Tehnologija je postala sastavni dio za marketinške kampanje

Tehnologija je postala sastavni dio za marketinške kampanje

Piše: -
Marketinške kampanje tehnologija

Marketinške kampanje s nama su već jako dugo vremena, razvijale su se u svim mogućim podvrstama i oblicima, neke su bile uspješne, neke baš i ne, ali glavna namjena uvijek im je bila ista – prodati proizvod. U početku su to bile jednostavne poruke koje su uvjeravale kako je baš taj proizvod najbolji za vas, no kako je vrijeme odmicalo javila se potreba za promjenom pristupa jer su se ljudi odjednom našli pred jako puno proizvoda iste namjene, a svakog od njih je pratila ista poruka – „kupi mene jer sam ja točno ono što trebaš“.

Marketing 2.0 = marketinške kampanje + tehnologija

Potrošači su u ovakvom okruženju teško mijenjali prvotne navike, osjećajući da kupuju istu stvar bez obzira koju marku odaberu, a to je bilo pogubno za „nove igrače“ na tržištu koji su imali kvalitetan proizvod, ali su bili utopljeni u moru nekvalitetnije konkurencije koja je bila brža. Danas je stanje za marketinške stručnjake još gore. Jako je teško biti inovativan i postići onaj „vau“ efekt u promociji proizvoda ili brenda jer je tržište preplavljeno proizvođačima koji se bore za svoj komad torte (a neki kruha). Čak i velike multinacionalne kompanije s globalnim renomeom imaju problema kako doprijeti do svojih potencijalnih kupaca i osmisliti način kako prodati proizvod bez da ga nude, tj. pri spomenu imena tvrtke ili proizvoda stvoriti pozitivni misaoni refleks u glavi potrošača koji će ga potaknuti  da se informira o njemu, jer ako u tome uspiju, pola posla već je obavljeno. U zadnje vrijeme, stručnjaci za marketinške kampanje su s jedne strane možda i odahnuli jer smatraju kako im upotreba tehnologije olakšava posao i to je točno, ali samo do određene granice. Tu tehnologiju treba znati i pravilno iskoristiti. Dvije kompanije su ove godine na iznimno domišljat i uspješan način iskoristile činjenicu da postoje u 2011. godini i priredile pravi show za publiku.

Zabavi me, impresioniraj me, kupi me

Nokia je bila nekadašnji neprikosnoveni vladar svijetom mobilnih uređaja, a njezin 3310 model jedan je od najpopularnijih mobitela ikad. Namjerno napominjem ovo „bila“ jer je pojavom iPhonea doživjela najgoru noćnu moru – izgubila je pošten dio zahtjevnijih korisnika kojima zbog nepraćenja tehnoloških trendova nije mogla ponuditi kvalitetnu alternativu. Sve do ove godine pratila ju je reputacija nekadašnjeg mobilnog giganta, koji je forsiranjem zastarjelog sučelja zaostao za drugima i čije proizvode koristi samo nezahtjevan dio korisnika kao i tvrdokorni fanovi brenda. Novi dugonajavljivani model, Lumia 800, činio se kao zadnja slamka spasa, a sve su se nade polagale u Windows phone 7 operativni sustav koji je stvoren strateškim partnerstvom s Microsoftom. Dakle, vrlo obećavajući mobitel, potencijalni iPhone killer je tu, ali sada se tek trebalo suočiti s pravim izazovom – kako ga predstaviti potencijalnim kupcima? Nokia je napokon imala kartu za povratak u vrh tržišta, a stručnjaci za marketing napravili su genijalan potez tako što su odlučili iskoristiti dostupnu tehnologiju u svoju korist, zabaviti potrošače i poboljšati imidž tvrtke i tako „ubiti dvije muhe jednim udarcem“.

Rezultat je bila ogromna 4D projekcija (što je diskutabilno) na Millbank Toweru u Londonu popraćena DJ majstorijama ultrapopularnog deadmou5a koji je svojom techno glazbom zabavljao sveprisutne koji su iskoristili priliku vidjeti ga besplatno.

No, ništa danas nije u potpunosti besplatno što nam je još jednom potvrdila i ogromna reklama za Lumiu koja je svima poručila „I’m amazing everyday. I’m Nokia Lumia“ nakon koje su svi nasmiješeni otišli doma. Nokijini zaposlenici zato jer je sve prošlo bez ikakvih komplikacija i zato jer su upravo prodali najnoviji mobitel svoje tvrtke znatnom broju okupljenih (dok se viralna kampanja još nije ni proširila po internetu), a gledatelji zato jer su se besplatno zabavili i vidjeli poznatog DJ-a uživo. Neki su odmah potražili informacije o mobitelu, neki su to tek učinili naknadno, a neki nisu uopće. Ono što je bitno – prepričat će doživljaj drugima i posvjedočiti da su bili na izvrsnom Nokia partyju.

Odgovor od strane T-mobilea

T-mobile je prošli mjesec imao kampanju temeljenu na sličnom principu, no od Nokie se razlikovala po tome što joj je prvotna namjena bila osnaživanje brenda. Moto im je govorio kako je svaki trenutak tu da se međusobno dijeli, a oni su jedan htjeli podijeliti sa svima i pokazati kako brinu o svojim korisnicima. Zaintrigirali su i mene (valjda je predblagdansko raspoloženje i znatiželja presudila) pa sam pošao vidjeti o čemu se radi. Ono što me dočekalo bio je lukav primjer korištenja moderne hologramske tehnologije, koja je u pet europskih država istovremeno omogućila „live“ božićni koncert gdje je glavnu ulogu imala Mariah Carey.

Sve u svemu – zanimljiva ideja, organizacija na nivou, a T-mobile si je upisao jedan veliki plus pod imidž brenda.

Ovo je bila godina proboja tehnologije koja je omogućila svu atraktivnost i originalnost u kreiranju kampanja. Siguran sam da će se ovaj trend nastaviti i u budućnosti. Isto tako, siguran sam i da ćemo viđati sve smjelije korištenje tehnoloških napredaka za promociju pa će jednog dana tehnologija biti dovoljna da iznese čitave kampanje na svojim leđima, bez potrebe za angažiranjem poznatih koji su, kao što možemo vidjeti iz priloga, i dalje glavni mamac za publiku. Dok se to ne dogodi, svjedočit ćemo prezentiranju sličnih „četverodimenzionalnih“ projekcija popraćenih poznatim DJ-ima i hologramskih Mariah.

Fotografija: YouTube