Zašto su odnosi s javnošću od neprocjenjive važnosti za imidž tvrtke?

Zašto su odnosi s javnošću od neprocjenjive važnosti za imidž tvrtke?

Piše: -
odnosi s javnošću imidž tvrtke

Većina tvrtki odnose s javnošću smatraju “besplatnim oglašavanjem”, ali to ne može biti dalje od istine. Odnosi s javnošću nisu reklama, niti su besplatni. Baš naprotiv, oni mogu biti vrlo skupi, ovisno o tome kako se koriste, jer predstavljaju dugotrajan i intenzivan radni proces. S obzirom na to da su u većini tvrtki smješteni pod odjel marketinga, danas odnosi s javnošću najbolje opravdavaju povrat ulaganja upravo iz marketinškog proračuna. Zbog usporedbi s oglašavanjem, važnosti odnosa s javnošću pridaje se najmanje pozornosti od svih komunikacijskih alata.

Bavite li se marketingom, vjerojatno znate demografske karakteristike vaše publike prema kojoj usmjeravate oglašavanje. Možda ste čak i proveli istraživanje na temelju fokus grupa, te uz istraživanje tržišta ustanovili njihove potrebe. Međutim, pojavljuje se problem jer publika pojedinačno ostaje uglavnom anonimna prema vama. Zbog toga uglavnom komunicirate s njima na principu zajedničkih interesa, ali ne i kao prema pojedincima. Tada na scenu stupaju odnosi s javnošću, koji imaju manje agresivan, a više osoban pristup u komunikaciji s publikom. Oglašavanje, po svojoj prirodi, uključuje masovnu komunikaciju, dok odnosi s javnošću grade kredibilitet i povjerenje.

Osim ispunjavanja svoje tradicionalne uloge slanja poruke neke tvrtke prema njihovoj publici, odgovornost i važnost odnosa s javnošću očituje se u razvoju i pokretanju programa dizajniranih da bi zadržali otvorene linije komunikacije između tvrtke, njenih predstavnika i njihove različite publike. Opis posla odnosa s javnošću tako uključuje radnje poput pisanja medijskih priopćenja, govora, dogovaranja i organizacije press konferencija, izrada rasporeda događanja i nastupa ključnih ljudi tvrtke.

Osnovna i najvažnija karika odnosa s javnošću je istina

Naime, ljudi djeluju na temelju njihove percepcije činjenica. Upravljanjem, kontrolom i utjecanjem na ljudsku percepciju, stručnjaci odnosa s javnošću nadaju se da će pokrenuti niz ponašanja koja će naposljetku dovesti do postizanja ciljeva organizacije. U tom procesu veoma je bitno govoriti istinu, jer je to najučinkovitiji način za uvjeravanje publike, a s druge strane, ako lažete, postoji velika vjerojatnost da vaša publika u budućnosti otkrije za vaš pokušaj manipulacije, te su tada posljedice za imidž i reputaciju tvrtke katastrofalne.

Koja je važnost odnosa s javnošću u uspjehu tvrtke?

Kroz učinkovito stvaranje svijesti o brendu odnosi s javnošću imaju glavnu ulogu u stvaranju reputacije tvetke. Razvijanje strategije za odnose s javnošću često se opisuje kao najisplativiji način za podizanje svijesti o brendu, a jasno je zašto. Naime, rezultati koje odnosi s javnošću ostvaruju za imidž brenda mogu biti iznenađujuće jeftini u odnosu na tradicionalne metode oglašavanja. Briga o imidžu brenda redovitim objavama priopćenja za javnost i medije, otvoren pristup putem svih kanala komunikacije i iskazivanje bliskosti prema svojoj publici ima veliku vrijednost u očima svih sudionika i interesenata, a također donosi poštovanje od strane konkurencije.

Korištenje odnosa s javnošću kao alata komunikacije također vam omogućuje da razvijete kredibilitet za vaše poslovanje. Dakle, stručnjaci odnosa s javnošću u svojoj profesiji zastupaju određenu osobu ili tvrtku u javnosti. Čini se kao opis posla odvjetnika, no činjenica je da u praksi i oni obavljaju dio funkcije odnosa s javnošću za klijenta jer nebrojeno puta imamo prilike vidjeti kako daju izjave u ime osoba koje zastupaju. Svojim radom odnosi s javnošću utječu na povjerenje javnosti i pozitivan imidž tvrtke kroz članke koje čitamo u novinama, časopisima ili na portalima. Osim toga, kvalitetni odnosi s javnošću omogućuju vam da brzo reagirate na prilike u javnosti i tako na vrijeme spriječite eventualne krizne situacije.

Sveukupno gledajući, razvoj uspješne strategije odnosa s javnošću temeljni je korak za trenutni status i budući razvoj tvrtke. Bez obzira na to koliko je učinkovita organizacija, ona ne može imati željeni učinak ako javnost i potrošači nisu svjesni uspjeha i doprinosa tvrtke ili brenda. Važnost odnosa s javnošću leži u educiranju i informiranju publike o doprinosima tvrtke jer tako poboljšavaju prepoznatljivost brenda i čine ga relevantnijim u javnosti.

U kojim aktivnostima tvrtke pronalazimo važnost odnosa s javnošću?

U obavljanju svog posla, stručnjaci odnosa s javnošću trebali bi biti upoznati s trenutnim stanjem svakog dijela tvrtke i zaposlenika. Stoga, napomenimo da je opis aktivnosti odnosa s javnošću širok i ponajviše ovisi o zadacima i ovlastima u svakoj tvrtki zasebno. U nastavku ćemo nabrojati tri najvažnije:

1. Kroz humanitarne aktivnosti tvrtka se zbližava s javnošću

Komuniciranjem humanitarnih aktivnosti, odnosi s javnošću stvaraju “zaštitničku” percepciju kod vaše publike. Naime, informiranje o donacijama dobrotvornih priloga i podršci koju tvrtka pruža zajednici u javnosti ima pozitivan odjek. Primjerice, kad odnosi s javnošću svojim aktivnostima obavještavaju zajednicu o vašoj novčanoj donaciji lokalnoj školi, slika koja se stvara u zajednici čini poslovanje tvrtke uzornim i brižnim. Međutim, kod ove geste je najbitnije što daje dozu humanog elementa s kojim se ljudi poistovjećuju. Takvi potezi pomažu stvoriti sliku povjerenja i poštovanja, koje u konačnici dovodi do bolje ukupne percepcije tvrtke.

2. Transparentno poslovanje jača ekonomski utjecaj

Redovito informiranje javnosti o prihodima, otvaranju novih radnih mjesta i ukupnom gospodarskom učinku može pomoći profilirati tvrtku kao važan dio gospodarskog motora nekog grada. Na primjer, objavljivanje kvartalnog izvješća o radu ili izvješća o doprinosu gospodarskom razvoju učinkovit su način za pokazati koliku korist tvrtka donosi zajednici. Time se može podići svijest o važnosti organizacije i donijeti joj bolju poziciju za dobivanje dodatnih sredstava i otvaranje novih poslovnih mogućnosti. Također, ekonomske informacije pomažu da se tvrtku vidi kao stabilnog i održivog poslodavca.

3. Interna percepcija ima važnu ulogu u stvaranju imidža tvrtke

Interne kampanje odnosa s javnošću imaju zadatak jačanja morala osoblja, poboljšanja komunikacije i motivacije zaposlenika. Odnosi s javnošću konstantno trebaju uključivati i informirati sve zaposlenike o aktivnostima tvrtke. Strateškim planovima i razrađenim pristupom veoma je bitno dobiti povratne informacije od zaposlenika jer je njihovo zadovoljstvo od vitalne važnosti za razvoj daljnjeg poslovanja. Imajte na umu da oni imaju veliku ulogu, jer svojom komunikacijom s poznanicima i bliskim osobama stvaraju sliku tvrtke u javnosti, zato cijenite vaše zaposlenike i pridajte im pažnju koju zaslužuju.

Specifičnost ove struke leži u činjenici da sve što kažemo i činimo spada u opis odnosa s javnošću. Zbog toga pažljivo trebamo graditi naš osobni brend, a potom i poslovni. O važnosti odnosa s javnošću najbolje svjedoči izjava medijskog mogula Warrena Buffeta: “Potrebno je 20 godina da se izgradi reputacija i samo pet minuta da se uništi. Imate li to na umu, činit ćete stvari drugačije.”

Foto: Wikipedia