Nova Facebook tražilica svim korisnicima omogućava lakše pretraživanje vijesti i vaših javnih...

Nova Facebook tražilica svim korisnicima omogućava lakše pretraživanje vijesti i vaših javnih objava

Piše: -
Facebook tražilica

Facebook je u svojoj želji da nastaviti dominirati nad ostalim konkurentima uveo nekoliko promjena u zadnje vrijeme. Najnovija novost u nizu je nova tražilica koja sada nudi dodatne mogućnosti. Nova Facebook tražilica omogućava korisnicima da pretražuju za vijesti u stvarnom vremenu kao i na Googleu ili Twitteru, te omogućuje pretragu svih objava osim onih koje imaju ograničene postavke privatnosti. Ova značajka sadrži ogroman broj objava iz posljednjih nekoliko godina koji će se moći pretraživati.

Ažurirali smo Facebook tražilicu, tako da osim informacija o prijateljima i obitelji, možete saznati i što korisnici u cijelom svijetu govore o drugim temama koje vas zanimaju”, izjavio je Tom Stocky, Facebookov VP za pretraživanje.

Indeksiranjem objava ili razgovora cijelog svijeta Facebook želi pomoći korisnicima pronaći trendovske teme  i aktualna događanja. No, dok je nova Facebook tražilica odlična za praćenje vijesti, ona također stare objave čini vidljivima, neovisno o tome jesu li one intimne, štetne, ili jednostavno nespretno formulirane, sada će biti dostupne čak i strancima. Dakle, ako ste ikada objavili nešto s “public”, odnosno javnim postavkama, slučajno ili iz nekog drugog razloga, sada je vrijeme da aktivirate nekoliko mjera opreza koje će zaštititi vašu privatnost na Facebooku.

Srećom, društvena mreža nudi jednostavan način da korisnici ograniče pristup starim objavama. Opcija je dostupna u postavkama. U samo nekoliko klikova možete ukloniti sve dosadašnje objave od očiju javnosti. Ako ne želite sakriti svaku staru objavu, testirajte novu Facebook tražilicu s nekoliko pretraživanja o vama samima i nekim temama o kojima ste često objavljivali. Obrišite ili postavite u privatne postavke sve problematične statuse ažuriranja, fotografije i videe koje ne želite da budu dostupni Facebookovim milijardu i pol korisnika.

Facebook nova tražilica

Glavni cilj nove Facebook tražilice je olakšati i pojednostavniti pronalazak informacija o određenoj aktualnoj temi. Prema Rousseau Kaziju, Facebookovom menadžeru proizvoda, cijela ideja ove značajke je okupiti objave ili sadržaje na način koji će ih učiniti razumljivijim i prikazati cjelovitu priču o toj određenoj temi. Naravno, sve navedeno jako sliči Twitterovom načinu pretraživanja i povezivanja aktualnih tema, pa je jasno da Facebook novim potezima pokušava još više proširiti krug korisnika.

Napomenimo da tvrtka nije izričito upozorila korisnike o povećanoj izloženosti, iako mnogi od njih vjerojatno nikada nisu pretpostavljali da će njihov sadržaj jednog dana biti javan u tolikoj mjeri. Stoga, ostaje za vidjeti na koji će način nova Facebook tražilica biti prihvaćena od strane javnosti te hoće li ova promjena utjecati na rast Facebook korisnika i smanjenje istih kod primjerice Twittera.

Fotografija: Facebook