Opis i načini: Kako iskoristiti oglašavanje na Twitteru?

Opis i načini: Kako iskoristiti oglašavanje na Twitteru?

Piše: -
oglašavanje na Twitteru

Ono što Twitter razlikuje od ostalih društvenih mreža je činjenica da ako nekoga pratimo na toj društvenoj mreži to nužno ne znači da ga poznajemo već da želimo ostvariti interakciju s njim ili tek pratiti njegove objave. To bi mogao biti i jedan od razloga zašto je Twitter jedna od najbrže rastućih društvenih mreža.

Sve više ljudi otvara svoje profile jer im upravo Twitter omogućava da prate ono što ih zanima ili onog tko im je zanimljiv. Mediji ga često koriste kao kanal putem kojeg plasiraju aktualne vijesti, a tvrtkama on omogućava da plasiraju svoje ideje i promoviraju proizvode. U isto vrijeme raste broj pojedinaca koji svakodnevno šire online zajednicu na Twitteru.

Prema istraživanju iz svibnja 2012. godine Twitter je imao 500.250.000 registriranih korisnika te su dobiveni podaci kako se svaki dan registrira 150.000 novih korisnika. Ako uzmemo u obzir da je Twitter među deset najposjećenijih stranica na internetu na kojoj se u prosjeku dnevno objavi 55 milijuna tvitova, postajemo svjesni kako je ova društvena mreža izvrsna platforma za oglašavanje.

Ova mreža omogućava nam da putem oglasa stvorimo izravan odnos s kupcima i da naše poruke stignu do njih. Vrlo važna činjenica je da oglasi, poput same mreže, funkcioniraju na način da se odašilju korisnicima Twittera koji dijele slične teme i sljedbenike. Naime, sredinom prošle godine Twitter je uveo funkciju određivanja ciljane skupine za promovirane tvitove i promovirane račune. Ciljana skupina se može odrediti na temelju 350 različitih kategorija interesa, od politike, glazbe, medija pa sve do mode i sporta. Također, ako se želi točnije odrediti kojim korisnicima je namijenjen, određeni oglas može se još uže kategorizirati. Primjerice, ako želimo oglas namijeniti korisnicima koje zanima sport, možemo odabrati da to bude samo nogomet.

Kevin Weil, direktor Twittera za upravljanje proizvodima na službenom blogu za oglašavanje izjavio je:

“Pri određivanju tuđih tematskih interesa moći ćete se povezati s većim brojem korisnika i isporučiti poruke koje ih zanimaju te time ostvariti veću mogućnost da se korisnici povežu s vama i uključe se sa svojim tvitovima.”

Takva vrsta promocije bi se slikovito mogla nazvati metodom lijevka u kojoj se promocija odašilje specifičnom skupu korisnika. Primjerice, trgovinu sportskom opremom možda prati širok krug korisnika, no u trgovini žele povećati prodaju skijaške opremu te će im cilj biti da svoje tvitove i korisnički račun promoviraju među potencijalnim kupcima. Kao ciljanu skupinu će navesti pratitelje turističkih organizacija koje organiziraju putovanja na skijališta, pratitelje skijaških sportova i drugih trgovina sportske opreme te sve ljubitelje skijanja. U istom košu nalaze se korisnici koji već prate korisničke račune vezane uz skijanje te će ih oprema koju prodaje ovakva trgovina možda zanimati.

Postoje tri osnovna načina oglašavanja na Twitteru

Promoted Tweets su promovirani tvitovi kojima oglašivač želi doći do šire skupine korisnika ili potaknuti interakciju s postojećim korisnicima. Oni su jasno naznačeni kao promovirani jer oglašivač plaća za njihov plasman. Pojavljuju se izravno na timelineu među tvitovima koji se ne plaćaju, a prikazivat će se oni koji su za određenog korisnika relevantni. Promovirani tvitovi pokazuju se na početku liste rezultata pretraživanja, a brendovi ih na svojim korisničkim računima mogu podići na vrh timelinea. Također je moguće napraviti da se takvi tvitovi ne objave na samome računu oglašivača jer određeni brendovi svoju poruku žele poslati samo ljudima koji nisu njihovi sljedbenici. Promovirani tvitovi jednom se pojavljuju na vrhu ili u blizini vrha timelinea, a nakon toga se kao i svi drugi pomiču prema dnu.

Promoted Trends su u početku bili dio promoviranih tvitova, a sada su proizvod za sebe. Ovaj tip oglašavanja na Twitteru korisnicima omogućuje vidljivost vremenskih, sadržajnih trendova te onih koji su vezani uz određene događaje nekog oglašivača. Korisnici ostvaruju interakciju s promoviranim trendovima na isti način kao i drugim temama, odnosno mogu kliknuti na ‘Promoted Trend’ i vidjeti sve tvitove koji sadrže plaćeni #hashtag te tvitati o određenom trendu. Dakle, promovirani trend je oglas koji se pojavljuje na vrhu popisa popularnih tema o kojima se u tom trenutku raspravlja u svijetu.

Promoted Accounts su dio Twitterove sekcije ‘Who To Follow’ (koga zapratiti, eng.), unutar koje se korisnicima predlažu korisnički računi koje korisnici trenutno ne prate, a mogli bi im biti zanimljivi. Promovirani računi pojavljuju se i na stranici ‘Who To Follow’, u rezultatima pretraživanja korisnika i na vlastitoj stranici kao dio sekcije ‘Similar to you’. Promovirani računi predlažu se korisnicima na temelju javnih popisa onih koje oni prate. Kada oglašivač promovira račun, Twitterov algoritam provjerava korisnika i identificira koje račune prati, a zatim na temelju toga nudi najbolje moguće (plaćene) račune koje bi on trebao slijediti.

Svi ovi oglasi također se pojavljuju na Twitteru za iPhone, Android, ali i na TweetDecku, a više o oglašavanju na Twitteru možete saznati ovdje.

Troškovi oglašavanja na Twitteru

Promovirani tvitovi naplaćuju se prema principu Cost-per-Engagement (CPE), tako da oglašivač plaća kada netko retweeta njegovu objavu, klikne na tvit ili ga označi kao favorite. S druge strane, sve što se dalje događa s retvitovima promoviranog tvita je besplatno i može povećati doseg poruke i time povećati učinkovitost plaćene promocije.

Otkada su promovirani trendovi jedinstveni dio i jedan od zasebnih oglašivačkih proizvoda  neprestano se razvijaju te time i raste njihova cijena. Twitter je početkom godine povećao njihovu cijenu na 200.000 dolara po danu. To je čak 33 posto povećanje u odnosu na prethodnu cijenu od 150.000 dolara iz 2012. i 150 posto povećanje u odnosu na 80.000 dolara, što je bila početna cijena kada je ova usluga pokrenuta 2010. godine. Treba prije svega napomenuti da ovaj oblik oglašavanja nudi svojevrsne premium oglase koje će prije svega koristiti velike kompanije za stvaranje jake oglasne kampanje. Da postoji interes, ali i financijska sredstva za ovakvu vrstu oglašavanja, pokazuju i kompanije koje već koriste ovu uslugu promoviranja – HBO, Hyundai, JetBlue i Samsung.

Na Twitterovom blogu istaknuto je sljedeće:

“Uskoro će oglašivači imati mogućnost rada s našim API partnerima za upravljanje Twitter oglašivačkih kampanji te ih integrirati u svoje postojeće reklamne strategije na više kanala. Korisnici će i dalje vidjeti najrelevantnije promovirane tvitove oglašivača, ali ćete uz API oglase imati više alata pri odašiljanju željenih poruka prema željenoj publici kako na zaslonu računala tako i na mobilnim uređajima.”

Unutar kampanje promovirani računi plaćaju se samo za nove korisnike koji su dobiveni kampanjom. Dakle, sami možete odrediti koliko se može najviše potrošiti dnevno na oglašavanje te se na kraju određujete u kojem rasponu će biti trošak po korisniku (od 0,01 dolar pa nadalje).

Treba svakako naglasiti da su promovirani tvitovi i računi oglašivački proizvodi koji se nude i malim tvrtkama dok su trendovi ipak izdvojeni i razvijeni u poseban proizvod. Njegova cijena je uistinu visoka jer nudi puno više mogućnosti te veći doseg. U Twitteru neprestano rade na usavršavanju ove usluge te najveći dio zarade dolazi od tog proizvoda.

Twitter je nakon testiranja 20. veljače pokrenuo API za reklamne sadržaje, kako bi omogućio stvaranje sofisticiranijih oglašivačkih kampanji. Naime, brendovi mogu voditi marketinške kampanje kroz Twitterove API partnere, a ne samo kroz Twitter. Prvi partneri tako su mu postali Adobe, HootSuite, Salesforce, SHIFT i TBG Digital.

Treba imati na umu da je Twitter odlična mreža na kojoj se može doći do potencijalnih korisnika i kupaca, ali u velikom broju korisnika i objava teško da će korisnik uočiti upravo naše tvitove i odlučiti nas zapratiti. Zato je oglašavanje na Twitteru odličan potez za dobivanje željene pozornosti. Najbolje od svega je činjenica da osim što možemo odabrati koji način promocije i cijena nam odgovaraju, također možemo birati kojim korisnicima Twittera će promocija biti namijenjena. Tako možemo odrediti ciljanu publiku u 350 različitih kategorija. Upravo je to ono što čini Twitter toliko popularnim i zanimljivim, uvijek nam nudi određenu mogućnost izbora i niz načina na koji ćemo filtrirati naše poruke za točno određeni krug ljudi.

Foto: Pixabay