“Ne budi govedo. Poštuj svoju zemlju”: Kada ‘hejt’ na Facebooku dobije sjajnu...

“Ne budi govedo. Poštuj svoju zemlju”: Kada ‘hejt’ na Facebooku dobije sjajnu kontru

Piše: -
ne budi govedo postuj svoju zemlju

U trenutku kada je srbijanski premijer Aleksandar Vučić objavio kako je jedan od načina oporavka zemlje i izlazak iz krize taj da njegovi sugrađani umjesto u okolnim zemljama ljetuju u Srbiji, sigurno nije ni slutio kakve će razmjere i koliko dugo trajati podsmjehivanje na srbijanskim društvenim mrežama, posebice Facebooku.

Naime, već nekoliko dana kasnije Facebook stranica Ne budi govedo, koja u ovom trenutku ima nešto manje od 100 tisuća fanova, objavila je album naziva ‘Letujmo u Srbiji’ u kojem je na ironičan način komentirala premijerovu izjavu. Neke od bisera koji su tamo objavljeni, lajkalo je više tisuća ljudi, a cijela galerija podijeljena je skoro četiri tisuće puta. S pravom možemo reći da ju je vidio gotovo svatko s pristupom internetu u Srbiji.

I dok se cijela Srbija smijala ovoj sjajnoj ‘hejterskoj’ kampanji, srbijanski TOS (Turistička organizacija Srbije) osmišljavala je britak i još bolji odgovor. A odgovor je itekako stigao i on je fenomenalan pokazatelj kako u realnom vremenu, brzo i efikasno, možete donekle vratiti povjerenje građana. U cijeloj priči dovoljno je samo biti zanimljiv i mrvicu kontroverzan, a vaša priča proširit će se i izvan granica zemlje, kao što je to slučaj sada.

Kakav je bio odgovor TOS-a na anti-kampanju ‘Letujmo u Srbiji’?

Jednom riječju – sjajan. Iako Turistička organizacija Srbije na Facebooku ima dosta manje fanova od stranice Ne budi govedo, galerija fotografija, koje su objavili kao odgovor, pod nazivom “Ne budi govedo. Poštuj svoju zemlju” već sada, samo jedan dan kasnije, ima skoro dvije tisuće dijeljenja i na desetke tisuća lajkova. Određen dio Srbije definitivno se slaže da u njihovoj zemlji ima ljepota koje valja vidjeti, a neke od njih naglašene su kroz ove objave.

Srbija možda nema more, ali prema TOS-u, ima predivne rijeke, visoke planine i čista jezera. Njihov odgovor zanimljiv je i stoga što ‘puca’ na osjećaje i domoljublje, prema kojem vlastitu zemlju ‘treba poštovati’, a ne ju ismijavati, kakva god bila.

A gdje je tu Hrvatska…?

Iako možda čudno zvuči u ovom kontekstu spominjati Hrvatsku, ali činjenica je da se naša turistička zajednica (ali i ostale službe) ne zna nositi s lošim komentarima na društvenim mrežama. Npr. prije godinu dana HŽ je imao akciju u kojoj je tviteraše molio da im osmisle slogan što je polučilo nevjerojatno smiješne rezultate i ismijavanje koje su prenijeli svi domaći mediji. Od kampanje se na kraju odustalo.

Isto tako, prije nekoliko mjeseci, Hrvatska turistička zajednica sama je osmislila slogan cijele zemlje, zajedno s pripadajućim vizualima koji će krasiti sve hrvatske marketinške kampanje. Taj slogan glasio je: Croatia – Full of Life, i iako osobno smatram da i nije toliko loš, on je na društvenim mrežama također dobio mnogo podsmjeha i ironičnih komentara.

Kako je HTZ reagirao? Manje-više – nikako. Većinu vremena opravdavali su novčano ulaganje u novi slogan i vizuale, umjesto da su poput Nebojše Grbačića, u jednom poluhejterskom članku, narodu objasnili zašto je to važno za zemlju, pa makar koštalo milijune. Da su sve završili objavom u stilu “Ne budi govedo. Voli svoju zemlju.” možda bi ljudi shvatili da postoje neke stvari koje svaka zemlja u marketingu mora mijenjati, imati i koristiti, a sve kako bi njenim sugrađanima, na kraju bilo bolje. Eh, tko zna koliko će vremena proći dok se naše službe i ministarstva ne ubrzaju i ne shvate važnost dobre komunikacije na društvenim mrežama.

Fotografija: TOS