Što je sadržajni (content) marketing i kako ga koristiti za jačanje brenda...

Što je sadržajni (content) marketing i kako ga koristiti za jačanje brenda i prodaju?

Piše: -
sadržajni marketing

Sadržajni marketing je strateški marketinški pristup usmjeren na stvaranje i distribuciju vrijednog, relevantnog i dosljednog sadržaja koji će privući i zadržati jasno definiranu publiku – i u konačnici, potaknuti kupca na akciju, te tako donijeti profit tvrtki.

Njegova svrha je privući i zadržati klijente postavljanjem relevantnog i vrijednog sadržaja s namjerom mijenjanja ili promjene ponašanja potrošača. Content marketing predstavlja konstantni proces koji treba biti integriran u vašu cjelokupnu marketinšku strategiju i fokusiran na komunikaciju putem raznih marketinških kanala.

Također, sadržajni marketing može se opisati kao umjetnost komuniciranja s kupcima bez direktne prodaje. To je neprekidan marketinški proces. Umjesto nametanja svojih proizvoda ili usluga, kupcima pružate informacije koje im olakšavaju kupnju i stvaraju povezanost s vašim brendom. Koncept stvaranja strategije sadržaja počiva na uvjerenju da, ako mi kao tvrtke, pružamo dosljedne i vrijedne informacije za kupce, oni će nas naposljetku nas nagraditi svojim povjerenjem i lojalnošću.

Sadržajni marketing je sadašnjost i budućnost marketinga

Marketing je nemoguć bez kvalitetnog sadržaja. Vodeći se tom činjenicom, bez obzira na vrstu marketinških taktika koje koristimo, sadržajni marketing treba biti dio procesa komunikacije, a ne nešto odvojeno. Glavna razlika između tvrtki koje samo pokušavaju prodati svoje “stvari” i onih koje brinu o svakom kupcu i njihovom mišljenju očituje se u relevantnim i vrijednim informacijama koje se distribuiraju kvalitetnim sadržajnim marketingom.

Upravo taj trud čini sadržajni marketing zanimljivim u današnjem okruženju tisuća marketinških poruka koje dobivamo sa svih strana. Ako je dobro napravljen, on odskače od uobičajenih marketinških poruka i potrošačima daje osjećaj zadovoljstva.

Zašto koristiti sadržajni marketing?

Brzi razvoj društvenih mreža i digitalnih tehnologija napravio je eksploziju informacija kojih sada ima u izobilju, a kupci se okreću upravo tim kanalima kada traže informacije. Želite li da pronađu informacije o vašem poslovanju? Ili želite ostaviti prazan prostor koji će konkurenti ispuniti svojim korisnim sadržajem? Osim toga, ako ne stvarate sadržaj, ne znači da se o vama neće pričati jer vaši potencijalni korisnici mogu pisati i govoriti loše stvari o vašoj tvrtki. Stoga, spriječite takve situacije i postanite zanimljivi tržištu korištenjem sadržajnog marketinga.

Kako stvoriti sadržajni marketing?

Ako niste odredili svrhu, ne krećite sa stvaranjem ​​sadržaja. Sadržajni marketing se koncentrira na kupca. Dakle, stvarajte sadržaj koji vaš kupac treba i želi. Cilj sadržajnog marketinga je stvoriti koristan, informativan i atraktivan sadržaj u bilo kojem obliku (tiskanom, online, video i drugi) koji će publika prepoznati kao vrijedan. Tako ćete ostvariti pozitivan odnos sa svojim kupcima, a to će dovesti do povećanja prodaje i bolje efikasnosti poslovanja. Postoje brojni načini i analize da bi bolje razumjeli što vaši kupci žele, stoga strukturirajte sadržaj kako bi on imao željeni učinak. Posebno naglasite sadržaj na društvenim mrežama koji dokazano povećava svijest o brendu, promet na vašim web stranicama i lojalnost potrošača.

Osnovni korak u stvaranju sadržajnog marketinga čini određivanje marketinških ciljeva. Pokušavate li povećati promet na web stranici? Imate za cilj smanjenje pritužbi klijenata? Postoje neki drugi ciljevi koje želite ostvariti? Idući korak je poznavanje publike. Potrebno je razumjeti njihove potrebe i sukladno tome stvoriti informativan i koristan sadržaj. Konačan rezultat je akcija kupca koja bi se trebala podudarati s vašim ciljevima.

Na primjer, ako želite smanjiti broj poziva u vašoj korisničkoj podršci, razmislite o stvaranju materijala koji će sadržavati odgovore na top deset pitanja i pritužbi vaših kupaca. Ako razumljivo uredite i distribuirate sadržaj putem društvenih mreža, vaši kupci će si moći sami pomoći, a vi ćete ublažiti pritisak na vaše zaposlenike.

1. Planirajte i odredite proračun za stvaranje sadržaja

Prema vašem marketinškom planu, pogledajte što vam je potrebno kako biste postigli ciljeve u zadanom roku. Vi ih najbolje poznajete pa ih prilagodite razmišljanju vaše publike. Što oni traže? Na temelju njihovih potreba i zahtjeva, počnite planirati koju ćete vrstu i kombinaciju sadržaja distribuirati. Trudite se stvarati zanimljiv sadržaj unutar tvrtke kako ne bi trebali angažirati vanjske agencije.

U istraživanju provedenom u prosincu prošle godine na uzorku od 601 marketinškog stručnjaka, njih 52 posto se izjasnilo da četvrtinu svog marketinškog proračuna posvećuje upravo sadržajnom marketingu, a iznenađuje podatak da je čak 23 posto ispitanika planiralo potrošiti više od 50 posto marketinškog budžeta na sadržajni marketing u 2015. godini.

2. Napravite zanimljivu priču na društvenim mrežama

Stvaranje originalnog sadržaja preferira 69 posto stručnjaka iz spomenutog istraživanja. Stoga, pronađite atraktivan sadržaj, napišite ga te ga plasirajte kupcima putem društvenih mreža.

Planirajte barem od tri do pet različitih tvitova u tjednu kada objavljujete takav privlačan sadržaj. Tražite povratne informacije od korisnika na Facebooku. Podijelite ga i na Google Plus stranici uz zanimljiv naslov i angažirajte stručnjake za tu temu kako bi potaknuli raspravu. Ako je edukativan i vezan za poslovanje, svakako ga podijelite na vašoj LinkedIn stranici. Informirajte vaše poslovne suradnike i kolege kako bi proširili doseg sadržaja. Danas, društvene mreže šalju jasnu poruku marketingu; imaju platformu i velike mogućnosti oglašavanja proizvoda koji vam olakšavaju da dođete do bilo kojeg potrošača vezanog za određeni segment uz razumnu cijenu. Sada je na marketinškim stručnjacima da stvore sadržaj koji će privući pažnju i postići ciljeve brenda.

3. Mjerite uspjeh i doseg vašeg sadržaja

Nakon što ste stvorili sadržaj oko poslovnih ciljeva i implementirali ga u marketinšku poruku, provjerite razvija li se situacija u željenom smjeru. Možete pratiti uspješnost svake objave koju ste poslali u javnost. Obično to uključuje korištenje dodatnih tehnologija. Sadržaj pratite kao kampanje jer ćete tako lakše organizirati mjerenje uspješnosti pojedine objave i preciznije analizirati učinke.

Redovito korištenje alata poput Google Analyticsa pokazat će vam odakle dolazi promet i kako ga generirate. Platforme za upravljanje društvenim mrežama kao što su Sprinklr, Percolate, Spreadfast i Salesforce pružaju skup akcija koje pomažu organizirati i mjeriti sadržaj. Putem njih možete segmentirati sadržaj po kampanjama, dobiti dodatan uvid u učinak sadržaja, stvarati marketinške kalendare, organizirati plaćene oglase na društvenim mrežama, dobiti širok raspon analitike mjerenja koja vam pomaže prepoznati vrijednost sadržajnog marketinga.

Pratite ključne indikatore poput: učinka sadržaja u predstavljanju nove perspektive brenda, koliko angažmana privlači sadržaj, potiče li sadržaj druge da posluju s vama, učinkovitost sadržaja u donošenju zarade, povezivanje sadržaja s povećanjem svijesti o brendu, posjetama web stranici i privlači li on nove kupce.

Za bolje praćenje učinka sadržajnog marketinga napravite sljedeću tablicu:

sadržajni marketing
Praćenje učinka sadržajnog marketinga!

Za stvaranje sadržajnog marketinga treba potrošiti vremena i novca

U današnjem svijetu modernih tehnologija i novih marketinških alata svatko želi stvari bolje, brže i jeftinije, ali realnost je možete ostvariti samo dvije od tri navedene stavke. To osobito vrijedi za sadržajni marketing. Potrebno je puno truda da bi se stvorio kvalitetan sadržaj. Zato se nemojte zavaravati, jer ako želite da on bude primjeren i atraktivan ciljanoj publici, morat ćete uložiti vrijeme i novac. Svaki marketinški stručnjak zna da se tržište ubrzano mijenja, i danas se promjene događaju svakodnevno, tako da je ključno konstantno unapređivati sadržaj i prilagođavati ga novim trendovima i potrebama.

Prognoze govore da se do 2017. godine očekuje rast izdataka za sadržajni marketing od čak 59 posto. No, sadržajni marketing nije čudesni napitak. On funkcionira i donosi rezultate jer je potrebna znatna količina informacija i truda prilikom njegovog stvaranja, a time se donosi dodatna vrijednost publici. Naravno, atraktivan sadržaj potencijalnim kupcima pomaže lakše donijeti odluke o kupnji vaših proizvoda ili korištenja usluga. Jednostavno rečeno, sadržajni marketing je alat koji donosi prednost. Stoga, zašto ga ne koristiti?

Foto: Pixabay

  • Dea Chante

    Odličan i veoma kvalitetan članak!