Trebate li otvoriti Twitter profil za svoju tvrtku? Odgovorite na ovih sedam...

Trebate li otvoriti Twitter profil za svoju tvrtku? Odgovorite na ovih sedam pitanja i saznajte!

Piše: -
Twitter profil tvrtka

Danas mnogi vlasnici biznisa bespotrebno srljaju otvoriti profile na svim poznatijim društvenim mrežama, a svatko ima neki svoj razlog. Jedni žele pokazati da su uvijek u toku s tehnologijom, drugi ne žele zaostajati za konkurencijom, a tu su i oni koji se vode ‘neka se nađe’ principom. No dobar dio njih zaboravlja si postaviti ono osnovno pitanje – treba li to uopće mojem biznisu?

Odlučio sam proanalizirati što bi vlasnici trebali imati na umu prije otvaranja profila jer je broj tvrtki koje na Twitteru imaju pedesetak sljedbenika i tvitaju jednom mjesečno (omakne im se?) odavno prešao broj mojih prstiju na rukama i nogama.

Odgovorite si na ovih sedam pitanja i zaključite koliko ima smisla otvoriti Twitter profil za tvrtku:

1. Zanima li ljude ono čime se bavim?

Cijela poanta Twittera je komunikacija, pa ukoliko nećete imati s kim pričati, koja je svrha vaše prisutnosti na toj društvenoj mreži? Twitter može biti izvrstan alat za primjerice dovođenje novih gostiju ako vodite hotel ili primjerice alternativa klasičnoj korisničkoj službi ako se bavite telekomunikacijskim uslugama ili proizvodnjom potrošačke elektronike. Isto tako može biti potpuno beskoristan ako vodite starački dom, fotokopiraonu ili vodite pogrebno poduzeće. U prvom ste slučaju u potpunosti promašili dobnu skupinu, u drugom vaše usluge nisu nikome toliko zanimljive da bi vas zapratio, a nadam se da treći slučaj ne moram dodatno pojašnjavati.

Isključite ego na par minuta te se objektivno zapitajte se je li vaša tvrtka potrošačima dovoljno važna ili zanimljiva da bi zapratili na vaš poslovni Twitter profil.

2. Imam li vremena naučiti koristiti poslovni Twitter profil i posvetiti se održavanju istog?

Ovo pitanje dotiče se bilo kojeg vašeg profila na društvenim mrežama, a na vama je da izaberete između toga hoćete li se vi osobno brinuti za njega ili ćete to prepustiti specijaliziranoj agenciji, nekome od zaposlenika ili ambicioznom studentu. Što god odlučili, pazite na to da vaša Twitter prisutnost bude konstantna. Napraviti Twitter profil samo da biste za tjedan dana zaboravili na njega vašem brendu može dugoročno donijeti više štete nego koristi jer pokazujete jednu manu koju niti jedan potrošač ne voli vidjeti, a to je nemar.

3. Hoće li Twitter profil tvrtke biti sam sebi svrha ili želim postići nešto konkretno s njim?

Prije nego odlučite napraviti profil bilo bi mudro razmisliti što želite postići s tim. Nebitno radi li se o špijuniranju konkurencije, održavanju imidža ili želji za povećanjem prodaje, profil uvijek kreirajte s nekim ciljem. To što ćete ga napraviti jer vam je ‘fora’ i što će ‘izgledati lijepo’ nisu dovoljno dobri razlozi.

4. Je li mi konkurencija na Twitteru?

Ako već je, prvo malo proučite kako ga vaši konkurenti koriste i ako primjetite da nešto funkcionira, kopirajte! Nije to nikakva sramota, ali potrudite se da budete što neupadljiviji dodajući vlastiti ‘štih’.

5. Bojim li se razgovora i eventualnih kritika od strane kupaca/korisnika?

Ovo je strah koji i danas muči mnoge vlasnike tvrtki koji ne shvaćaju činjenicu da dok oni oklijevaju otvoriti se i približiti ljudima zbog kojih i postoje, isti ti ljudi već duže vrijeme komuniciraju o njima na društvenim mrežama, pa tako i na Twitteru. Ako shvatite da na Twitteru o vama pričaju negativno, vrijeme je da zasučete rukave i počnete sanirati štetu, a u slučaju da za vas većinom imaju riječi hvale, vrijeme je da im se pridružite u komunikaciji i zacementirate taj status. Ako niste spremni na taj korak, Twitter definitivno nije za vas.

6. Želim li pomoći zajednici?

Na ovo neke tvrtke gledaju kao na neku dodatnu aktivnost, ali po meni bi ona trebala biti jedan od temelja vaše Twitter komunikacije. Ako niste spremni uložiti više truda i osluškivati ne samo što pričaju o vama, već što se općenito događa u vašoj maloj tvitosferi i ponuditi pomoć tamo gdje zbilja i možete nešto učiniti, bit će vam puno teže maknuti se od slike još samo jednog korporativnog profila koji je stigao na Twitter samo uzeti, a ništa ne vratiti zauzvrat.

7. Mogu li prilagoditi svoju komunikaciju?

Kao što sam već pisao – iskrenost, otvorenost i izravnost je ono što će od tviteraši očekivati od vašeg profila. Budite spremni to im i pružiti ili se s otvaranjem poslovnog Twitter profila nemojte ni zamarati.

Fotografija: InPublic