Zašto je Yahoo kupio Tumblr?

Zašto je Yahoo kupio Tumblr?

Piše: -
zasto je yahoo kupio tumblr

U početku bijaše Google. I Google kupiše YouTube. Nakon Googlea, zavladaše Facebook. I Facebook kupiše Instagram. Naposljetku, na sceni se pojaviše onaj od kojeg sve počeše – Yahoo. I Yahoo kupiše Tumblr. Za 1,1 milijardu američkih dolara. Previše? Nikako, ako vam je ime Marissa Mayer i imate strategiju kako posrnulom divu vratiti staru slavu.

U svijetu društvenih mreža, ‘stalna samo mijena jest’ – u kratkoj povijesti brojne su tvrtke rasle i propadale, mijenjale vlasnike i zaposlenike. Ako ste čitali naša dva članka o povijesti društvenih mreža onda znate da bivši zaposlenici Googlea danas rade u Facebooku ili da je jedan od glavnih ljudi u počecima Facebooka, pokrenuo LinkedIn.

Ista stvar je i s Marissom Mayer, novom šeficom Yahooa koja je prije godinu dana tamo stigla upravo iz Googlea. Njen zadatak sada je ‘jednostavan’ – iskustvo koje je stekla radeći za najpopularniju tražilicu na svijetu danas treba iskoristiti kako bi Yahoo vratila na mjesto koje je imao početkom ovog tisućljeća. Najveći korak prema tome upravo je nekoliko dana stara akvizicija popularne mikroblogerske društvene mreže – Tumblra. Marissa Mayer i Yahoo na račun 26-godišnjeg osnivača Tumblra Davida Karpa ‘iskeširali’ su nevjerojatnih 1,1 milijardu dolara.

Riječ je o poprilično mnogo novca za društvenu mrežu koja je tek 24. najposjećenija na svijetu, a u prošloj godini prijavila je dobitak od mizernih 13 milijuna dolara. Međutim, Mayer vrlo dobro zna što radi, a kroz ovaj članak pokušat ću rasvjetliti cijelu priču.

Tko još danas koristi Yahoo!

Za sve koji internet poistovjećuju s Googleom, prije njega to je bio Yahoo. Osnovan sada davne 1995. godine Yahoo je u to vrijeme bio pravi fenomen. Na njemu se nalazio cijeli internet potreban prosječnom korisniku – imao je odličnu tražilicu, portal s najnovijim vijestima, podacima o vremenu i izvještajima s burze. Također, imao je i e-mail servis koji i danas koristi mnogo ljudi. Ukratko, u to doba, Yahoo je imao sve što vam treba za normalno snalaženje na internetu. Međutim, negdje na prijelazu stoljeća, nakon što se dotcom balončić rasprsnuo, počeo je padati i Yahoo.

U priču je ušao Google koji je korisnicima ponudio puno bolju tražilicu, ali i e-mail i ostale servise. Također, na scenu su stupile i društvene mreže Facebook, Twitter, YouTube, a u svemu tome Yahoo se nikako nije uspio snaći. Jednostavno, vrijeme ga je pregazilo, korisnici su se preselili, a s njima je otišao i veliki dio prihoda od oglašavanja.

Zašto je Yahoo kupio Tumblr?

Prvi zadatak Marisse Mayer, što se i pokazuje ovom skupom kupnjom Tumblra bio je vratiti brendu stari sjaj i cool efekt, nešto što će rado koristiti i mladi. Jer činjenica je da kada prosječan korisnik razmišlja o Yahoou, on mu se čini kao starac na izdisaju iako on to definitivno nije. Unatoč padu oglašavanja, ova stranica zajedno sa svim servisima i dalje zarađuje ogromne novce – pa su tako prošle godine prodali 40 % udjela u kineskom divu Alibabi za što su dobili enormnih 7,1 milijardu dolara.

Dijelom tog novca kupljen je i Tumblr, društvena mreža koja okuplja veoma lojalnu bazu od preko 110 milijuna blogova pretežito mladih korisnika. Ipak, baza korisnika nije ono što Yahoou treba (jer već sada kroz razne servise imaju oko 700 milijuna računa, op. a.) već činjenica da ponovno žele postati zanimljivi i relevantni – žele da im se korisnici svakodnevno i po nekoliko puta kroz dan vraćaju, te da se o njima priča.

Ukratko, Yahoo ponovno želi postati centar interneta. Tumblr, kao nova zanimljiva društvena mreža, u tome će im definitivno pomoći jer riječ je o servisu koji omogućuje brzu i jednostavnu komunikaciju, postavljanje sadržaja, rebloganje i povezivanje – idealnu za mobilne telefone. A tu dolazimo do nastavka priče.

Tumblr je idealna mreža za pametne telefone

Kao i u svemu ostalom, Yahoo je za ostatkom svijeta zakasnio i kada je riječ o selidbi na mobitele. Naime, u njihovom portfoliju raznih servisa, cijelo ovo vrijeme nedostajala im je društvena mreža. Kupnjom Tumblra ubili su dvije muhe jednim udarcem jer upravo je ova društvena mreža, nakon Twittera, najbolje prilagođena mobilnoj platformi. Yahoo se nada da će u narednim godinama ovu mladu generaciju kojima je primarni kanal surfanja upravo mobitel, nekako naviknuti i na ostale servise koje Yahoo ima u ponudi. Sve to na kraju će dovesti do milijuna sretnih korisnika koji će svoje novce ponovno u velikom broju trošiti na ovom nekadašnjem internetskom gigantu. A upravo tu negdje dolazimo do posljednjeg (glavnog) razloga kupnje Tumblra.

Tumblr doslovno moli da se na njegovih 110 milijuna blogova zalijepe reklame

Iako David Karp ima odličan proizvod koji koristi više od 100 milijuna ljudi, činjenica je da kao i kod svih društvenih mreža – taj broj u početku nije mogao (ili znao) pretvoriti u veliku zaradu. Naime, na kraju 2011. godine Tumblr je u javnost izlazio s basnoslovnim predviđanjima prema kojima će ova mreža u 2012. zaraditi oko 100 milijuna dolara. Znate koliko je zaradila? ‘Samo’ 13 milijuna.

Međutim, cijela ta priča i ne mora biti previše važna za uspjeh – Mark Zuckerberg je u počecima odbijao oglasima škoditi iskustvu korištenja Facebooka, da bi nekoliko godina kasnije isti taj čovjek platio milijardu dolara za potpuno neprofitabilni Instagram. Svi znamo gdje su ove dvije mreže danas.

Ista stvar je s Tumblrom. Neiskustvo i neznanje čelnih ljudi ove mreže u privlačenju zarade, ne znači da to neće uspjeti šefici Mayer i Yahoou. Bitno je jedino to da Tumblr ima ogroman potencijal za zaradu jer većina njihovih lojalnih korisnika danas je veoma mlada, u rasponu od 18 do 24 godine. Kroz par godina ti će ljudi odrasti, naći posao, a negdje u tom trenutku upravo će ta činjenica privuči novac oglašivača. Za Yahoou će u tom trenutku jedino biti važno da osmisli način kako te oglase ponuditi, a da to ne potjera njegove korisnike.

Dakle, ako danas bacimo pogled, Yahoo 2.0 izgleda bolje, zanimljivije, pristupačnije i više cool nego ikada prije. Osobno, moram priznati da me od prvog dana otkad je stigla na čelo tvrtke iznimno zanima sve što Marissa Mayer radi. Tumblr je definitivno njen najbolji potez do sada jer gotovo je sigurno da će Yahoou investicija od 1,1 milijardu dolara kroz godine itekako isplatiti.

UPDATE (04. rujna 2015. god.)

Ako vas zanima kako izgleda život multimilijunaša Davida Karpa i njegova suradnja s Marissom Mayer nakon kupnje Tumblra, relativno nedavno dao je ekskluzivni intervju za australski Yahoo. Klik na link!

Foto: Flickr