Sadržaj i popularnost u stalnom porastu: YouTube je televizija budućnosti

Sadržaj i popularnost u stalnom porastu: YouTube je televizija budućnosti

Piše: -
YouTube televizija budućnosti

Internetski servis za razmjenu video sadržaja na kojem korisnici mogu postavljati, pregledavati, pretraživati i komentirati video isječke postao je puno više od stranice za razmjenu sadržaja. YouTube je uz status druge najveće tražilice nakon Googlea postao i televizija budućnosti. Od samih početaka ova mreža doživljava veliki uspjeh, no moglo bi se zaključiti kako je prošla godina bila jedna od najboljih u njihovoj povijesti.

Prema statistikama na YouTubeu se u 2012. godini u prosjeku dnevno prikazivalo više od četiri milijarde zapisa. Podsjetimo, samu domenu stranice su u veljači 2005. pokrenuli bivši zaposlenici PayPala i osnivači YouTubea: izvršni direktor Chad Hurley, direktor tehničkog odjela Steve Chen i savjetnik Jawed Karim. Što se tiče samih početaka, zanimljivo je da je YouTube pokrenut privatnim sredstvima, a kasnije su investitorske tvrtke uložile milijune u cijeli projekt. YouTube je oduvijek bio besplatan medij (što će nadamo se i ostati) koji služi kao sredstvo informiranja, ali i promocije i zabave. Upravo zbog njegove rastuće uloge, važan potez za Google bilo je njegovo preuzimanje 2006. godine koje ga je stajalo 1,65 milijardi dolara. Google i YouTube postali su vladari interneta jer se na njima može pronaći gotovo sve što je ikad stavljeno na internet.

“Od svih korisnika interneta u SAD-u, njih 71 posto koristi usluge servisa za razmjenu video datoteka poput YouTubea i Vimea, što je povećanje od pet posto u odnosu na 2011. godinu.”, pokazalo je istraživanje nezavisne kompanije Pew Internet & American Life Project.

Ove brojke govore puno o sve većem utjecaju YouTubea i mogućnostima koje nudi kao medijski prostor. Naime, ova mreža zasigurno ima cilj postati ‘dnevni boravak’ internetskog prostora, a nove tehnologije i novi načini konzumacije takvog sadržaja mu svakako idu na ruku. Ipak, ova mreža mora omogućiti stvaranje doživljaja koji će biti prilagođen svakom zaslonu, odnosno da ga ljudi koriste kako bi uživali u videozapisima na svom mobilnom uređaju, tabletu, stolnom ili prijenosnom računalu, pa čak i televizijskom ekranu u dnevnom boravku. Riječ je i o tome da veliki broj televizijskih kuća, pa čak i u Hrvatskoj, u svojim zabavnim i informativnim emisijama prikazuju videozapise s YouTubea koji privlače veliku pozornost publike. Time se stvorila nova era u povezivanju klasičnih medija i interneta te prikazivanju profesionalnih i amaterskih video uradaka. Naime, kod ovog medija nije nužno da postavljeni video ima odličnu kvalitetu slike i zvuka te da je u njega uložen profesionalni rad, već da iza njega stoji dobra priča, pjesma, reklama, kampanja i slično.

YouTube je moćan i definira današnji svijet

Dolazimo do činjenice kako je YouTube postavio nova pravila igre kada je riječ o odnosima s javnošću i marketingu, a posebno u novinarstvu. Istraživanje o vijestima i YouTubeu organizacije ‘Project for Excellence in Journalism’ američkog istraživačkog centra Pew Research Center pokazalo je da su u čak pet mjeseci, od ukupno 15 obuhvaćenih ispitivanjem, korisnici pretraživali vijesti puno češće od bilo koje druge teme, uključujući zabavu.

“Podaci pokazuju da je na YouTubeu došlo do razvoja složenog, simbiotskog odnosa između korisnika i pružatelja vijesti, odnos koji bi se gotovo mogao opisati kao kontinuirani novinarski ‘dijalog’, koji po mnogima navješćuje razvoj novog oblika novinarstva online.”, ističe se u studiji istraživačkog centra.

Prema rezultatima ove studije, više od jedne trećine najgledanijih videa koji predstavljaju izvještaje s mjesta važnih događanja, na YouTubeu dolaze od strane korisnika, dok ih 51 posto slučajeva objavljuju medijske kuće. Također, medijske kuće pozivaju gledatelje da šalju svoje video snimke te ih oni tada prenose u svom programu. YouTube također ima i svoj video kanal na kojem se prikazuju vijesti iz cijelog svijeta, a među najgledanijim sadržajima su oni koji prikazuju prirodne katastrofe, poznata politička lica te sportske događaje. U vrijeme provođenja studije, japanski potres i tsunami činili su pet posto od 260 najgledanijih videa, a isti postotak ostvarili su i izbori u Rusiji. Čak četiri posto najgledanijeg video sadržaja prikazivali su politička događanja na Bliskom istoku. Također, među najpopularnijim sadržajima početkom prošle godine bili su oni koji su prikazivali havariju talijanskog broda Costa Concordia u siječnju 2012.

U zaključku studije tako se navodi kako će publika i dalje u većem udjelu pratiti vijesti na lokalnim i nacionalnim televizijskim postajama, no kako je YouTube mjesto na kojem publika može odrediti informativnu agendu, odnosno odlučiti koje video vijesti će pogledati, kojim redoslijedom i u koje vrijeme, pa će njegova uloga i dalje rasti. Iako je YouTube u izvještaju za 2012. godinu naveo kako se svaki dan na njega postavilo 7.000 sati video sadržaja koji se odnose na vijesti, kada je riječ o informiranju prednost i dalje imaju televizijske kuće. Ipak, YouTube je postao mjesto broj jedan za gledanje glazbenih spotova i ostalih zabavnih i poučnih sadržaja. Njihov pregled donosim u nastavku.

Brojke YouTubea govore za sebe

O popularnosti ove društvene mreže govore i brojke o gledanosti videa koji se nalaze na listi 10 najgledanijih u 2012. godini, a samu listu je sastavio glavni i odgovorni čovjek YouTube Trendsa Kevin Allocca. Tako su najpopularniji sadržaji bili oni glazbeni pa ne čudi činjenica da je prošle godine najgledaniji video bio upravo spot ‘Gangnam Style‘ koji je u samo šest mjeseci prikupio više od milijardu pregleda. U prosjeku je osam do deset milijuna ljudi dnevno pogledalo hit korejskog pjevača PSYja. Na drugom mjestu je ‘Petero ljudi i jedna gitara’ (5 Peeps, 1 Guitar) koji su obradili Gotyeovu pjesmu ‘Somebody That I Used To Know’. Na trećem mjestu je polusatni film pod nazivom ‘Kony 2012’ o Josephu Konyju iz Ugande, vođi afričke paramilitarne organizacije. Ovaj video, u kojem se građane svijeta poziva na borbu protiv njegove diktature, u jednom je danu prikupio 30 milijuna pregleda i tako postigao rekord.

Jedna od najgledanijih zvijezda koja je uspjela zahvaljujući YouTubeu zasigurno je pjevač Justin Bieber, a upravo su on, Selena Gomez, Ashley Tisdale i drugi s pjesmom ‘Call Me Maybe’ zauzeli četvrto mjesto najgledanijih videa u 2012. Peto mjesto najgledanijih videa u 2012. zauzeo je rap spot ‘Barack Obama vs Mitt Romney-Epic Rap Battles Of History Season 2’ koji ismijava političku kampanju za predsjedničke izbore. Na šestom mjestu je promotivni video belgijske televizijske mreže TNT pod nazivom ‘A dramatic surprise on a quiet square’. Sljedeće mjesto zauzimaju komičari Emmanuel and Phillip Hudson s videom pod nazivom ‘Why You Asking All Them Questions?’. Na osmom mjestu je video ‘Dubstep Violin-Crystallize’ glazbenice Lindsey Stirling.

Na devetom je video američkog oca koji je putem ove mreže poslao poruku svojoj kćeri i njezinim vršnjacima te na neki način pokazao društvene probleme SAD-a. Riječ je o videu pod nazivom ‘Facebook Parenting: For the troubled teen’. Možda čudi činjenica da se video ‘Felix Baumgartner’s supersonic freefall from 128k’-Mission Highlights’ koji donosi prikaz skoka s ‘ruba svemira’ nalazi tek na desetom mjestu, no ipak je riječ o više od 32 milijuna pogleda tog prvog najpraćenijeg live prijenosa na YouTubeu. Kako bi njegovi korisnici uživali u cjelokupnom pregledu najgledanijih videa, YouTube je napravio njihov godišnji pregled, kao i zaseban video Rewind YouTube Style 2012 koji na vrlo simpatičan način prikazuje što je obilježilo prošlu godinu.

Sigurno je da će mnogi od nas uz nekoliko otvorenih tabova kada surfate internetom, imati otvoren i YouTube. Njegova popularnost, ali i utjecaj će sigurno rasti i u narednim godinama – svi trendovi to pokazuju. Međutim, iako se ova mreža u narednih par godina možda neće preseliti u vaš dnevni boravak, zasigurno ćemo umjesto programa na daljinskom sve više mijenjati kanale na YouTubeu, bilo u potrazi za informacijama ili zabavom koja je na drugoj najvećoj svjetskoj tražilici uvijek dostupna i zanimljiva.

Foto: Pixabay