Zašto pravi stručnjaci moraju znati povezati PR s društvenim mrežama i SEO-om?

Zašto pravi stručnjaci moraju znati povezati PR s društvenim mrežama i SEO-om?

Piše: -
mačak u vreći, SEO, optimizacija za tražilice, zašto je SEO važan za marketing, oglašaanje

Stavljanje linkova je odlična stvar, ali oni vas nigdje neće dovesti ako vaš sadržaj ne uspijeva zadržati nečiju pozornost. U odnosima s javnošću je bitno skrenuti pažnju na poruke, stoga je prirodno težiti uklapanju s mogućnostima društvenih mreža, optimizacijom za tražilice (SEO) i digitalnim marketingom

Što je utjecalo na razvoj marketinga?

Ono što se uz pomoć SEO-a pokušava ostvariti preklapa se s ciljevima koji su zadani unutar odnosa s javnošću. Tradicionalni odnosi s javnošču uključuju brigu o publicitetu i oglašavanju za izgradnju branda, a upravo je to ono što se uz SEO pokušava postići.

U posljednja dva desetljeća se svijet drastično promijenio. Promijenili su se uvjeti rada, prodaje i svakodnevni život. Devedesetih godina prošlog stoljeća internet je još uvijek prije svega bio tehnička platforma, a korištenje e-maila bilo je u začetku, dok su oglašavanje putem e-maila i interneta bili gotovo nezamislivi.

U zadnjih desetak godina, mobiteli su postali uobičajena pojava, tako da se mnoga kućanstva oslanjaju isključivo na njih. A u posljednjih nekoliko godina ti isti mobiteli, te odnedavno tableti postaju prozor u svijet interneta.

Dakle, ne iznenađuje da se digitalni marketing razvio izvan granica tradicionalnog marketinga. Digitalni marketing se oslanja na više od same prodaje i publiciteta jer obuhvaća i algoritme te statistiku. Online i offline svijet marketinga više nisu odvojeni entiteti. Oni se gotovo preklapaju.

Što to znači za predstavljanje i prodaju?

To znači da digitalni marketing i SEO moraju biti nužno orijentirani prema PR-u te da tradicionalni PR treba postati bolji poznavatelj u korištenju društvenih mreža i internetskih platformi. Obje strane te jednadžbe se svode na ubrzano učenje i usvajanje novih vještina.

Važno je zapamtiti da tradicionalni PR ima dugu povijest poznavanja kako prodati i predstaviti – ideju, ugled, događaj, proizvod ili kandidata – nije važno što točno prodaje. Prodaja je ujedno dio odnosa s javnošću. To je ono što može stvoriti dobru vezu s onima koji su već mislili na SEO i posjeduju digitalne marketinške vještine.

Prestanite brinuti toliko o linkovima i backlinkovima te se više usredotočite na dobivanje publiciteta i pokrivenost. To je ono što će omogućiti bolju prodaju vašeg proizvoda ili usluge.

Možda prodajete mačka u vreći. No, bez obzira na to koliko posjeta vaša stranica www.macakuvreci.hr dobiva, osim ako mačka u vreći ne predstavite kao nešto predivno, nezaobilazno i veoma mazno nitko neće kupiti mačka u vreći.

To ne znači da je vaš proizvod loš ili nepotreban, već to samo govori da bez pravilnog predstavljanja ljudi neće vidjeti vrijednosti onoga što prodajete, odnosno male su mogućnosti da se odluče na kupnju. Kad se sve zbroji i oduzme, koliko toga je ljudima uistinu za život nužno. Malo toga. No kada se nešto predstavi kao zaista korisno i poželjno, tada postaje i potrebno.

Foto: Wikimedia