Slučaj Sony fotoaparata: Ponekad je teško ugasiti požar koji se već razbuktao

Slučaj Sony fotoaparata: Ponekad je teško ugasiti požar koji se već razbuktao

Piše: -
slučaj sony

Prije daljnjeg čitanja bih želio upozoriti na jedno; Sony ne proizvodi samo televizore i PlayStation, nego ima i odlične fotoaparate. Ja sam jedan od ponosnih vlasnika Sonyja a77 i a99, jednako kao i puno raznih objektiva i ostale dodatne opreme. Svi koji se imalo razumiju u fotografiranje znaju jako dobro koliko je ovo skup ‘sport’, a u nastavku ću detaljno objasniti problem s kojim se u zadnje vrijeme susreću korisnici A-mount sustava.

U fotografskom svijetu Minolta je bila jako cijenjen brend. 2006. godine Sony je kupio njihovu tehnologiju, tako da je Minolta otišla u povijest, a pojavila se nova linija proizvoda pod imenom ‘Sony Alpha’. Svi koji su prije imali Minoltin sustav nisu imali nikakve probleme prilikom prebacivanja, jer je Sony zadržao standardan A-mount (navoj) zbog čega su svi objektivi lako ‘sjedali’. Od tada je Sony razvio neke vrhunske fotoaparate i objektive te nadopunio bazu već postojećih korisnika.

Povijest ‘problema’ uz Sonyjeve fotoaparate

Međutim, Sony je oko 2010. godine krenuo razvijati i E-mount sustav. U prijevodu – ako želite koristiti svoje Minolta/Sony A-mount objektive, morate ih koristiti preko adaptera. Jedan od većih nedostataka adaptera jest taj što njegovim korištenjem gubite na brzini autofokusa. E-mount sustav nije bio nikakva prijetnja nama koji smo na A-mountu, sve dok se nije pojavila Sony a7 serija fotoaparata. Realno, to su vrhunski fotoaparati, nizaju samo pozitivne kritike, korisnici su ih objeručke prihvatili. No, ono što se u marketinškom dijelu priče totalno izgubilo je činjenica da su A-mount korisnici (kojih ima puno više, prvenstveno zbog duge povijesti sustava) – ostali zapostavljeni.

Umjesto da nekako ‘nahrane’ i bazu svojih postojećih korisnika, oni su odlučili svu svoju snagu usmjeriti prema E-mountu.

Znate kada u intervjuu netko kaže ‘njega nismo zapostavili, ne brinite’. Upravo su to izjavljivali vodeći ljudi Sonyja dok su na tržište kao na pokretnoj traci izlazila nova E-mount tijela. Sve što je ostalo A-mount korisnicima bile su riječi utjehe vodećih ljudi.

Community menadžeru, gdje ti je pamet bila?

I onda dolazimo do dijela vezanog za društvene mreže. Naime, netko je od korisnika na Twitteru i Facebooku Sony UK pitao da što je s A-mount korisnicima. Osoba koja vodi društvene mreže odgovorila je da nema nikakvih planova oko A-mounta i da je najbolje da korisnici prijeđu na E-mount.

Ozbiljno!? Računajte da su ovdje neka od ulaganja veća i od 150.000 kuna i onda vam ‘gazda’ kaže ovakvo nešto. Užas.

Ne bi tu bilo nikakvih problema da se ne mora koristiti adapter ili da postoji savršen adapter, ali zašto bi netko platio objektiv 20.000 kuna i više, a onda za njegovo korištenje mora još koristiti i adapter i samim time ne može iskoristiti pune kapacitete svog objektiva? Meni je to nelogično. Naravno da je odgovor Sonyja UK izazvao pravu pomutnju među fanovima, pa su krenula bombardiranja (nezadovoljnih) A-mount korisnika.

Što se poslije dogodilo? Najpoznatija stranica kada su Sony fotoaparati u pitanju je SonyAlphaRumors. Kao što samo ime kaže, ona služi za razne ‘glasine’ koje se često pokažu relevantnima. Tako je ubrzo izašao čanak vezan za izjavu CM-a Sony UK-a. Ekipa im je pisala na Facebook/Twitter, ali odgovora o budućnosti A-mount sustava nije bilo.

Onda se na SAR-u pojavila novost od pouzdanih izvora da će početkom studenog izaći novi A-mount fotoaparat. Sony ima politiku da svake tri godine izbaci full frame fotoaparat; zadnji je bio već spomenuti a99 (btw, odličan fotoaparat), pa je nekako logično red došao na novo tijelo.

Neprovjerena informacija na najvišoj razini

Moram priznati da se većina korisnika, pa i ja, nekako umirila nakon ove zadnje vijesti. Međutim, kako je moguće da netko u ime Sonyja objavi informaciju koju pritom nije provjerio? Za mene je informacija koja je odaslana sa službenih kanala Sonyja relevantna. Nije nikakva tajna da razne brendove vode osobe koje nemaju veze sa samim brendom nego rade za vanjske agencije, ali zašto si onda isti taj community menadžer može dopustiti toliku slobodu i napisati jedan onako nepromišljen komentar?

Ovo je ipak specijalizirano područje i normalna je stvar da je taj komentar izazvao pravu pomutnju online, mnogi su mediji prenijeli te riječi, baš zato jer je to njihov službeni kanal komunikacije.

Inače, za vrijeme pisanja ovog članka pojavila se i nova informacija na Twitter kanalu Sony UK.

Dakle, sve ono što je putem istog kanala izrečeno prije par dana, ovim je odgovorom demantirano.

Svaki je korisnik važan?

Mislim da ćete se složiti sa mnom da je community menadžer ovdje totalno zakomplicirao situaciju, od negiranja nečega, da bismo na kraju došli do totalno druge priče. Zar je bio problem odmah u startu napisati neutralan komentar?

Ne treba zaboraviti da bi svaki korisnik trebao biti važan. Tko god da je napisao prvi odgovor – pogriješio je, a ima li ikakve isprike prema korisnicima? Naravno da nema. Komentar je na nivou: Bravo! Uložio si jako puno novaca, nemamo u planu više pružati podršku vama, pa daj sad molim te kupi naš novi E-mount fotoaparat za 25.000 kuna i kupi ujedno i adapter od 5.000 kuna i onda ćeš moći koristiti svoje postojeće objektive, samo što oni neće raditi svojim punim kapacitetom.

Onda se odjednom pojavi pouzdana informacija na SAR-u da će biti novih fotoaparata. Na kraju Sony preko Twittera demantira prvotnu inormaciju koju je njihov voditelj profila na društvenim mrežama plasirao. Tko je tu lud!?

Gdje su se sami korisnici izgubili u komunikaciji, hoće li se netko njima ispričati? Sony se samo bezveze igra s povjerenjem svojih postojećih korisnika, umjesto da izbaci određenu ‘kartu’ na kojoj je naglašena petogodišnja strategija, pa da korisnici znaju što mogu očekivati. Naravno da neće tamo napisati i detaljno opisati same proizvode, jasno je zašto je taj dio u tajnosti. Ako se stavi – 2017. godine izlazi jedno A-mount tijelo i tri A-mount objektiva, već je puno napravljeno.

Ovako korisnici ni sami ne znaju što mogu očekivati, kakva je uopće politika tvrtke, a onda se na sve to još nadoda community menadžer koji piše neprovjerene informacije. Očito je to tako kada društvene mreže vode osobe koje nemaju pojma o materiji, a u pitanju je specijalizirano područje. Zadnja vijest je umirila korisnike, ali isto tako pokazala neozbiljost ljudi koji im vode društvene mreže. Ponekad je teško ugasiti ‘požar’ kada se on već ozbiljno razbuktao.

Foto: Pixabay