Moć cvrkuta: Kako koristiti Twitter u marketingu‏?

Moć cvrkuta: Kako koristiti Twitter u marketingu‏?

Piše: -
Twitter u marketingu

Društvene mreže su odličan način za doseći svoju željenu publiku. Tamo možete dijeliti interese i generirati razgovore, koji mogu stvoriti vrijedne odnose, ali i testirati vašu kompaniju da vidite kako stojite na tržištu. Gledajući sve to zajedno, otvara se logičan slijed koji nastavlja marketing na društvenim mrežama.

Twitter primjerice, nije ništa više od jedne gigantske oglasne ploče besplatnih online informacija. Mnogi ljudi su zbunjeni Twitterovim ponavljajućim funkcijama, jer ga očito ne znaju koristiti na pravi način. Ako postoje samo dvije riječi kojima bi se mogla doslovno i pojednostavljeno opisati svrha Twittera, to bi bile dosljednost i jasnoća. Nema drugih riječi koje mogu bolje opisati pokretačku snagu koja je potrebna za rast i stvaranje novih online prilika.

Kada koristite Twitter u marketingu, morate pažljivo i mudro upravljati vašim vremenom iako možda na prvu ne shvaćate logiku dijeljenja sadržaja, niti slanja tvitova. Sigurno vam je Twitter djelovao kao more neorganiziranog sadržaja, no, nakon što počnete filtrirati informacije i sadržaj prema vašim potrebama, stvari će postati puno jednostavnije. Pravovremeno i jasno objavljivanje usmjereno prema vašoj ciljnoj skupini uvelike će vam olakšati korištenje Twittera u marketingu.

Slijedite sljedeće savjete i naučite kako iskoristiti Twitterov potencijal u marketingu?

1. Angažirajte CEO-a kompanije na društvenim mrežama

Društvene mreže sjajan su način da započnete razgovor s vašim tržištem i stvorite vrijedne veze s kupcima, blogerima i ostalim utjecajnim korisnicima. Ali za direktore i CEO-e, komunikacija na društvenim mrežama može biti teška i nekonzistentna. Ako ste veća ili globalna kompanija, vaš CEO obično ima malo vremena za pisanje bloga ili odgovaranje na puno poruka i zahtjeva za prijateljstvo na Facebooku. No, Twitter je ograničen na 140 znakova po objavi, i kao takav je savršen alat za prenošenje kratkih misli i komentara koje uvelike pomažu razvoju vašeg marketinga na Twitteru. Ako vaš CEO može poslati SMS poruku, također može koristiti i Twitter s bilo kojeg mjesta u svijetu kao marketinški i PR alat. Twitter je zapravo savršen za vodeće ljude u kompanijama koji su uvijek na poslovnim putovanjima, a ujedno imaju za podijeliti neke zanimljive stavove i informacije o kompaniji i tržištu.

CEO Richard Branson koristi Twitter kao forum za izgradnju odnosa s drugim poslovnjacima. Uz komunikativan i sadržajem zanimljiv pristup ovaj milijarder skupio je 4,2 milijuna followera. Naime, ne zatrpava svoj osobni profil s jednosmjernim objavama Virginovih najnovijih proizvoda; umjesto toga, on se bavi problemima i poslovanjem raznih djelatnosti iz cijelog svijeta. Branson je veoma aktivan i što je još važnije, on daje savjete. Takav pristup i angažman stavljaju ga među nekoliko najomiljenijih poslovnjaka iz cijelog svijeta.

Uz Bransona, jedan od najaktivnijih CEO-a na Twitteru je Mike Jackson koji pridonosi popularnosti Autonationa retvitanjem sadržaja svoje tvrtke, ali i drugih stranica vezanih za događanja u auto industriji, te tako njegov profil zaista postaje mjesto gdje se svaki korisnik Twittera može informirati o najnovijim događanjima i novostima iz svijeta automobila i prateće industrije.

2. Stvarajte i održavajte kontakte s utjecajnim korisnicima – influencerima

Iznimno je lako slijediti nekoga na Twitteru, a osim toga, bit ćete iznenađeni koliko često osobe koje slijedite također odluče pratiti vas. Ovo je jednostavniji način za povezivanje s utjecajnim ljudima u poslovnom svijetu i na društvenim mrežama nego kontaktima putem telefona ili e-maila. Utjecajni korisnici društvenih mreža su ljudi koji se smatraju vođama i trendseterima, te su važna karika u stvaranju kvalitetnog marketinga na Twitteru. Ono što oni podržavaju biva prihvaćeno od strane tisuće drugih korisnika. Oni su pouzdan izvor informacija i imaju društveni autoritet u online svijetu.

Istražite koji su utjecajni korisnici u vašoj djelatnosti. Potom, da skrenete pozornost utjecajnih korisnika na sebe, dijelite i podržavajte sadržaj koji objavljuju. Obavezno spomenite autora sadržaja u vašim tvitovima, jer će tada znati da ste podijelili njihov sadržaj. Na ovaj način ćete se naći na radaru svakog influencera čiji sadržaj dijelite. U ime toga, neki imaju praksu čak izraziti zahvalnost putem tvita ili izravne poruke, koji će otvoriti vrata za pokretanje razgovora s njima, kako bi izgradili odnos. To također može dovesti do retvita influencera – koji će vas tako približiti svojoj publici. Održavajte dobre veze s influencerima dijeljenjem kvalitetnog vlastitog sadržaja, jer osim što tako gradite imidž, i njima ćete biti zanimljiviji.

3. Objavljujte specijalne ponude na Twitter profilu vaše kompanije

Ako ste trgovac ili netko tko često ima posebne ponude, možete koristiti Twitter da objavom tih ponuda dosegnete široku publiku. Jedan od primjera je nogometna momčad New York Citya koja svojim igračkim zvijezdama privlači navijače na utakmice. Tako su povodom debitantskog nastupa bivšeg Chelseajevog igrača, Franka Lamparda odlučili napraviti posebnu ponudu prodaje ulaznica na Twitteru s kodom složenim od njegovog imena.

4. Uživo informiranje s događanja ili konferencija

Ako želite sudjelovati u velikim događanjima ili pokrenuti vlastiti korporativni događaj, možete koristiti Twitter da objavite najnovije informacije tog kul događaja koji je u tijeku. To je sjajan last minute marketinški alat, jer tako naglašavate svoju prisutnost na relevantnim događanjima, a vašim followerima ostavljate dojam da ste u toku s najnovijim trendovima i vijestima. Vaša kompanija se ovakvim potezima može pozicionirati kao odličan izvor vijesti i najnovijih informacija za određenu djelatnost.

Bijela Kuća redovito objavljuje i najavljuje svoje press konferencije, sastanke i događanja. Twitter koriste kao odličan kanal za marketing i odnose s javnošću, te se tvitanjem svakodnevnih aktivnosti i novosti vezanih uz politiku približavaju naciji.

American Airlines uživo prenose najsvježije informacije s konferencija na kojima sudjeluju.

Obožavatelj Hondinih automobila i YouTube recenzent Honda Pro Jason odličan je primjer kako se tvitanjem novog i svježeg sadržaja može steći povjerenje na Twitteru, te potaknuti korisnike da vas prate i čitaju.

5. Dijelite poučne članke i zanimljive vijesti

Objavljujte linkove koji su zanimljivi i relevantni za vašu djelatnost. To mogu biti novinski članci s raznih portala ili specijalizirani sadržaji manjih blogova. Primjerice, takvu praksu održava i Mike Volpe iz HubSpota. Zato je dobra ideja da objavite članak nekih drugih web stranica koje su relevantne za vaše poslovanje, poput priče o uspjehu kupca ili drugog PR pokrivenost. Ako imate drugi sadržaj koji je atraktivan za vašu publiku iskoristite ga kako bi podigli interes za vašim Twitter profilom. Takvim korištenjem Twittera u marketingu privući ćete pažnju na sebe i samim time povećati popularnost vašeg brenda.

Zašto je bitno koristiti Twitter u marketingu?

Korištenje Twittera je važan dio marketinške strategije na društvenim mrežama, osobito da bi povećali doseg vaših poruka. Vaši followeri postaju distributeri poruka, a tako njihovi prijatelji i followeri vide i percipiraju poruke vaše kompanije kao pouzdanog izvora. O značaju Twittera u marketingu najbolje govori najnovija statistika koja je među marketinškim stručnjacima provedena od strane Statiste. Prema njima, Twitter je sa 79 posto, nakon Facebooka najviše upotrebljavana društvena platforma za marketinške svrhe.

twitter u marketingu

Podaci statističkog portala Statista, također pokazuju da Twitter trenutno broji oko 302 milijuna aktivnih korisnika, te da je u stalnom porastu. Korisnici ga koriste umjesto televizijskih vijesti i portala, jer se na Twitteru mogu naći najnovije vijesti iz svih područja života i poslovanja.

S obzirom na to da je Twitter najdinamičnija društvena mreža, korištenje Twittera u marketingu važno je za izgradnju pouzdanog imidža kompanije. Twitter je postao poznat po tvitanju najnovijih informacija u stvarnom vremenu. Ni jedna druga mreža ne posjeduje takvu brzinu prenošenja informacija do korisnika, a svi korisnici Twittera očekuju trenutne i zanimljive informacije. Ako stvorite zanimljiv Twitter profil koji je relevantan izvor informacija za vašu djelatnost izgradit ćete reputaciju kod potrošača, ali i među konkurentima.

Foto: Pixabay