Zašto je 24sata prvi u Hrvatskoj počeo koristiti WhatsApp za komunikaciju s...

Zašto je 24sata prvi u Hrvatskoj počeo koristiti WhatsApp za komunikaciju s čitateljima?

Piše: -
whatsapp 24sata

Community menadžerima nije lako. Kada ne rade kampanje na Facebooku, ne provjeravaju poruke na Twitteru, onda sigurno fotografiraju koristeći Instagram. Onima kojima ni to nije dovoljno, uploadat će pokoji video klijenta na YouTube, a na Pinterestu napraviti kakav zgodan ‘board’ pun zanimljivih infografika. Ne smije se zaboraviti niti Snapchat, za neku ludu ponudu koja samo što nije istekla.

I taman kada sve to uhvatite i pohvatate, dođe industrija i u ruke vam baci WhatsApp i Viber. O, prokleta bila!

WhatsApp i Viber – o čemu je točno riječ?

Već smo ranije pisali o tome kako je nastao i kako se prodao WhatsApp, poprilično jednostavna instant-messaging aplikacija koja trenutačno broji više od 900 milijuna korisnika i za koju Facebook u budućnosti itekako ima zanimljive planove.

Na istom tragu nastala je nešto manje popularna, ali ne i lošija aplikacija Viber (izrazito voljena na Balkanu), koja danas broji oko 100 milijuna mjesečno aktivnih korisnika i koja je nastala kako bi parirala u to vrijeme izrazito popularnom Skypeu.

Relativno donedavno, obje aplikacije radile su na tome da skupe što je više moguće korisnika. WhatsAppu je u tome itekako pomogla i lukrativna akvizicija Facebooka. Sada je došlo vrijeme uloženi novac – i vrate natrag. No to nije nužno loša vijest za same korisnike, a sve to pokazat ću na primjeru redakcije 24sata.hr koja upravo WhatsApp koristi u komunikaciji s čitateljima, ali i u distribuciji sadržaja koji se na stranici objavljuju.

Vanja Prahić za InPublic.hr: Zašto i kako je 24sata počeo koristiti WhatsApp u komunikaciji s čitateljima?

Budući da su brojne redakcije vani, poput BBC-a, već odavno prihvatile WhatsApp, bio je red da se ova novina uvede i u jedan veliki hrvatski medij. Redakcija 24sata po tome je u Hrvatskoj pionir, a iako su rezultati itekako vidljivi, još uvijek se čeka konačan sud – je li WhatsApp koristan kada pričamo o kreatorima, ali i korisnicima sadržaja. Za odgovore na ta, ali i neka druga pitanja obratili smo se Vanji Prahiću,  voditelju tima community menadžera na 24sata.hr.

“24sata uvijek je u potrazi za novim platformama na kojima možemo kvalitetno plasirati naš sadržaj. Nakon što su chat aplikacije gotovo u potpunosti istisnule SMS, činilo nam se logičnim ponuditi mogućnost primanja vijesti po uzoru na stare SMS servise koji su također imali svoju određenu publiku. Velika razlika između tih servisa i naše usluge je to što mi sve nudimo besplatno”, rekao je Prahić i dodao kako su aplikacije poput WhatsAppa posebno zanimljive jer osiguravaju 100-postotni doseg do publike.

“Nema algoritma koji određuje tko će vidjeti vašu poruku, već ste sigurni da poruka stiže do svih koji su pretplaćeni. Na vama je da sadržajem informirate, ali i zainteresirate publiku”, smatra on.

Razlog zašto je čitateljima ponuđena ova usluga je ‘zarobiti’ ih na još jednom kanalu, još jednom ekranu, još jednoj platformi, nešto što je danas uz silne društvene mreže i servise veoma teško.

“Cilj je ponuditi čitateljima novi način na koji se mogu informirati. Često ljudi nemaju vremena prosurfati portalom, pa čak niti društvenim mrežama i tu idealno dolazi ovakva usluga koja će sažeti najbitnije dnevne vijesti iz rubrike koja vas zanima. Ne želimo da aktivirate uslugu pa da vas mi ‘zaspamamo’ porukama, već se zaista trudimo izdvojiti najvažnije vijesti. Trudimo se adekvatno popratiti i velike događaje, tako da smo sada ponudili čitateljima opciju da se pretplate na vijesti koje su isključivo vezane uz parlamentarne izbore 2015. godine“.

WhatsApp trenutno nudi mogućnost rada na desktopu putem aplikacije u browseru, tako da kreator sadržaja nije nužno vezan samo uz mobilni uređaj.

“Ponudili smo pretplatu na sve naše rubrike i prema tome smo podijelili naše broadcast liste koje nam onda omogućavaju komunikaciju ‘jedan prema mnogima’. Vijesti šaljemo u obliku naslova i linka skraćenog kroz Bit.ly čisto da sve ljepše izgleda, ali i da lakše pratimo čitanost kroz njegove analitike”, objasnio je Prahić.

Čitatelji su uslugu odlično prihvatili te se u kratkom roku na nju prijavilo više od tisuću korisnika.

“Obzirom kako smo skupili prilično veliku bazu čitatelja, bez nekog posebno velikog reklamiranja usluge, vjerujem da su čitatelji zadovoljni. Naravno, ima onih koji aktiviraju uslugu iz znatiželje pa shvate da to nije nešto za njih, ali imamo i čitatelja koji uslugu imaju aktiviranu od prvog dana. Kada objavimo promotivni članak o usluzi na portalu, poput ovog za specijalnu broadcast listu posvećenu izborima, uvijek dobivamo minimalno 100 novih pretplatnika na različite rubrike u veoma kratkom vremenu”, ponosan je naš sugovornik.

Za kraj, Prahića smo priupitali i o Viberu te hoće li i korisnicima ove aplikacije ponuditi sličnu uslugu kao što je slučaj s WhatsAppom.

“Apsolutno, čim Viber pusti u komercijalnu upotrebu PublicChats koji je trenutno u zatvorenoj beta fazi u koju nažalost, nismo ušli. Viber je po pitanju ovakve komunikacije kakva nama treba puno zahvalniji i jednostavniji za korištenje, tako da vjerujem kako će možda biti i popularnija platforma od Facebookova WhatsAppa. WhatsApp je još uvijek u ranoj fazi razvoja i siguran sam kako će razvijati uslugu da bude sličnija ovome što Viber nudi. Vjerujem da će se razvijati u smjeru olakšavanja komunikacije brendova s običnim privatnim korisnicima. Nama je cilj rano se uključiti u taj proces i razvijati bazu čitatelja koji svoje vijesti žele čitati na malo drugačiji način”, zaključio je Prahić.

Jeste li zainteresirani primati vijesti preko WhatsAppa?

U ovim trenucima, prema našim saznanjima, WhatsApp za komunikaciju s korisnicima osim 24sata koristi i redakcija portala Teen385 koja preko ove platforme čitateljima omogućuju da upoznaju glumce iz serije Nemoj nikome reći. Iako vjerujem da je ovaj članak pokazao da se isplati ići prema tom ‘novom’ sredstvu komunikacije, jer je trenutačno besplatan za sve te iziskuje samo malo vremena i truda, gotovo je sigurno da će ga Facebook jednom u budućnosti naplaćivati.

Kreatori sadržaja, poput 24sata, Jutarnjeg, Telegrama ili nekog drugog medija, vjerojatno će u budućnosti morati plaćati kreiranje broadcast listi, jednako kao što je to slučaj danas s Facebookom (kada plaćamo veći doseg postova). S druge strane, doći će i vrijeme kada će se korisnicima početi pojavljivati reklame ili ih se tjerati na in-app kupnje kakve danas Viber već ima.

Bilo kako bilo, zabavljajmo se dok možemo. WhatsApp i Viber definitivno su sadašnjost i budućnost komunikacije.

Ako se želite prijaviti na neku od broadcast listi 24sata, sve je objašnjeno u .gifu. Samo umjesto IZBORI2015 stavite: NEWS, SPORT, FUN, LIFESTYLE, SHOW i/ili TECH. Ovisno o preferencijama.

View post on imgur.com

Foto: Flickr