The Conversation: Primjer opstanka medija bez oglašavanja

The Conversation: Primjer opstanka medija bez oglašavanja

Piše: -
The Conversation: Primjer opstanka medija bez oglašavanja

The Conversation je popularni australski medijski portal za koji pišu akademici i to o najnovijim vijestima i analizama aktualnih događanja. Ideja iza modela poslovanja je da se spoji više sveučilišnih istraživača koji imaju veliko znanje u svojem području struke, ali ne mogu nužno pisati članke za širu publiku, s urednicima koji uređuju i objavljuju vijesti za veći broj ljudi. Kombinacija ‘akademske discipline s novinarskim stilom’ (ujedno i slogan portala) je pokazala veliki uspjeh i stranica The Conversation sada privlači gotovo 20 milijuna čitatelja mjesečno.

Portal se uglavnom financira od partnerstva sa sveučilištima, članci su besplatni za čitanje, ne postoje ograničenja na broj članaka koje ljudi mogu čitati i nema reklama. Zanimljivo je napomenuti da se članci mogu besplatno objaviti pod Creative Commons licencom. I u doba kada medijske kompanije neprestano režu proračune i otpuštaju ljude, ovaj model ‘ne trčanja za profitom’ uspio se proširiti i izvan Australije u Veliku Britaniju i SAD.

Kako je nastala potreba za modelom portala kao što je The Conversation?

Osnivač The Conversationa Andrew Jaspan, radio je kao urednik novina The Age u Australiji i The Observera u Velikoj Britaniji. Nije mu se svidjelo što je svake godine velik broj dobrih novinara odlazio na nove i bolje poslove, pa je kao urednik stalno trebao tražiti nove i kvalitetne kadrove. Tu je razlika između skupih stručnjaka i specijaliziranih novinara u odnosu na obične novinare koji su uglavnom mlađi i jeftiniji. Kada je napuštao The Age 2009. godine, u redakciji je postojao jedan stalni problem – ako se nastave odlasci iz redakcije, sadržaj postaje lošiji te se postavlja pitanje gdje će građani dobiti vjerodostojne podatke koji će im pomoći da shvate što se događa u svijetu, osobito oko kompleksnih pitanja?

U razgovoru s prorektorom Sveučilišta u Melbourneu, Glynom Davisom, došao je na ideju povezivanja znanstvenika i stručnjaka raznih područja s novinarima koji će njihovo znanje pretočiti u kvalitetne vijesti prilagođene svakom čitatelju.

Dakle, kombinacija stručnosti unutar sveučilišnog istraživačkog sektora s novinarima stvorila je drukčiji i revolucionarni model kreiranja sadržaja koji sada mjesečno čita gotovo 20 milijuna ljudi. Ta brojka je postignuta u samo tri godine postojanja portala i očekuje se da će rasti još brže.

Kako se financira portal koji je stvorio takav oblik izvještavanja?

Jedinstven model financiranja dolazi iz ideje da na portalu nisu željeli imati oglase uz vijest. Željeli su da sadržaj bude besplatan i dostupan što većem broju ljudi, uključujući i medijima. S obzirom na to da ne koriste oglašivače, morali su smisliti novi poslovni model.

Tražili su sveučilišta da kao članovi ostvare svoj doprinos, a sada u Australiji imaju 33 sveučilišta koja ih financiraju. Devedeset posto njihovih tekućih troškova čine urednici, a tim se sastoji od 32 djelatnika u Australiji. Po istom modelu djeluju i u Velikoj Britaniji, gdje imaju tim od 18 ljudi u Londonu koji financira gotovo 40 sveučilišta. U SAD-u (gdje je projekt pokrenut u listopadu 2014. godine) imaju novi tim od 10 ljudi sa sjedištem u Bostonu, te su u početku financirani od zaklada.

Ostali mediji mogu besplatno koristiti sadržaj The Conversationa pod Creative Commons licencom sve dok ga ne uređuju. Trenutno 13.000 web stranica diljem svijeta koristi njihov sadržaj. Na to su ponosni jer su htjeli stvarati kvalitetan sadržaj koji će biti prepoznat u javnosti.

Kako zadržavaju vjerodostojnost svojih članaka?

Trenutno broje 16.000 pisaca koji moraju biti registrirani, provjereni i autentični. To je doprinijelo visokoj razini stručnosti i povjerenja da ono čemu pišu nije vođeno ideološkim ili poslovnim interesima, publicitetom ili raznim marketinškim razlozima. Također, prije nego započnu rad s novinarima, provjeravaju poklapaju li im se interesi, dijele li iste vrijednosti i ozbiljan pristup novinarstvu.

Kako su uspjeli?

Pokrenuli su inovativan projekt kojim su stvorili jasnu razliku između svoje ponude i onoga što drugi nude. Odlučili su se za visoku razinu kvalitete izvedbe, pouzdanost i pridržavanje zadanih standarda. Putem društvenih mreža na jeftin i učinkovit način poslali su jasnu poruku do velikog broja ljudi. Ono što ih čini posebnima je sloboda pisanja, jer ne ovise o oglašivačima i drugim lobijima, a kroz Creative Commons na vrlo brz način uspijevaju dijeliti sadržaj u cijelom svijetu.

Prema dostignućima The Conversationa recept za uspjeh je sljedeći: kada dobijete dobru ideju, pažljivo i temeljito ju provedite, proširite glas o tome putem društvenih medija i budite vrlo fokusirani na ono što radite.

Fotografija: theconversation.com