Ni u turizmu bez dobrih odnosa s javnošću

Ni u turizmu bez dobrih odnosa s javnošću

Piše: -
Turizam odnosi s javnošću
Foto: teamaltman.com

Piše: Vlatko Škrlin

Turizam i odnosi s javnošću dvije su grane koje su od početka nekako kliknule. U turizmu bez dobrih odnosa s javnošću, kvalitetne kampanje i stručnjaka koji pomažu izgraditi ugled nekog mjesta, to mjesto neće postati veoma uspješno. Koriste se svi standardni alati i načini kako bi što bolje ispromovirali neko mjesto, no što je novo?

Novi alati odnosa s javnošću

Danas se sve stvari ubrzano sele u online svijet. Odnosi s javnošću prilagođavaju se novim promjenama i koriste nove alate poput Facebooka. Trend u PRu je ulazak na stranice i skriveni utjecaj na posjetitelje određenih stranica. O čemu se zapravo radi možemo opisati kroz kratak primjer. Određena PR agencija registrira svoj profil na nekoj stranici, pogleda komentare, slike, zadovoljstvo posjetitelja neke lokacije za koju je agencija zadužena i tada analizira situaciju i objavljuje svoje komentare. Cilj je stvoriti zajednicu koja komunicira o određenom mjestu i popraviti reputaciju, ali svakako ne lagati. Najvažniji dio zadatka je prikupiti negativne komentare i popraviti ono što nije bilo u redu. Neke od stranica koje vam mogu pomoći u odabiru putovanju su tripadvisor.com, frommers.com, igougo.com, a ostale potražite ovdje.

Tourism Review

Jedan od najnovijih alata za besplatan PR nekom odredištu svakako je i stranica tourism-review.com. Ona je uvela revoluciju među alatima odnosa s javnošću jer je omogućila distribuciju sasvim uobičajenog PR alata, priopćenja za javnost, ali sasvim besplatno. Posebnosti ove stranice su višestruke. Prvo, namijenjena je poslovnim korisnicima, dakle orijentirana je prema promotorima određenih odredišta. Posve slobodno možete objaviti vaše vlastito priopćenje, što ima velike prednosti. Drugo, jedna od usluga stranica jest i prevođenje, distribucija i prilagodba. Vaše priopćenje se prevodi i prilagođava prema referencama za korisnike u određenim dijelovima svijeta.

Mjesta koja su dobro odradila svoj PR

Časopis Traveler napravio je odabir 50 najposjećenijih mjesta na svijetu. Donosimo vam naš dabir pet najatraktivnijih lokacija:

  • Barcelona

Grad koji vječno živi. Život u Barceloni ne prestaje, živost mediterana i utjecaj Zapada su savršeno isprepleteni u, drugom po veličini gradu, Španjolskoj. Obilježena stvaralaštvom Antonia Gauidia jedno je od odredišta koje morate posjetiti. Najpoznatija građevina svakako je katedrala Sagrada Famiglia koju je 2008. godine posjetilo čak 2,7 milijuna turista.

  • Kostarika

Republika u Središnjoj Americi koja zadivljuje svojim prirodnim svijetom, netaknutom prirodom i krajolikom koji podsjeća na sve one filmove iz doba dinosaurusa. Čak 11% cijelog područja Kostarike spada u nacionalne parkove, a jedan od najpoznatijih boraca za prava Kostrarike Alvaro Ugalde kaže: “Zbog svoje raznolikosti, Osa se smatra jednim od najveličanstvenijih mjesta na planetu”.

  • Cookovo otočje

Sve ono što smo nekada zamišljali o fantastičnim bojama morskog podzemlja, carstva koralja, bijeli pijesak, sve se to spaja na Cookovom otočju na jugu Tihog oceana. Pravo mjesto za zaljubljene i romatične duše. Dvije su posebnosti ovoga mjesta: Laguna Aitutaki i morska voda boje smaragda.

  • Hawaii

Ples hula, havajski cvijetni vijenci, polinezijska gostoljubivost, vruće temperature i jednistveni doživljaj hrane glavna su obilježja ovog, usudim se reći, najpoznatijeg otočja na svijetu. Nevjerojatna je i povezanost havajaca s prirodom. Na otočju Kalaupape sve je puno spomenika mrtvih gubavaca koji su okrenuti prema moru. Naime, vjerovalo se da tako duše pokojnika slobodno plove nad morskom površinom.

  • Sjeverna Švicarska

I Europa ima magična prirodna mjesta. Biram kanton Schwytz jer objedinjuje sve čari zimskog turizma. Na nadmorskoj visini tek nešto nižoj od 2000 m prostiru se skijaške staze, udoline, zamrznuta jezera. No, kada stanete na vrh planine Riga doživite pravu stranu ovih moćnih planina. Činit će vam se kao da plovite među oblacima.