Saznajte kako vam Facebook omogućava brže čitati sadržaj

Saznajte kako vam Facebook omogućava brže čitati sadržaj

Piše: -
Facebook sadržaj

Do sada su medijske kompanije koje se grčevito bore za svakog čitatelja imale problem u povećanju čitanosti svog sadržaja kada se preusmjerava s društvenih mreža. Poteškoće su nastajale kod čekanja učitavanja traženog članka. Iz Facebooka tvrde da su čak deset puta ubrzali otvaranje željenog sadržaja.

Novost kojom su u Facebooku doskočili tom problemu naziva se “Instant Articles”. Time se medijskim kompanijama (trenutno samo beta sudionicima) pruža sposobnost da u potpunosti objave cijeli članak na Facebooku, a korisnicima omogućava brže čitati sadržaj.

Instant Articles omogućavaju medijskim kompanijama da svojim čitateljima pruže brze, interaktivne članke zadržavajući kontrolu nad svojim sadržajem i poslovnim modelima”, rekao je Facebookov direktor proizvodnje Chris Cox.

Korisnici će zumiranjem moći gledati fotografije visoke rezolucije te se kretati člankom naginjanjem mobitela. Nudit će se i opcija automatskog pokretanja videa tijekom čitanja sadržaja. Ostale novosti uključuju interaktivne karte, audio naslove, te lajkanje i komentiranje pojedinih dijelova članka.

Uključeni i medijski giganti

Na prvi pogled ovo izgleda kao nevjerojatna prilika za izdavače da se svoj sadržaj prošire na novu publiku. Potencijalno, to se također može iskoristiti kao kanal za content marketing putem kojeg se brendovi mogu suptilno prikazati publici. Facebook trenutno surađuje s devet partnera na lansiranju instant članaka: New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel i Bild.

Ova nova najava izgleda kao dobitna kombinacija za izdavače, Facebook, korisnike i oglašivače. Instant Articles također omogućuju izdavačima da monetiziraju svoj sadržaj, dijeleći zaradu po klikanju s Facebookom ili da ga izravno prodaju brendovima, dajući tako način oglašivačima izravan pristup publici koja čita sadržaj putem opcije Instant Articles. Osim toga, medijskim kompanijama će se omogućiti da prate podatke i promet preko analitičkih alata kao što je comScore i drugi.

Gledajući dobre strane, korisnicima Instant Articles omogućava mobilno i brzo korisničko iskustvo, integracija s analitičkim alatima i multimedijalni pristup sadržaju putem kojeg kreiraju vijesti.

Mogućnost bržeg čitanja sadržaja – samo paravan

U konačnici, Facebook želi zadržati svoje korisnike na svojoj stranici što je dulje moguće i nije im u cilju da služe kao posrednik za druge web stranice. Tako Facebook uzima dio prihoda medijskim kompanijama. Iz Facebooka tvrde da medijske kompanije ako uspiju prodati, mogu zadržati 100 posto od prihoda oglasa. Međutim, oni su u izravnoj konkurenciji s Facebookom i njihovim prodavačima oglasnog prostora jer se cijela distribucija sadržaja odvija upravo na Facebooku koji uzima 30 posto ako proda oglasni prostor prije medijske kompanije.

Jedino Facebook na dobitku

Dugoročno gledano, od cijele priče profitirat će naravno jedino Facebook, s obzirom na to da će se korisnici više zadržavati na njihovim stranicama, a time će i po većoj cijeni moći prodati oglasni prostor. Najveći gubitnici ispadaju medijske kompanije koje dijele trošak s Facebookom i k tome još gube na profitu od prodaje oglasnog prostora.

Fotografija: YouTube