Tri razloga zašto otvoriti Google Plus profil za svoj brend

Tri razloga zašto otvoriti Google Plus profil za svoj brend

Piše: -
Google Plus profil

Priznajte, na spomen Google Plusa kao još jednog društvenomrežnog kanala za kreiranje što bolje prisutnosti vašeg brenda na internetu ste samo zakolutali očima i odmahnuli rukom. Vjerojatno ste pomislili nešto u stilu: “Pa što će mi to? Imam Facebook, imam Twitter, imam čak i LinkedIn, pa gdje bi stigao kada bi morao paziti na mali milijun društvenih mreža”?

Svima koji vode neki brend i razmišljaju na ovakav način mogu poručiti samo jedno – informirajte se. Pretpostavljam da ste od kolega, poznanika i prijatelja mogli čuti duhovite dosjetke i primjedbe kako se Google Plus može usporediti s krajolikom Divljeg zapada gdje se tu i tamo “pretumba” kakva kugla sjena u obliku nekog komentara i da ga koriste samo Googleovi zaposlenici. Ne krivim vas, svi smo čuli takve priče. Ono zbog čega jeste krivi i to ponajviše sami sebi je to da niste provjerili istinitost takvih tračeva dok u međuvremenu vaš brend ne dostiže svoj puni online potencijal. No nema brige, ne postoji nekakav zakonski rok do kojeg morate napraviti Google Plus profil. To možete učini danas, sutra, za pola godine, a ja ću vas u nekoliko točaka pokušati uvjeriti zašto je “već danas” najbolja opcija.

1. Google Plus više nije mjesto za ljude koji mrze Facebook

Iako su spomenute priče djelomično bile i točne dok je G+ bio potpuno nova stvar u svijetu društvenih medija, danas je stanje potpuno drugačije. U začecima je bilo gotovo pravilo da su se ljudi na Google Plus registrirali, proklikali po opcijama, dodali par ljudi u svoje “krugove” i to bi bilo to, ponovno logiranje po drugi ili čak treći put su ostavili svima koje je privuklo vrlo pregledno i intuitivno sučelje, u velikoj mjeri superiornije Facebookovom. Ili su jednostavno Facebook hejteri. Da ne bi bilo da ovu mrežu od samih početaka uzdižem na pijedestal, takva reakcija korisnika je bila i očekivana jer, priznajmo, Google Plus je u svojim prvim danima nudio možda tek djelić onoga u čemu je Facebook dominirao već godinama. Oglašavanje? Ništa od toga. Igre? Nepostojeće. Stranice za brendove? Nula bodova. Svatko je imao potpuno opravdan razlog da Google Plus više nikada ne otvori, no tog razloga više nema jer je Google u vrlo kratkom roku “pohvatao konce” filozofije društvenih mreža i korisnicima ponudio skoro pa sve što bi mogli poželjeti.

Google plus brendovi
Foto: xkcd.com

2. Brendovi još uvijek više koriste ostale društvene mreže

Najaktivnije vodite svoj brend upravo na Facebooku i Twitteru, a ostale društvene mreže skoro pa u potpunosti zanemarujete? Velika pogreška. Mnogi idu logikom da ako je sva konkurencija većinom samo na Facebooku, onda ni oni ne trebaju biti aktivni negdje drugdje. Možda je Facebook stvarno sve što vam treba, ali je nepostojanje konkurencije za vaš brend na ostalim mrežama prilika koju ne biste trebali propustiti. Kreiranje korisničkog računa i stvaranje utjecaja i kontakata je najbolji način kako proširiti dobar glas o sebi prije drugih, a tada se ne morate brinuti da ste u zaostatku jer će se upravo vaša konkurencija morati vraški potruditi kako bi vas dostigla dok ste vi već odavno savladali sve skrivene detalje na koji se način najbolje promovirati na novoj društvenoj mreži.

Nezainteresiranost brendova za ono što je Google Plus imao za ponuditi je bila činjenica netom nakon njegovog nastanka, ali ga iz dana u dan sve više ljudi prihvaća kao platformu koja će biti jednako važna kao i Facebook za širenje utjecaja. To se vidi pogotovo u zadnjih par mjeseci kada je svoj profil na Google Plusu otvorio širok spektar poznatijih korisnika – od Lady GaGe do američke vlade. Dok se vi trudite potaknuti svoju Facebook i Twitter publiku na interakciju, vaša konkurencija stvara nove fanove i osigurava svoj položaj na još jednoj društvenoj mreži, a da vi toga niste ni svjesni. Ovo bi vam mogla biti zadnja prilika za uskakanje na Google Plus vlak (da se metaforički izrazim) dok još uvijek nije pretrpan i imate mjesta za sjesti.

“Google Plus je sve do sada bio skromno okupljalište ljudi s interesom za tehnologiju. To znači da ste, pametno odigravši svoje karte, okupili poprilično ekskluzivnu publiku koju čine neka od najvećih imena u industriji dok ste zajednički s njima pokušavali shvatiti sve prednosti i nedostatke ove društvene mreže.” – Courtney Seiter, marketingland.com.

3. Google Plus profil znači mnogo za SEO

SEO je kratica za Search Engine Optimization, tj. cijeli niz sitnih koraka na koje morate obratiti pažnju ako želite svoj brend pozicionirati na prvih par stranica Googleove tražilice. Danas mnoge tvrtke nude usluge SEO-a, ali tu i dalje vrijedi ona stara content is king uzrečica jer vam ne vrijedi i najveći SEO stručnjak na svijetu ako imate vrlo lošu, nezanimljivu i manjkavu prezentaciju koju nitko neće dalje dijeliti. Ovo spominjem jer je Google nedavno otkrio svoju verziju social searcha pod nazivom Search, Plus your world i tako otkrio da je Google Plus od samog početka bio predodređen za siguran uspjeh.

O čemu se točno radi i zašto je ovo vrlo vjerojatno najvažnija stvar u svijetu društvenih medija za vaš brend? Kao prvo, zabilježeno je da se Google koristi za više od milijardu pretraživanja dnevno. Sigurno ste čuli onu uzrečicu “ako se ne nalazi na prvih par stranica Googlea, ne nalazi se na internetu“. Ona je predstavljanjem Search Plusa postala još bolno točnija. Kao drugo, svima je Search Plus na tražilici postavljen kao defaultni način pretraživanja , a samo će se manji dio ljudi zamarati igranjem s postavkama. Treće, i vjerojatno najvažnije u cijeloj SEO priči – Google ne indeksira tvitove i Facebook postove, a to znači da koliko god vi bili aktivni na tim mrežama, Googleu to neće značiti ama baš ništa dok će vas s druge strane nagraditi boljom pozicijom na tražilici ukoliko ste na Google Plusu uspjeli razviti publiku koja će pratiti svaki vaš korak. Search Plus je izvrsna stvar za one koji koriste njegov puni potencijal, ali i vrlo nezgodan feature za sve ostale jer će njihove stranice polako, ali sigurno biti istisnute nauštrb sadržaja koji dolazi direktno s njega.

Sve ovo znači da u biti nemate izbora, što je i bio Googleov plan cijelo vrijeme. Ne morate ga koristiti, ali se u tom slučaju možete pozdraviti s potpuno optimiziranom prisutnosti vašeg brenda na internetu. Ako ponukani ovim člankom odlučite napraviti Google Plus stranicu za svoj brend i nakon određenog vremena ne stvorite za vas zadovoljavajući broj interakcija i ativnosti na njoj, ne očajavajte. Google Plus još uvijek debelo kaska za Facebookom po pitanju broja korisnika, ali i raste ogromnom brzinom pa je samo pitanje vremena kada će vaš kvalitetan sadržaj biti primjećen. Čini se da vam je Google upravo predstavio ponudu koju ne možete odbiti.

Fotografija: India7 Network / Flickr