Revolucija u novinarstvu: Facebook predstavio Signal i pomogao medijskim kućama

Revolucija u novinarstvu: Facebook predstavio Signal i pomogao medijskim kućama

Piše: -
facebook signal opcija

U posljednjih nekoliko mjeseci, Facebook je uveo niz alata i dopuna da se bolje pozicionira kao primamljivo mjesto da se za novinare i medijske kuće – i samim time, konzumente vijesti. Počelo je s uvođenjem Instant Articles opcije, koja potiče novinare objaviti sadržaj izravno na Facebooku.

Zatim je Facebook ažurirao svoj algoritam faktorom koji mjeri vrijeme potrošeno na čitanje određenog sadržaja, što naravno favorizira dužu formu sadržaja, dajući tako novinarima više poticaja za objavljivanje unutar Facebooka. Nedavno je Facebook novinarima omogućio pristup svojem novom live-streaming alatu, pozivajući ih na objavljivanje vijesti i sadržaja uživo izravno na Facebooku koji podsjetimo, broji 1,49 milijardi korisnika.

Jasno je da Facebook žarko želi navesti što više novinara na objavljivanje više sadržaja na njihovoj platformi – više ekskluzivnog materijala znači više sadržaja za čitanje, što znači da korisnici provode više vremena na njemu. U skladu s tim, Facebook je pokrenuo novi alat za novinare kako bi im pomogao pronaći popularan sadržaj i informacije o pričama i pitanjima koje prati Facebookova publika. A s obzirom Facebook je danas vodeći izvor prometa za mnoge web stranice, privlačenje te publike ima sve veći značaj.

Koja je svrha nove Facebookove Signal opcije?

Signal opcija je Facebookov novi alat s ulogom izbornika kojeg novinari mogu koristiti za pronalazak relevantnog i popularnog sadržaja na ovoj društvenoj mreži.

Korisnici sada mogu koristiti tab Trending Content kako bi saznali što se objavljuje o aktualnim temama na platformi. Sadržaj koji će se prikazati preko Trending Contenta je specifičan za svakog korisnika, a temelji se na prijašnjim akcijama i sklonostima. Facebookova Signal opcija daje više općeniti, nefiltrirani pogled na popularne teme, omogućujući korisnicima da pronađu drugačije izvore i trendove.

Facebook Signal opcija

Kao što možete vidjeti na slici iznad, glavni izbornik opcije Signal je zapravo veća verzija stranice Trending Topics, uz mogućnost da se dobije dublji pogled na teme koje potiču najviše konverzacije na platformi i zasebni tab za pregled po pričama koje su u nastajanju – emerging, na temelju brzine spominjanja. U lijevom stupcu, možete vidjeti niz mogućnosti, uključujući Leaderboards, tražilicu i prikaz alata za objavljivanje. Svaki od ovih elemenata (osim objavljivanja) pomaže korisnicima suziti njihov sadržaj oglasi na konkretnije, ciljane teme i podatke, omogućujući precizniju pretragu tema da bi se pronašao najrelevantniji materijal.

Pretraživanje Facebook Signal opcije na Facebooku

Signal opcija dubinskim pretraživanjima omogućava pronalazak detaljnijih informacija o najatraktivnijem sadržaju na Facebooku. Na primjer, u Leaderboards alatu, korisnici mogu pristupiti popisu javnih osoba koje su rangirane po količini spominjanja na platformi u stvarnom vremenu. Leaderboards liste mogu se filtrirati po raznim entitetskim opcijama, uključujući i glumce, autore, influencere i novinare, pružajući korisne informacije o kome se najviše razgovara i koliki je trenutni postotak razgovora o dotičnim osobama. Uvid u osobe i teme koje su najpopularnije na najvećoj društvenoj mreži u svijetu može biti vrlo koristan kada se koristi na ciljani način.

Također, vrijedno je napomenuti da će se trenutni fokus Signal opcije na novinare u nekoj budućoj fazi raširiti i na druge djelatnosti, barem ako je suditi po tekstu službene objave:

“Ovo je prvi korak u pomaganju novinarima da učinkovitije koriste Facebook i Instagram, a mi ćemo prikupljati povratne informacije i poboljšavati Signal da postane što više koristan kao profesionalcima svih industrija”, rekli su iz Facebooka.

S obzirom na prednosti dobivenih od mogućnosti traženja popularnog sadržaja i ljudi, nema sumnje koliki bi bio značaj ovakvog alata za trgovce i marketinške stručnjake, te se nadamo da će doći se pristup Facebookovoj Signal opciji proširiti u skorije vrijeme.

Drugi ključni element Signal opcije je funkcionalnost pretraživanja koja je odvojena za Facebook i Instagram, te pruža mogućnost pretraživanja objava iz različitih kategorija – primjerice “javne osobe – glazbenici”.

Ovi alati pomažu pronaći više ciljanog i profinjenijeg sadržaja, što će novinari tada će moći koristiti kao referentni materijal za njihov rad. Korištenje lokacijskih tagova posebno je zanimljivo novinarima jer im omogućavaju pronaći relevantan sadržaj oko aktualnih događaja i tako mogu dodati kontekst u svoje objave brzo i jednostavno. U marketinškom smislu, ako i kada Signal opcija bude otvorena za više korisnika, trgovci i oglašivači dobili bi mogućnost da vide kako druge tvrtke i pojedinci raspravljaju određene teme i događaje, što u konačnici pomaže stvoriti bolji sadržaj.

Hoće li Signal privući novinare da objavljuju sadržaj na Facebooku?

Teško je dati konkretan odgovor na to pitanje, no definitivno, Facebook ima veliku priliku u obliku velike baze korisnika – a logično je da svi novinari i medijske kuće žele doprijeti do više ljudi. Olakšavanje novinarima da to učine kroz veći raspon izdavačkih i istraživačkih alata dobar je način da se Facebook dodvori tom segmentu. Pravi pokazatelj uspješnosti biti će učinkovitost rezultata pretrage. Sukladno tome, Facebookova Signal opcija ima potencijal da vrlo brzo postane ključan dio novinarskog istraživačkog procesa ako će korisnike kvalitetno usmjeravati do traženog popularnog sadržaja.

Foto: Pixabay.com