Što je obilježilo 2014? Donosimo pet bitnih promjena vezanih za kreiranje sadržaja

Što je obilježilo 2014? Donosimo pet bitnih promjena vezanih za kreiranje sadržaja

Piše: -
5 promjena 2014 sadržaj

Prošla godina je bila značajna za ‘sadržaj’, kojim označavamo ono što smo nekada nazivali člancima. To je zapravo vrlo široka riječ, ali ju neprestano koristimo kada govorimo o različitim objavama na društvenim mrežama, webu ili općenito online. Naime, trgovci i njihove tvrtke su također postali izdavači, a sve u cilju da dopru do potrošača izvan tradicionalnih formata oglasa.

Ipak, ne smijemo zaboraviti da postaje i stvarni izdavači, primjerice news portali, koji su također sve više krenuli s objavama novih sadržaja poput videa, različitih reportaža ili inozemnih vijesti.

U nastavku donosimo pet zaključaka o proteklim promjenama vezanih uz sadržaj:

1. Najveći promet dolazi s Facebooka

Osam društvenih mreža su najveći izvori preko kojih je u rujnu prošle godine stizalo čak 29,5 posto ukupnog prometa na stranicama, gotovo dvostruko više nego 2013. godine, prema Shareaholicu. Vodeća društvena mreža je Facebook, koji čini 22,4 posto izvora svih izdavača u rujnu. Nakon Facebooka, sljedeća najveća mreža kao izvor prometa je Pinterest, s oko 5,5 posto prometa koji dolazi s te mreže.
Ostalih šest izmjerenih izvora koji upućuju na web stranice, uključujući Twitter, Reddit i LinkedIn, svaki donosi manje od jedan posto prometa. Za izdavače je bitno da su izvan opasnosti da budu ovisni o jednom izvoru za promet, a da pritom ljudi koji dolaze na stranice izdavača s društvenih mreža imaju tendenciju manje aktivnosti od onih koji na stranicu dolaze izravno.

2. Preporuke sadržaja su postale bitne

Mnoge web stranice su uočile mogućnost zarade te da kao izdavači mogu na dnu članka preporučivati druge stranice ili iznajmljivati taj prostor za objavu drugim izdavačima i marketinškim agencijama.

3. Duge priče imaju smisla, ali samo do određene točke

Često je velik naglasak na duge članke za koje izdavači vjeruju da će povećati vrijeme provedeno na njihovim stranicama. U stvarnosti, većina članaka ima oko 700 riječi, iako čitatelji provode više vremena na dužim člancima, pokazuje analiza koju je radio Chartbeat. Također, nakon što duljina članka postaje duplo duža od standardne veličine, ipak dolazi do pada razine pažnje i isključenja čitatelja na stranici.

4. Brendovi postaju izdavači

Iako brendovi nisu nužno najprirodniji izbor za stvaranje i uređivanje sadržaja, mnogi od njih došli su na svoje u tom pogledu u 2014. Veliki broj njih je pokrenuo vlastite stranice sa sadržajem, zajedno s formiranjem tima unutar tvrtke za stvaranje i objavu sadržaja. Drugi su ostvarili bolju suradnju s postojećim izdavačima na kreiranju marketinških objava i oglasa koji su dizajnirani da izgledaju i zvuče kao izvorni sadržaj izdavača.

5. Razvoj publike je donio nove izazove

Uloga razvoja publike je dobila svoja sredstva i mjesto unutar uređivačke politike, odražavajući priznanje da društvene mreže zamjenjuju početnu stranicu i postaju početno mjesto susreta s online publikom. Plan distribucije sadržaja je postao kritično pitanje pri izradi digitalne izdavačke strategije. Izdavači su počeli testirati, isprobavati različite članke i naslove objava kako bi ih prilagodili različitim segmentima publike te vidjeli što bolje uspijeva.

Fotografija: BusyBee-cr