Real i Barcelona u Facebook dvoboju

Real i Barcelona u Facebook dvoboju

Piše: -
Real Barcelona Facebook
Foto: www.tuexpertojuegos.com

Španjolski divovi Real Madrid i Barcelona jučer su u Kupu kralja još jednom odmjerili snage. Utakmica je završila neriješeno 2:2, a Barcelona je prošla u polufinale. Kako su oba kluba vrhunski brendovi odlučili smo vidjeti kako im izgledaju Facebook profili i sučeliti ih u našem vlastitom El Clasicu. Tko je na kraju odnio pobjedu?

Što vas čeka za dobrodošlicu?

Veliki brandovi obično kao svoj početni Facebook tab stavljaju , odnosno stranicu dobrodošlice, no svaki marketinški stručnjak dobro će razmisliti na koji će ga način oblikovati. S obzirom na to da će svaki novi posjetitelj prvo naići upravo na Welcome tab, vrlo je bitno da se napravi dobar sadržajni koncept. Ako uspoređujemo dva španjolska velikana, njihovi se početni tabovi skoro potpuno razlikuju. Dok Welcome tab Real Madrida nudi samo fotografiju Cristiana Ronalda i poziva vas da kliknete lajk na službenu Facebook stranicu, marketing Barcelone bio je domišljatiji. Oni su i kroz običan Welcome tab dodatno izreklamirali sami sebe. U male bannere smjestili su čak nekoliko vlastitih usluga: članstvo, ulaznice i aplikaciju ”Fantasy manager” te neizostavni Twitter i YouTube kanal kluba. Barcelona je tako sama sebe dodatno promovirala, dok je Real slučajno ili namjerno Welcome tab ostavio prilično jednostavnim.

Koliko je bitna momčad? Realu puno, a Barceloni..?

Riješili smo pitanje Welcome taba pa na red dolaze momčadi tih dvaju klubova. Ono što nas je prilično neugodno iznenadilo je to da službena Facebook stranica Barcelone zapravo nigdje nema aktualnu momčad niti popis igrača i stručnog stožera. Fokus svakog sportskog kluba ili kolektiva su sportaši stoga je vrlo nelogično da je velika Barca napravila ovakav propust na svom Facebooku. S druge strane, Real Madrid ima poseban tab posvećen prvoj ekipi u kojem ne samo da možete vidjeti imena i fotografije igrača i trenera, već možete vidjeti i njihove aktivnosti na drugim društvenim mrežama, od Twittera do MySpacea.

Prednosti Barcelone

Da ne ispadne da drukam za Real, i Barcelonin Facebook ima svojih prednosti. Ako zažmirimo na ovo s igračima, Barcelona je vrlo oprezna kod komuniciranja sa svojim fanovima pa su tako sve poruke na službenoj Facebook stranici napisane na engleskom, španjolskom i katalonskom jeziku. Osim toga, na njihovom se Facebooku može pronaći poseban tab vezan za fanshop i online prodaju suvenira, kao i poseban tab na kojem fanovi stranice mogu sami uploadati navijačke fotografije.

Marketinški trikovi Reala

Iako se u Barceloni toga još očito nisu sjetili, community network stručnjaci Reala stvorili su aplikacije s klupskim novostima za iPhone i Android, a osim toga, osmislili su i dva dodatna taba. Jedan poziva navijače da se za određeni novčani iznos učlane u klub, dok drugi reklamira novu sportsku opremu i dresove za sezonu 2011/2012. Ova dva taba klubu su jako važna jer s tako velikom bazom fanova u pregovorima sa sponzorima mogu ponuditi i reklamu na službenoj Facebook stranici.

Smiju li si dozvoliti neispravnosti?

Dok za skidanje wallpapera, ringtonova i ostalih svakakvih dodatnih sadržaja kod Real Madrida morate biti član kluba (i platiti određenu članarinu), jedini problem koji bi fanovima Barcelone mogao zasmetati je neispravnost dvije aplikacije na Facebooku. Prva i vrlo originalna je ”Find Barcelona fans around the world”, dok je druga e-katalog službenih proizvoda. Greška je u tome što aplikacije ne podržavaju sigurnu https vezu, stoga ih nismo mogli niti isprobati.

Komunikacija s navijačima putem Facebooka zadovoljavajuća je kod oba kluba. Uz novosti o momčadi, utakmicama i svim aktualnostima te live prijenose utakmica, svaki status na obje Facebook stranice svakodnevno ima na tisuće komentara i jednako toliko lajkova.

10 minuta = 1500 novih fanova

Ako uspoređujemo suprotstavljene navijače koji apsolutno nikada ne bi priznali da je u El Clasicu možda ipak bolja protivnička ekipa, podaci koje smo izmjerili u samo desetak minuta govore jako puno. U deset minuta broj fanova stranice Reala skočio je za 1500 fanova, dok se Barcelonin broj povećao za 1400. Bez obzira na razlike u marketingu na društvenim mrežama i način pristupanja navijačima putem izrazito snažnog  Facebooka, Real i Barcelona neupitno su ogromni brendovi. Njihova kvaliteta i prepoznatljivost diljem svijeta govore najbolje same za sebe, stoga navijačima možda i nije bitno kako se tko prezentira na internetu.

Iako smo napravili detaljniju analizu službenih Facebook stranica, potpuno je opravdano ako je jednom navijaču Reala ili Barce najbitnija samo prezentacija ekipe na terenu. Real Madrid i Barcelona na kraju krajeva imaju solidno osmišljenu Facebook strategiju iako je neupitno da bi se na obje službene stranice moglo puno toga popraviti. Rezultat je na kraju neriješen, ali palo je čak deset golova pa navijači sigurno neće nezadovoljni svojim kućama.

Real Madrid Barcelona Facebook