Što su Twitter hashtagovi i kako ih pravilno koristiti?

Što su Twitter hashtagovi i kako ih pravilno koristiti?

Piše: -
Što su Twitter hashtagovi

Ako Twitter koristite duže od par sati sigurno ste primjetili zanimljiv simbol kojeg koriste mnogi tviteraši – # (“ljestve” po naški) i neka riječ u pratnji tipa #Twitter#onokad#win itd. koji t riječi pretvaraju u hashtagove. Što su Twitter hashtagovi i čemu služe? Kao prvo, zamišljeni su za lakšu organizaciju dijaloga (ili monologa) na Twitteru. Recimo da ste na nekoj konferenciji i želite znati o čemu drugi posjetitelji pričaju, što im se sviđa, a što ne, ali i neke zgodne detalje poput lokacije besplatnog interneta i sličnih stvari. Pronaći ćete ljude koji koriste hashtag #imekonferencije i preko njega u par sekundi dobiti sve informacije koje vas zanimaju.

Kako koristiti hashtag

Kako se hashtag ubacio u cijelu priču

Ovo naravno nije ograničeno samo na društvene događaje već hashtagovi postaju i određeni izrazi koji su stekli popularnost na internetskim prostranstvima i tviteraši ih znaju neobavezno ubacivati u bilo koji dio svojeg tvita poput #omg#lol#truestory i sličnih koji dodatno naglašavaju reakciju koja se želi prenijeti nekim tvitom. Neki hashtagovi postanu toliko popularni da ih možete pronaći u Trends sekciji i u biti predstavljaju zgodan pregled onoga o čemu u određenom trenutku tviteraši bruje, pardon, cvrkuću. Za stvaranje hashtagova nije potreban nikakav poseban alat jer je to u biti samo običan tekst pa svatko može pokrenuti konverzaciju pod kojim god hashtagom ga je volja, samo ga je potrebno osmisliti i napisati. Ovo je u biti sve osnovno što se tiče hashtagova, ali to nije glavna tema ovog članka.

Kao i uvijek, kada se stvori neki novi servis kojeg počne koristiti mnogo ljudi i brendova, konfuzije i nepravilno korištenje istog od strane velikog dijela njih je neizbježno jer nam je sve to još uvijek novo i neka nepisana pravila još nisu uopće ni formirana. Sjetite se samo kada ste davne 2007. ili 2008. došli na Facebook i redovito lajkali vlastite statuse ili kada ste malo kasnije došli i na Twitter i detaljno opisivali svoj probavni ciklus. Ne treba vas toga biti sram, niste znali kako pravilno koristiti te društvene mreže, ali ste s vremenom naučili, nije problem. U nastavku ću se osvrnuti na one koji nekim spletom okolnosti nikada nisu naučili ili su možda tek jučer došli na Twitter. Vi prvi – pročitajte što imam za reći vezano za hashtagove i prestanite se brukati, a vi drugi – također pročitajte te ih odmah od početka koristite like a pro i neka drugi pomisle da ste Twitter profić koji zna što radi. Iako to još niste, u tome je čarolija.

#Ne #pretvarajte #svaku #božju #riječ #u #hashtag

Kad vidim ovakav tvit poželim vam doći doma s hrpom malih hashtagova od papira i sve vam ih nagurati u usta. Odjednom. Ovakvim tvitom ste u biti uzeli megafon i izderali se da ste tek jučer napravili Twitter i da vam je užasno zabavna spika s hashtagovima, i to je ok, ispucajte znatiželju, klikajte na svaku hashtaganu riječ i gledajte što možete otkriti i nakon par takvih tvitova – prestanite. Vjerovali ili ne, ali takvu je rečenicu teže čitati od normalno napisane, a u svijetu gdje vidite par desetaka tvitova u minuti, svi će samo prijeći preko vašeg rečeničnog izbljuvka. Zapitajte se, što da vam se zapali kuća, biste li tražili pomoć u obliku “#Zapalila #mi #se #kuća #upomoć #zovite #vatrogasce# #!!!!!“? Naravno da ne jer vas nitko ne bi ozbiljno shvatio. Činjenicu da bi vam tvitanje u takvoj situaciji bilo vjerojatno zadnje na pameti ostavimo po strani.

#Nestavljajtecijelitvitujedanhashtagjerseljudimanedadešifriratištostehtjelireći

Sam pogled na ovaj podnaslov izaziva mučninu, a svaki ovakav tvit će ljudi klasificirati kao: a) vaš pokušaj tvitanja nečega nakon desete pive ili b) vaš pokušaj tvitanja nečega nakon što ste se probudili u četiri sata ujutro. Ako imate neke interne fore s ponekim tviterašem, ovo je zgodan način za zbijati šale bez da ih većina drugih tviteraša primjeti jer ponekad znaju biti zbilja smiješne. No većinu tvitova (i šaljivih i onih ozbiljnijih) ispisivati na ovaj način? Naravno da je odgovor jedan gargantuanski – NE!

#Izbori #politika #volimčokolino #epicfail

Ovakva upotreba hashtagova u jednom tvitu može se klasificirati kao zadnje napisani hashtag u gornjem nizu. Ovo je najviše vidljivo kod korisnika Instagrama koji okinu sliku i onda umjesto da ostave neki kreativan komentar o njoj, nabacaju svu silu hashtagova kako bi im što više ljudi lajkalo istu i kako bi dobili što više followera kada ti isti pretražuju napisane hashtagove. Ista stvar je i s Twitterom no većina ne razumije da radi kontraproduktivnu stvar. Ljudi vole dobiti brzu i točnu informaciju i nikako neće moći shvatiti što to politika ima zajedničko s čokolinom, a kada nešto ne mogu shvatiti onda postaju zbunjeni te će na vaše buduće tvitove gledati s dozom nepovjerenja, a u najgorem slučaju slijedi – unfollow.

Organizatori, ne zaboravite na Twitter hashtagove, posjetitelji – provjerite koji hashtag je službeni

Većina ozbiljnijih ljudi koji dođu na neki skup ili konferenciju će pitati koji je službeni hashtag. Ako ste organizator i ljudima niste dali tu informaciju, oni će se sami pobrinuti za to i pokrenuti hashtag, ali to može dvosjekli mač što su neki iskusili na ovogodišnjem Weekend Media festivalu (koji je inače bio izvrstan) jer nije bilo službenog hashtaga. Tako je nastala situacija u kojoj su ljudi tvitali pod #weekend2012#weekendmedia2012 i #wmf te nerijetko uključivali kombinaciju dva ili čak sva tri jer nizu znali koji se najviše koristi pa su im sami tvitovi znali biti vrlo siromašni informacijama zbog limita od 140 znakova. Moram priznati da sam i sam bio nepromišljen i ne provjeravajući tvitao Instagrama fotke s hashtagom koji je koristila jedna jedina osoba – moja malenkost. Glupa greška, ali se događa pa zato apeliram na sve organizatore da na plakate i promidžbene poruke zalijepe i službeni hashtag. Vama par sekundi posla, a spriječiti će nepotrebne frustracije i poboljšati komunikaciju na Twitteru.

Brendovi, ne koristite “škakljive” hashtagove ili one koje već netko koristi za vlastitu promociju

hashtag pogreške
Foto: hubspot.com

Što je hashtag popularniji povećava mogućnost da će netko vidjeti vaš tvit, ali ako se nepromišljeno zaigrate kao Kenneth Cole, to bi vam se moglo obiti o glavu. Jedno od pravila kako polako, ali sigurno ubiti brend: tvitajte o svojim proizvodima s hashtagovima koji se koriste za naizgled nebitne stvari kao što su revolucije, prosvjedi ili masovna krvoprolića.

#Skratite!

Zašto je primjerice umjesto #OlimpijskeigreuRiodeJaneiru2014 bolje koristiti #Rio2014? Zato što uvijek morate imati na umu da tvitovi dopuštaju poruke od maksimalno 140 znakova, a kad za hashtag iskoristite njih 70, baš i ne ostavljate prostora za konverzaciju (znate, ono zbog čega se društvene mreže u biti koriste).

Također, ako ste napisali tvit, a niste sigurni koji hashtag upotrijebiti, skočite do bloga Creative Mess, gdje je kolega Mihajlic napisao zgodan vodič kroz sve često korištene hasheve.

Fotografija: Pixabay