Na HTV-u se moraju prestati javno svađati jer imidž tvrtke danas je...

Na HTV-u se moraju prestati javno svađati jer imidž tvrtke danas je sve

Piše: -
na htvu se moraju prestati svadati

Za jedan medij imidž je sve. Ako ga izgubi, nestat će i čitatelji, slušatelji i gledatelji. Upravo je to ono što se već godinu (a možda i više) događa HTV-u, nekad najrelevantnijem mediju u Hrvatskoj. Od profesionalne javne televizije na kojem je svaki talking-head bio prepoznatljiv, HTV se u relativno kratkom vremenu sveo na televiziju koja još uvijek ima dobar informativni program, ali kojem publika jednostavno ne vjeruje (op. a. istraživanje je staro malo više od dvije godine, ali većina aktera važnih za ovu priču je još uvijek na tim pozicijama). Za to je zaslužno nekoliko stvari: odlazak zaštitnih lica (Goran Milić, Tihomir Ladišić, Ivica Blažičko, Željko Vela,…), afere vezane uz Dijanu Čuljak te višemjesečna potraga za glavnim urednikom.

U cijeloj priči postoji još jedan razlog koji je sigurno kriv za srozavanje reputacije HTV-a, a riječ je o javnim prepucavanjima ljudi koji im trenutno vode program. Što je najgore, od svih gore nabrojanih, ovaj bi se “ubojica imidža” najlakše mogao ublažiti, ako ne i u potpunosti riješiti, samo da je međusobnog konsenzusa svih zaposlenih. Jer na kraju, svi rade za vlastito dobro.

Srozavanje reputacije kroz javna prepucavanja

Shvaćamo da je HTV javni medij i da kao takav svoje odluke mora javno obznaniti, ali prateći ostale medije (a nekad i HTV sam) shvatio sam kako HTV-ovi novinari i urednici koriste svaku priliku kako bi se međusobno “bocnuli”, odgovorili i “zdravoseljački” se posvađali. Sve je krenulo s već spomenutom HTV-ovom novinarkom Dijanom Čuljak koja je zbog afere Core media sporazumno raskinula ugovor s kućom. Međutim, to ju nije spriječilo da na odlasku u velikom stilu “raspali” po bivšim kolegama. Njoj je to možda i oprošteno budući da više nije bila zaposlenica HTV-a, ali sljedećim akterima to zasigurno nije.

Svi smo upoznati s nedavnim slučajem urednika Dnevnika Zorana Šprajca koji se javno obračunao s Programskim vijećem (zbog čega je i maknut). Nakon toga, uslijedila je Facebook kampanja u kojem je veliki broj ljudi podržavao Šprajca, da bi ga opet napadali i vrijeđali kolege iz njegove vlastite kuće. Naravno, govorimo o slučaju novinarke Ane Jelinić koja je Šprajca nazvala kukavicom, a Brunu Kovačevića osobom “bez pameti”. Međutim, tu nije kraj jer takvih slučajeva ima još. U Studiu, tjednom prilogu Jutarnjeg lista, prije tjedan dana vidio sam intervju s Elizabetom Gojan, urednicom emisije “Oko globusa”, koja je “bocnula” novog glavnog urednika Brunu Kovačevića.

“Da sam zločesta, posumnjala bih da se moja emisija ukida zato što mi ostali moramo štedjeti za procvat Sportskog programa” – Elizabeta Gojan, urednica emisije “Oko globusa”.

U tom intervjuu, Gojan govori kako je svjesna da će zbog kritika koje je dala biti sankcija, ali kako je “nije strah”. Sankcije je na kraju zbog neodržavanja planirane emisije i dobila, ali se zbog svega toga usprotivio HND.

Postotak gledanosti i polagani pad

Ono što svi ovi slučajevi pokazuju je kako novinari ne shvaćaju kako se javnim prepucavanjima manje-više ništa ne postiže, HTV-u se “navlači” loš PR, a gledatelju se prema njihovom programu, ponajviše Informativnom, stvara odbojnost. Šteta, jer zbog svega trpi gledanost,  a novinari bivaju sankcionirani zbog svojih izjava. Međutim, vrijeme se ne može vratiti, a nakon ovih prepucavanja svakom građanu Hrvatske jasno je kako na Prisavlju nešto “smrdi”. HTV-ovoj službi za odnose s javnošću bilo bi najbolje kada bi pogledala kako to radi konkurencija i “pritegnula” novinare željne javnih svađi. Čak i da s time počnu sutra, trebat će im dugo vremena da reputaciju i gledatelje vrate natrag.

HTV PR
Foto: poslovni.hr

Što vi mislite? Trebaju li se na HTV-u prestati javno svađati i prepirati?

Foto: Pixabay