Želimo pozitivu: Dobre vijesti iz Hrvatske

Želimo pozitivu: Dobre vijesti iz Hrvatske

Piše: -
Dobre vijesti iz Hrvatske

Nezaposlenost, korumpirani političari, senzacionalizam… Mediji neprestano bombandiraju lošim vijestima, političkim aferama i žutilom, a javnost dobiva dojam da se u našoj zemlji ne događa ništa lijepo i pozitivno. Dobrih i pozitivnih vijesti je premalo, a često ih zasjene one negativne.

Tako je u studenom 2010. nastala ideja o pokretanju projekta Dobre vijesti iz HrvatskeFacebook fan stranice koja bi prenosila i isticala samo dobre vijesti iz hrvatskih medija. Projekt je krenuo, zajednica se širila, prenosila pozitivne vijesti i onda smo stali zbog manjka vremena. Vraćamo se u nešto većem broju i s nadom da ćemo svakodnevno za naše čitatelje i fanove pronaći barem jednu pozitivnu vijest, jer dosadašnja praksa nam je pokazala da ima dana kada je teško doći i do te jedne.

Loše vijesti prodaju novine?

‘Bad news sells newspapers’ fraza je koja se često vrti u novinarskim krugovima i ona na koju je navikla većina pripadnika medijske publike. No, prateći medije i komentare čitatelja te u razgovorima s našim brojnim kolegama i prijateljima došli smo do zaključka da ljudi žele više pozitivnog medijskog sadržaja.

To podkrijepljuju sljedeći komentari čitatelja nekih news portala:

“Ljudi, nama je tih skandala i preko glave. Htjeli bismo čuti i čitati druge vijesti, npr. što se lijepo i pozitivno dogodilo u Hrvatskoj. Jako nas zanima, na primjer, ovaj pokret Za bolju Hrvatsku, ali o tome se stidljivo objavi tek mala vijest…”

“Prilikom korištenja bilo kojeg medija nailazim na bombastične crnokronične vijesti koje bih, znam, mogla i zaobići, biti čvrstog karaktera i preskočiti, ali mi to ne uspijeva svaki put. Osobito me potresu stravične vijesti o djecoubojicama i silovateljima. Kažu, to prodaje novine, ali ne vjerujem! Voljela bih ponekad upaliti TV u vrijeme Dnevnika i čuti više pozitivnog, makar i protokolarne stvari, školske priredbe, malomjesna događanja i akcije, kulturna događanja uz malo stranih vijesti. Kada sam bila mlađa, vijesti su bile manje bombastične i manje traumatizirajuće…”

Loše vijesti donose nam lošu energiju, izlaganje nasilju kroz medije podiže razinu tolerancije na nasilje, što je posebno opasno za djecu koja to upijaju, uče i kopiraju, psihički nestabilne osobe naročito tomu podliježu, a mi svi smo kontaminirani, svaki dan naš se duševni svijet sve više zagađuje…”

U moru negativnih vijesti ističemo pozitivu

Iako negativnosti moraju biti istaknute kako bi društvo bilo informirano i potaknuto na reakcije i promjene, isto tako su potrebne i pozitivne vijesti koje će buditi inspiraciju i sreću te širiti motivaciju. Ovome u prilog idu i mnogobrojna istraživanja koja su pokazala da konstantna izloženost negativnom sadržaju može imati stimulativan učinak na razvijanje depresije i negativnih emocionalnih stanja.

Zato smo pokrenuli Dobre vijesti iz Hrvatske! U medijskom moru negativnih vijesti, za vas ćemo istražiti i istaknuti pozitivne sadržaje koji zaslužuju barem malo vaše pažnje. Uspjeh mladih ljudi, pozitivni poslovni primjeri, nagrade i odlikovanja, hrabri ljudi… sve su to teme koje zaslužuju više medijskog prostora, a koje u domaćim medijima često nažalost moramo tražiti povećalom.

Ovim projektom želimo pokazati da ipak nije sve tako crno i da pozitivnog sadržaja ima, iako ga je zasigurno premalo, a ponekad je potrebno samo malo više truda da bi se došlo do njega. Nas osobno pozitivni primjeri inspiriraju. Uz svakodnevnu preveliku dozu negativnosti daju nam nadu da se u našoj zemlji ipak još uvijek može napraviti puno pozitivnih stvari, da ima prostora za uspjeh te da još uvijek ulicama hodaju hrabri i dobri ljudi.

Dok se nadamo da ćemo u medijima čitati više pozitivnih vijesti, potrudit ćemo se svakodnevno istaknuti upravo takve priče, a do tada ostaviti otvorenim pitanje: Zašto hrvatski mediji nemaju rubriku dobrih vijesti, kao što postoji ona za crnu kroniku?

Pridružite nam se na Facebooku i zadržite osmijeh na licu! :)

Foto: Pixabay