Pet zanimljivih savjeta: Kako koristiti društvene mreže u turizmu?

Pet zanimljivih savjeta: Kako koristiti društvene mreže u turizmu?

Piše: -
društvene mreže u turizmu

Koncept društvenih mreža počiva na međusobnom povezivanju ljudi. Danas je društveno umrežavanje toliko raznovrsno da se može koristiti i za popunjavanje slobodnog vremena i u poslovne svrhe. Društvene mreže u turizmu jedan su od bitnih alata koji igraju važnu i korisnu ulogu, jer sadržaj na njihovim stranicama može utjecati na marketing i odnose s javnošću u pozitivnom ili negativnom smislu.

One također igraju značajnu ulogu u ponudi i potražnji turističke djelatnosti jer omogućavaju destinacijama da izravno komuniciraju s posjetiteljima putem raznih internetskih platformi, te prate i utječu na njihove stavove i ocjene usluga.

Pogledamo li razvoj i usmjerenje komunikacije u današnje vrijeme, vidimo da se ljudi diljem svijeta o svemu informiraju putem interneta, dok nam se na društvenim mrežama vijesti i nove informacije svakodnevno same nude. Ista stvar događa se s proizvodima i uslugama, sve nam se pojavljuje na našem News Feedu čim otvorimo Facebook. Upravo zbog takvog načina komuniciranja koji definira društvene mreže, svaki ozbiljan brend u turizmu ne smije zanemarivati ovaj kanal društvenih mreža.

Dakle, društvene mreže bitan su marketinški alat za turističke brendove, a mi vam donosimo pet savjeta kako koristiti društvene mreže u turizmu:

1. Koristite društvene mreže za dvosmjernu komunikaciju s gostima i posjetiteljima

Društvene mreže omogućavaju turističkim brendovima da izgrade bliže odnose sa svojim kupcima. To je jednostavan alat za publiku da započnu dijalog s brendom, neovisno o tome koriste li društvene mreže za ostavljanje komentara dotičnom brendu ili se raspituju o najnovijim ponudama i popustima.

Turistička zajednica Španjolske radi odličan posao komunikacijom na Facebooku gdje posvećuju veliku pažnju korisnicima objavljivanjem njihovih slika i velikom stopom odgovaranja na komentare.

S druge strane, njihovi kolege iz Jamajke na Twitteru promoviraju lokalna turistička odmarališta i pružaju informaciju o povoljnim ponudama s mogućnostima velikih ušteda.

2. Potičite influencere i turiste da ispričaju svoju priču na društvenim mrežama

Kao i u svim djelatnostima najbolji utjecaj na poslovanje ima “word of mouth” tj. usmena preporuka. Korištenje društvenih mreža u turizmu veliku vrijednost pokazuje prvenstveno na blogovima jer savjeti korisnika s vlastitim iskustvima mogu biti vrlo korisni za turističke brendove.

Potaknite utjecajne korisnike, blogere i klijente da ispričaju svoju priču s putovanja putem društvenih mreža kao što su Instagram, Twitter i druge. Pozovite blogere da podijele svoje iskustvo tijekom putovanja vlastitim slikama i sadržajem iz njihove perspektive.

Uz to, poticanje uporabe jedinstvenog hashtaga je odličan način da slijedite putovanje i doživljaje vaših gostiju na društvenim mrežama koje podržavaju korištenje hashtagova. To je sjajan način da prikupite izvorne fotografije za vaš sadržaj, a kako bi povećali količinu sadržaja generiranog od strane korisnika poželjno je organizirati nagradne natječaje. Kanadska turistička zajednica odlično je promovirala svoju zemlju kampanjom na društvenim mrežama u suradnji s nekolicinom poznatih fotografa na Instagramu.

3. Pronađite recept za uspjeh vašeg turističkog brenda na društvenim mrežama

Postoji velik broj društvenih mreža koje turistički brendovi mogu koristiti, ali Facebook je svačiji izbor. Facebook omogućuje brendovima da plasiraju svoju poruku na željenu demografsku skupinu, a to je za svaki brend od velike važnosti kako bi bili sigurni da komunikacija ide pravim ljudima.

Također vam omogućuje da bolje upoznate svoju publiku jer putem raznih analitičkih alata možete saznati puno podataka o karakteristikama vaših ciljanih kupaca. Pametnom i sveobuhvatnom strategijom iskoristite oglašavanje na Facebooku jer će tako korisnici primati plaćene objave koje su u skladu s njihovim željama i potrebama; a zauzvrat, na vašoj će stranici biti više lajkova, angažmana i općenito – komunikacije. Promotivne objave omogućuju brendovima da razvijaju svoju korisničku bazu.

Osim Facebooka, važnom društvenom mrežom u turizmu pokazao se i Twitter zbog svoje jednostavnosti i mogućnosti pretraživanja ključnih riječi kojima možete doći do tvitova korisnika koje zanima vaša usluga i proizvod (ili zemlja, grad, znamenitost,…).

Isto tako, nemojte nikako zaboraviti društvene mreže poput Instagrama i Pinteresta, jer je upravo slika uz video najveći pokretač korisničkog angažmana. Zbog toga vas pitamo – postoji li djelatnost osim turističke s toliko potencijala za promoviranje sadržaja kroz odlično složene fotografije? Uz tolike prirodnih ljepota, stilski uređenih ugostiteljskih i smještajnih kapaciteta, te slasno napravljenih jela uz koja idu i šarena pića, mislimo da primat definitivno pripada turizmu i ugostiteljstvu.

4. Uskladite vašu strategiju društvenih mreža s ukupnim ciljevima

Učinkovitu komunikaciju na društvenim mrežama ostvarit ćete jedino ako strategiju nastupa uskladite s ukupnim ciljevima cijele kompanije ili aktualne kampanje. Na primjer, ako je vaš cilj povećati angažman, tada strategiju vašeg brenda trebate usredotočiti na ostvarivanje što više lajkova, retvitova, spominjanja na društvenim mrežama, komentara i dijeljenja.

Ako je vaš cilj rast poslovanja trebali biste se usredotočiti na dobivanje što više klikova, povećanje prometa vaše web stranice ili poticanja korisnika na kupnju vaših turističkih proizvoda i usluga putem društvenih mreža.

5. Društvene mreže u turizmu ovise o angažmanu korisnika

Postoji nekoliko jednostavnih taktika koje turistički brend može koristiti da animira svoju publiku na društvenim mrežama. Jedna od njih je stvaranje dosljednog hashtaga. Hotelski lanac Westin potiče korisnike da koriste hashtag #westinwellbeing na Instagramu i Twitteru, pa njihove objave o brendu tako imaju veći doseg.

Odličan primjer interakcije na društvenim mrežama je hotelski lanac Radisson.

Redovito objavljuju prekrasne fotografije svojih odmarališta i stalno organiziraju nagradne upitnike.

Osim toga, svojim hashtagom #getmoreAdventureSweepstakes potiču korisnike da objavljuju vlastite zanimljive fotografije kojima mogu osvojiti vrijedne nagrade.

Također su partneri određenim događajima koje podržavaju i na društvenim mrežama.

Neke destinacije su organizirale natjecanja u pokušaju da potaknu turiste da podijele spektakularan i privlačan vizualni sadržaj. Odredišta poput VisitIceland (#Icelandsecret) i VisitCroatia (#LoveCroatia i #ShareCroatia) privukli su turiste da dijele slike i videozapise, a kao poticaj za najbolji sadržaj nudili su nagradna putovanja.

Turisti svoje oduševljenje doživljenim ističu hashtagovima #LoveCroatia i #ShareCroatia.

Zašto je za turizam važna komunikacija na društvenim mrežama?

Turističke destinacije i prateće uslužne djelatnosti kvalitetu i reputaciju svog brenda grade oko priča. Usmena predaja je poznata kao najbolji oblik marketinga jer se prenošenjem pozitivnih iskustava postojećih privlače novi gosti. Stoga, da bi se potaknulo osobu na putovanje i odmor u nekom smještajnom ili ugostiteljskom objektu najbitnije je stvoriti atraktivnu priču, a postoji li bolji način za to od korištenja društvenih mreža?

Smatramo da ne, jer se na društvenim mrežama tekstualnim, slikovnim i video sadržajem na najbolji mogući način mogu dočarati prednosti turističkog brenda. Komunikacijom i proučavanjem aktivnosti korisnika upoznat ćete vašu publiku, a to će vam biti od velike pomoći za stvaranje sadržaja i organizaciju vremena njegovog objavljivanja.

Društvene mreže zanimljiv su alat za istraživanje tržišta, a uz njihove velike analitičke mogućnosti ne postoji izgovor da ne budete upoznati s interesima i željama vaše publike. U konačnici, zbog specifičnosti djelatnosti koju predstavljaju, za turističke brendove je najbitnije da slušaju i pružaju konstantnu interakciju svojoj publici.

Koristite društvene mreže u turizmu da bi predstavili profil vašeg brenda kao veliku službu za korisnike. Uvijek odgovorite na komentare svih korisnika, čak i ako su negativni, jer ćete takvim otvorenim i srdačnim pristupom komunikaciji potaknuti dijeljenje vašeg sadržaja u prostoru društvenih mreža, te povećati vidljivost i doseg vaših objava.

Dijeljenje vas stavlja u središte pozornosti jer se njime započinju rasprave i razmjena iskustava između korisnika. Konačan rezultat su komentari na društvenim mrežama koji vam pomažu da se istaknete u odnosu na turističku konkurenciju. S obzirom na to da se današnji turizam gotovo u potpunosti preselio online, u moru konkurencije bitno je imati zanimljiv i raznolik sadržaj uz redovitu i brzu komunikaciju. Jedino tako ćete uspjeti biti prepoznati kao kvalitetan turistički brend koji nudi veliku (i dodatnu) vrijednost svojim gostima.

Foto: Pexels.com