Školski primjer: Oreo kampanja na društvenim mrežama

Školski primjer: Oreo kampanja na društvenim mrežama

Piše: -
oreo kampanja

Prije godinu dana Oreo keks je proslavio 100. rođendan, a svojim je fanovima na društvenim mrežama osigurao zabavu koja se još uvijek pamti. Oreo kampanja na društvenim mrežama dobila je naziv Daily Twist Oreo, te je zapamćena zbog kvalitetnog online sadržaja koji je za rezultat imao velik broj praćenja, komentara i želja fanova te kombinacije brzog, kreativnog i originalnog djelovanja.

100 postova u 100 dana ocrtavalo je važne događaje. Neki od njih smišljeni su unaprijed, no većina je nastajala u realnom vremenu jer svakoga bi jutra Oreov tim zajednički raspravljao, fotkao, smišljao i pratio reakcije fanova na društvenim mrežama.

Kampanja Daily Twist Oreu je donijela rast interakcije fanova od 110% po jednom postu na društvenim mrežama. Dijeljenja na Facebooku porasla su za 280 posto, a retvitovi za čak 515 posto, o kampanji se pričalo u 2500 medijskih vijesti, a neki su Oreo kampanju nazvali mogućim sljedećim Google Doodleom.

Kampanja s jednostavnom porukom ‘Celebrate the kid inside’ za cilj je imala jednostavnim stvarima, poput uživanju u keksima i čaši mlijeka, kod svojih fanova probuditi dijete i slobodu. Osim postavljanja vlastitih fotografija i onih s rođendanskih proslava 100. rođendana Orea, ‘kreativni keks’ je ohrabrivao fanove da šalju svoje trenutke s Oreom.

Oreo kampanja na društvenim mrežama briljirala je i za vrijeme održavanja Super Bowla kada je nestanak struje izazvao gašenje nekih svjetala na pola sata. Brzi Oreo tim odmah je reagirao te na Twitter i Facebook postavio fotografiju uz poruku: Power Out? No problem. You can still dunk in the dark. Poruka je na Twitteru dobila preko 16 000 retvitova te više od 20 000 lajkova na Facebooku.

Čini se da se sve što Oreo započne pretvara u viralni boom o kojem fanovi ne prestaju pričati i non stop traže još ‘samo malo’ genijalnosti najkreativnijeg keksa na svijetu. Pa što nas to Oreo može naučiti o kvalitetnom i uspješnom nastupu na društvenim mrežama?

1. Upoznajte dobro svoje fanove

Osnovno pitanje koje svaki brend treba postaviti samome sebi prije nastupa na društvenim mrežama je: Što mogu učiniti za svoje fanove? Današnji konzumenti su zahtjevni, a društvene mreže učinile su ih i moćnima. Ako neprestano gurate sebe i svoje proizvode u prvi plan, brzo ćete biti pregaženi.

Prije kreiranja svakodnevnog sadržaja za vrijeme trajanja kampanje Oreov tim svakoga je jutra pretraživao o čemu ljudi najviše raspravljaju na društvenim mrežama i najpopularnije događaje stavljao je u kontekst Oreo keksa. Na taj način stvaran je sadržaj koji ima značenje za fanove, a s kojime su se oni vrlo lako povezivali te ga dijelili i aktivno sudjelovali. Ljudi pričaju o stvarima koje ih okružuju, a Oreo je to znao prepoznati i iskoristiti.

Oreo kampanja društvene mreže

2. Objavljujte autentičan, relevantan i zabavan sadržaj

U nedostatku ideja i kreativnosti mnogi brendovi koriste se lakšim načinima, poput preuzimanja tuđih šaljivih fotografija i ilustracija. Najpoznatiji među njima je 9Gag koji je napravio boom u tom području. Rezultat toga je fan stranica prepuna promotivnih radnji koje, logično, nemaju previše reakcije fanova te smiješnih fotki preuzetih s raznih web adresa kako bi se postigla veća interakcija.

Oreo je shvatio da je sadržaj kralj, a da bi nastao kvalitetan sadržaj koji će stvorili jaku i vjernu zajednicu potreban je trud. Stoga je Oreov tim uzeo stvar u svoje ruke te sam kreirao seriju autentičnih memea koje  fanovi mogu direktno povezati s Oreo brendom.

S druge strane, najčešći razlozi zašto ljudi koriste društvene mreže su održavanje veze s prijateljima i bliskim ljudima, ali i zabava te informiranje o proizvodima, novostima koje ih okružuju i sl. Praksa je pokazala da ljudi u većoj mjeri reagiraju na šaljive sadržaje, a Oreo je pokazao da i u tom području dominira jer je u svoje sadržaje osim informacija uključio i šaljivu komponentu.

Osim toga, na društvenim mrežama fotografija ima puno jači utjecaj na publiku i osim vizualne privlačnosti može dati i jaku poruku, još više ako se u nju uključi i tekstualna poruka, koje korisnici lako i rado dijele.

Oreo društvene mreže

3. Uključite fanove u komunikaciju na društvenim mrežama

Sve navedeno ne mora imati željene rezultate ako prolazite jednosmjernom ulicom. Poanta društvenih mreža je u dvosmjernoj komunikaciji i važno je uključiti fanove te ih potaknuti na komunikaciju. Oreo nas i o ovoj važnoj stavci nastupa na društvenim mrežama može puno toga naučiti.

Osim što je za vrijeme rođendanske kampanje na društvenim mrežama ohrabrivao svoje fanove da šalju vlastite fotografije s Oreo keksima, te u cover fotografiju postavljao fotografije fanova koji također slave svoje rođendane, fanovima je još jednom posvetio pažnju za vrijeme Super Bowla. Kampanja Cookie vs. Creme trebala je dati odgovor na vječnu dilemu mnogih ljubitelja Orea: što je bolje, keks ili krema.

Također, Oreo je kroz kampanju na društvenim mrežama od svojih fanova tražio da na Instagramu postave fotografiju uz hashtag #cookiethis ili #cremethis, a zatim je tim dizajnera od selektiranih radova kreirao skulpture koristeći dijelove Oreo keksa koje su fanovi naveli kao najdraže. Ne moram napominjati da je rezultat svega bila velika viralnost, no važnije od toga, zadovoljstvo fanova koji se osjetili prihvaćenost zbog činjenice da njihov omiljen brend zaista nešto radi i za njih, za svoje fanove.

Što nas je naučila Oreo kampanja na društvenim mrežama?

Brend star 100 godina uspio je na tržištu stvoriti imidž mladog, kreativnog i otkačenog, a sve to poštujući imperative novog načina komuniciranja i nastupa na internetu koji uključuju: brzo reagiranje, kvalitetan sadržaj i vizualnu komponentu. Želite li nešto dobiti, tada morate mnogo toga i dati, pokazati da niste ovdje samo da biste prezentirali svoje usluge ili proizvode već da ste svojim korisnicima zahvalni na njihovoj vjernosti. Oreo je najbolji primjer kako uspješno spojiti informaciju i zabavu koji će zajedno stvoriti jaku svijest o brendu. Slijedeći praksu Oreo keksa uspjeh na društvenim mrežama neće vam iskliznuti iz ruke!

Oreo kampanja društvene mreže

Foto: Pixabay