Organizacija igara na društvenim mrežama: Što se smije, a što ne?

Organizacija igara na društvenim mrežama: Što se smije, a što ne?

Piše: -
organizacija igara na drustvenim mrezama

Ovih dana svjedoci smo gašenja prve fan stranice u Hrvatskoj zbog igre koja je organizirana protivno pravilima Facebooka. Voditelji takvih profila često ne razmišljaju organiziraju li igre prema pravilima, a jedino što žele je veći broj fanova na stranici brenda kojeg promoviraju. To naravno šteti onima koji svoj posao rade na dobar i pošten način, pa je to jedan od razloga zašto je osnovana udruga DRMA. Članovi ove udruge pokušat će educirati community menadžere i stati na kraj ovom problemu. Kako bismo im pomogli u nastojanjima, odlučili smo istražiti što se smije, a što ne kod organizacije nagradnih igara na tri najpopularnije društvene mreže na svijetu. Krenimo redom.

1. Nagradne igre na Facebooku

Facebook je u svojim “Smjernicama za promociju” vrlo jasno naveo: kao uvjet za ulazak u nagradnu igru zabranjeno je navoditi korisnika da lajka stranicu ili bilo koji od postova na fan stranici. Također, zabranjeno je stavljanje fotografija ili dijeljenje sadržaja na svojim profilima u svrhu ulaska ili pobjeđivanja u igri. Također, broj lajkova ne može biti uvjet za pobjedu u nekoj igri ili promociji. Ukratko, Facebook ne dopušta korištenje ijedne njihove funkcije kako bi se organizirala ili provela nagradna igra na službenom profilu nekog brenda. Također, administratori stranice na kojoj se održala igra ne smiju eventualne pobjednike obavještavati o rezultatu igre koristeći Facebook chat ili ostavljajući poruke na svom profilu ili profilu pobjednika.

Ono što jest dopušteno je postavljanje aplikacija na fan stranice preko kojih se onda te igre smiju organizirati, naravno, uz obavezan dodatak kako Facebook ne odgovara za provođenje igre, kao ni za moguće probleme vezane uz nju. Isto tako, Facebook dopušta oglašavanje nagradnih igara na profilima sve dok se te igre održavaju na nekom drugom mjestu (npr. aplikacija ili web stranica brenda).

Nagradne igre Facebook

2. Nagradne igre na Google Plusu

Google+ najmlađa je društvena mreža na ovoj listi, međutim Google iza sebe ima dugu povijest druženja s korisnicima i provođenja svoje politike. Stoga kao i Facebook, Google izričito zabranjuje provođenje bilo kakvih “nagradnih igara, natjecanja, ponuda ili kupona” na službenim Google+ Pages stranicama nekog brenda.

Jedino što je korisniku Google Plusa dopušteno je promovirati nagradnu igru koja se mora održati na nekoj drugoj stranici (npr. web stranici brenda). Međutim, Googleova pravila idu toliko daleko da je korisniku Google+ (jednako kao i administratorima Pages stranica) zabranjeno spominjanje ikakvih uvjeta ili pravila odigravanja nagradne igre na nekoj web stranici gdje se ona održava. Dakle, na Google Plus stranicama dopušteno je samo spomenuti igru i dati link na site gdje se održava, ali se ne smije spominjati npr. uvjet za dobivanje nagrade. Kršenje ijednog od ovih pravila, rezultira brisanjem spornog posta, a u najgorem slučaju i cijelih profila brendova ili osobe.

Nagradne igre GooglePlus

3. Nagradne igre na Twitteru

Za razliku od Facebooka i Google+, Twitter je vrlo blag prema organizatorima igara na ovoj društvenoj mreži. Naime, tamo su dopuštene sve vrste igara, kako one u kojima se pobjednik odabire na sreću, pa tako i one u kojima je potrebno da npr. “tvoj post ima najviše RT-ova”. Naime, Twitterove Smjernice za promociju dosta su drugačije koncipirane od Googleovih ili Facebookovih. I dok ove izričito brane određene akcije korisnika tih društvenih mreža, Twitter više navodi korisnike kako organizirati igru, a da ona ne dođe u sukob s ostalim pravilima korištenja Twittera.

Tako ova društvena mreža dopušta sve vrste igara: od skupljanja RT-ova i followera do tweetanja onako kako pravila igre nalažu. Ukratko, skoro sve je dozvoljeno. Međutim, jedina stvar koju Twitter izričito zabranjuje je korištenje više različitih računa na ovoj mreži kako bi se pomoću njih došlo do dobrog rezultata ili pobjede u nekoj igri.

Nagradne igre Twitter

Zaključak cijele priče može se svesti na jednu rečenicu. Ako vam ikad padne na pamet organizirati nagradnu igru za fanove svog brenda na društvenim mrežama – učinite to na Twitteru. Facebook i Google prestrogo gledaju na cijelu priču, a eventualne posljedice za vas mogu biti kobne. U međuvremenu, za više o ovoj temi možete pročitati na blogu Akcija.com.hr čiji su se autori ovih dana oštro primili borbe protiv nepravilno organiziranih nagradnih igara. Neka im je sa srećom.

Foto: Pexels.com