Pogreška Levi’s-a: Prva scena – drugi put

Pogreška Levi’s-a: Prva scena – drugi put

Piše: -
Levi's lampanja
Foto: iwillnotdiet.com

Jedan od najpoznatijih proizvođača odjeće te svjetski poznatih traperica Levi’s ovih je dana svojom novom kampanjom nakon dvije godine ponovno podignuo prašinu u javnosti. Što se događa u toj velikoj kompaniji; rade li greške u kampanjama namjerno ili njihov marketinški tim nije dobro upoznat s osnovnim pravilima marketinga, PR-a i općenito odnosa s kupcima?

Naziv nove kampanje Levi’sa kojom promoviraju novu seriju traperica Curve ID glasi ”Hotness comes in all shapes and sizes”. Iako je slogan vrhunski, Levi’s je pogriješio u odabiru prateće fotografije. Prema sloganu kampanje svaki bi čovjek pomislio da će plakat zaista predstaviti tri različita obilka ženskog tijela kako bi pokazao da su upravo njihove traperice ono što treba bilo kojoj ženi, no to se u ovom slučaju nije dogodilo. Levi’s je, namjerno ili slučajno, u javnost izašao s plakatom na kojem se nalaze tri ženska modela gotovo pa identičnih tjelesnih proporcija. Slogan koji u prijevodu znači da su Levi’s-ove nove traperice prilagođene svakoj ženi nije popraćen odgovarajućom slikom, već nakon što bacite pogled na slogan te zatim na fotografiju, zapitate se radi li se uopće o istoj kampanji.

Levi’s ne uči na svojim greškama

Levi's Kampanja
Foto: postbottomline.files.wordpress.com

Minorne razlike u izgledu tri ženska modela te činjenica da su sva tri modela poprilično vitke i mršave manekenke stvara veliki upitnik iznad glave svakog čovjeka, posebno nakon 2010. godine kada je Levi’s imao sličan propust u tadašnjoj kampanji. Tada je njihov (loše osmišljen) slogan ”All asses were not created equal” pratila također neodgovarajuća fotografija na kojoj su se nalazila tri gotovo identična (mršavija) ženska modela.

Kakvu poruku nosi kampanja?

Glavni problem javlja se kada ovaj oglas kampanje iz 2012. godine ugleda bilo koja djevojka ili gospođa koja nije građena kao spomenuti modeli.  Kako to utječe na samopouzdanje žena koje nisu vitke ili mršave i zbog čega njihov oblik tijela ili barem otprilike sličan oblik tijela nije dobio mjesto na plakatu? Stvaraju li se dodatni kompleksi osobama koje se ne mogu prepoznati na fotografiji? Levi’s je ovom kampanjom sebi stvorio više problema nego koristi jer je napravio loš korak prema svojim kupcima. Zanimljive su se rasprave razvile na ovu temu pa tako jezebel.com ironično kaže da se kampanja trebala zvati ”Hotness’ Comes In Small, Small, and Small”, dok je poznati njujorški bloger copyranter brutalno iskritizirao kampanju Levi’s-a prokomentiravši: ”Tie your hair in a ponytail, and hit the goddamn gym, you size six+ fatties. Then, you’ll be hot. Then, go buy our jeans.”

Prekršeno pravilo ”Razmišljaj kao kupac”

Kampanja bi bila idealno odrađena da fotografija prati slogan. Pretpostavka je da su ove traperice namijenjene za potpuno različite žene, od mršavih do onih s većim oblinama. Zbog čega onda Levi’s nije prikazao kako njegove nove Curve ID traperice izgledaju na različitim oblicima tijela? Neki bi rekli da je to ciljani propust kako bi Levi’s zaradio dodatnu pozornost, iako nam je zaista teško povjerovati u to da bi poznata robna marka namjerno izazvala negativne reakcije javnosti, pa na kraju i svih žena koje njihove traperice kupuju.

Ništa od službenog priopćenja i objašnjenja

U međuvremenu se pojavio službeni odgovor Levi’s-a u kojem tvrdi da je prateća fotografija zapravo iz kampanje 2010. godine, dok i dalje ne znamo pravu pozadine cijele priče. Levi’s je očito pogriješio, a s obzirom na veliko svjetski poznato ime, nadamo se da je pogreška zaista slučajna i da je zapravo posljedica loše razrađene kampanje. U slučaju da je prava istina drugačija te da je ovo sve planirano (s kakvim god zamišljenim ciljem), možemo reći da je onda ovo veliki fail za Levi’s i cijeli imidž ovog brenda.