Medijske kompanije se u borbi za čitatelje sve više okreću društvenim mrežama

Medijske kompanije se u borbi za čitatelje sve više okreću društvenim mrežama

Piše: -
Medijske kompanije se u borbi za čitatelje sve više okreću društvenim mrežama

Govoreći o pozicioniranju medijskih kompanija na društvenim mrežama, Facebook se zacementirao kao primarni način da se pažnja usmjeri na novinske brendove, dok su aplikacije ostale glavni način za poticanje višeg stupnja interakcije s publikom.

Ulaskom u drugi kvartal 2015. godine, pred medijskim kompanijama je veliki izazov da steknu određenu prednost nad konkurencijom i istaknu se iz mnoštva. Bez određenog ‘wow’ efekta takav izazov mogao bi biti nepremostiv.

Digitalno-medijske kompanije razvile su svoj imidž na društvenim medijima oslanjajući se na Facebookove snažne mogućnosti distribucije sadržaja. Gotovo svi su se oslanjali samo na Facebook u borbi za pažnju svakog čitatelja.

S obzirom na to da postoji previše izvora sadržaja na Facebooku, mediji se sve teže ističu iz gomile. Iz tog razloga pati i doseg objavljenih vijesti.

Felix Salmon, viši urednik u tvrtki Fusion, objašnjava današnje funkcioniranje Facebooka ovako:

“Facebookovi algoritmi već rade prekovremeno kako bi broj mogućih objava na zatrpanom News Feedu sveli na što manji broj. Značajan dio News Feeda već čine oglasi, tako da ako se želi ući u njegov izbor, a niste oglašivač, trebate imati veoma kvalitetan sadržaj“, kaže Salmon.

Tragom ove izjave postavlja se pitanje – kakav sadržaj nije dobar za objavu?

Prema Facebooku to su linkovi nekih sporednih web stranica čije korisničko sučelje Facebook ne može kontrolirati i koje nije optimalno za čitanje na mobilnim uređajima.

Što će učiniti medijske kompanije da bi zadržale svoj sadržaj zanimljivim?

Medijske kompanije biti će prisiljene naći neki drugi način za približavanje svojim čitateljima. U cilju postizanja što značajnijeg efekta okrenut će se kvalitetnoj videoprodukciji zato što Facebook stavlja veliki naglasak na objavljivanje videa u News Feedu.

Naravno, mediji će također tražiti i druge načine da stvore ‘wow’ efekt u svojem radu i objavama.
Svijetli primjer toga je Truthteller eksperiment Washington Posta koji ima za cilj provjeravati činjenice u političkim govorima u realnom vremenu. Tom velikom ambicijom zasigurno su postigli značajan učinak.

Gdje su u svemu tome aplikacije?

Prije nekoliko godina, aplikacije su se prozivale budućim spasiteljima tiskanih novina. Uz to bilo je mnogo pozitivnog naboja oko aplikacija i što one mogu donijeti u budućnosti.

UBM Liveov direktor sadržaja i digitalnog odjela Luke Bilton vjeruje da su aplikacije medijskih kompanija prošle svoj vrhunac napuhanih očekivanja i ušle u stanje pada i stagnacije.

Direktor asocijacije online objavljivanja (AOP) Tim Cain istaknuo je da su izdavači smanjili prioritete od plaćenih aplikacija u korist istraživanja drugih mogućnosti ostvarivanja potencijalnih prihoda što je to je pokazatelj razočaranja u potencijal aplikacija.

Dakle, što medijske kompanije rade po tom pitanju?

Visoko profesionalan pristup je viđen kod News UKa u povezivanju sažetaka engleske Premier lige i ostalih sportskih prava s pretplatom na The Sun i The Times. To je skup način za postizanje pridobivanje pažnje na vlastiti sadržaj kroz izgradnju baze pretplatnika jer se naposljetku može pokazati da to nije pravi pristup. Unatoč tome, News UK je kroz digitalno novinarstvo dokazalo mogućnost kreiranja održivog modela s The Timesom.

Za one kompanije koje nisu toliko zainteresirane za model pune pretplate, ulaganje u visokokvalitetan sadržaj ponuđen preko aplikacija još uvijek pruža dosta mogućnosti, a tu su i video sadržaji koji nude zanimljivo i privlačno rješenje.

Washington Postov direktor informacija Shailesh Prakash izjavio je na Monetising Media eventu prošlog rujna sljedeće:

“Trebali bi obratiti pozornost na mobilni web, jer ako mi kao ostavština tiskanih medija nismo oprezni, mobilni web će u smislu zarade prestići web kao što je svojedobno web prestigao tiskana izdanja. Dakle, bismo li se trebali usredotočiti na aplikacije? Mobilni web iz perspektive dizajna i inženjeringa ne iziskuje velike, dok izrada i razvoj aplikacija generiraju značajnije troškove. Prilike i mogućnosti okreću se prema video sadržaju. Prodajni zahtjevi i zadani ciljevi su izuzetno visoki. Stalno dobivamo upite za izradu što više videa. To je trend za koji mislim da će se nastaviti”, kaže Prakash.

Mobilne aplikacije i Facebook ostaju glavni prioriteti u nastavku 2015. godine, ali proboj na društvenim medijima i početak zarade na aplikacijama i dalje će biti veliki izazov. U oba područja, izdavači će se više posvetiti video sadržajima, ali također će morati pružiti širok raspon ‘wow’ faktora kako bi pažnju publike, algoritama i oglašivača skrenuli na sebe.

Jednostavno rečeno, od medijskih kompanija se očekuje da s nekim ludim idejama pokušaju pridobiti pažnju i vrijeme čitatelja.

Sudeći prema riječima stručnjaka očekuje nas zanimljiva godina puna iznenađenja i inovacija u sadržaju koji ćemo dobivati na društvenim mrežama. Na nama je da promatramo ‘borbu’ medijskih kompanija u cilju izrade što originalnijeg sadržaja i izaberemo ono što nam najviše odgovara.

Fotografija: Kuba Bożanowski