MC Hammer tražilica zove se Wiredoo i namjerava postati konkurent Googleu

MC Hammer tražilica zove se Wiredoo i namjerava postati konkurent Googleu

Piše: -
MC Hammer tražilica

Sjećate li se, još dok ste bili mali, kako su vam roditelji govorili da možete ostvariti sve što poželite? Ukoliko ste se prisjetili, shvatili ste i kako je u većini slučajeva to bila obična laž. Ako je netko karijeru započeo kao novinar, knjigovođa, pop-zvijezda – velike su šanse kako će je u toj branši privesti kraju. No ne i ako se zovete Stanley Kirk Burrell, širokim masama poznatiji kao reper MC Hammer, pošto je on jedan od rijetkih kome su roditelji govorili istinu o tome da u životu može biti što god poželi i zato bi uskoro svjetlo dana mogla ugledati MC Hammer tražilica.

Mama, želim biti svjetski poznata pop ikona kada odrastem

Većina ga pamti kao repera koji se s pjesmom “U Can’t Touch This” zauvijek upisao u anale pop kulture i stvorio besmrtnu poštapalicu koju su rado prihvatile i nove generacije.

Nakon ovakvog hita postoje samo dva pravca u kojima vam se karijera može razvijati; ili ćete napraviti još cijeli niz hitova ovog tipa i održati svoju planetarnu slavu ili ćete nešto zeznuti. Gospodina Burella život je na žalost povukao ovim drugim putem. Nakon sudske tužbe Ricka Jamesa koja ga je teretila da mu je ukrao sample za svoj hit, stigla ga je i najčešća pogreška koja čovjeku donese instant bogaćenje, a to je instatan gubitak novca njegovim rasipanjem. Njegova karijera devedesetih, iako nije izravna tema članka, važna je zbog učinjenih pogrešaka i stečenog iskustva bez kojih vjerojatno ne bi bilo ništa od transformacije iz nekada popularnog repera u uspješnog poduzetnika koji je danas.

Stop! Twitter time!

Nakon osobnog bankrota i drugih afera, Stanley Burrell se povukao iz svijeta medija skoro na cijelo desetljeće i u tom je razdoblju imao i više nego dovoljno vremena razmisliti kako dalje. Ono što je odlučio stoji kao jedan od rijetkih, možda čak i jedini takav primjer u cijelom dotadašnjem show businessu. Za razliku od svojih kolega koji su u jednom desetljeću bili popularni da bi nakon toga nestali i ponovno se pojavili u nekom drugom desetljeću s jedinom namjerom da zarade još nešto dolara na staroj slavi, MC Hammer je postao školski primjer osobe koja je shvatila kako na najbolji način iskoristiti svoje ime kao brend i svoju karijeru odvesti u drugom pravcu. Jedna od stvari koja mu je privukla pažnju još krajem devedesetih bio je sam koncept društvenih mreža i međuljudske interakcije na internetu. Odlučio se obrazovati u tom polju i povezati se s ljudima koji su o tome znali više od njega. I ja sam, kao i mnogi, nakon što sam prvi put čuo za njegov interes i aktivnost na društvenim mrežama pomislio kako se radi samo o još jednoj PR kampanji koja je za cilj imala prisjetiti svijet na njegovo postojanje i  u ovim teškim vremenima izvući još poneku novčanicu iz džepova najvećih fanova, no prevario sam se. I ne mogu opisati koliko mi je drago zbog toga.

“Trebamo li još jedan pretraživač? Naravno da ne. No ukoliko možemo stvoriti nešto što će biti nadogradnja već postojeće platforme, pronaći ćemo način kako to iskoristiti.” – MC Hammer, Web 2.0 Summit 2011.

Naišavši na nekolicinu vijesti i priča po forumima o MC Hammeru kao jednom od najaktivnijih celebrityja u svijetu društvenih medija, prvo što mi je upalo u oči bio je njegov Twitter profil kojeg je napravio u vrlo ranoj fazi razvoja ove društvene mreže te ga je primarno koristio za širenje svojeg utjecaja po internetu. Posjetio sam ga da vidim o čemu se radi i, očekujući timeline ispunjen generičkim porukama nekog osrednjeg community managera, smeteno sam i u nevjerici gledao u vrlo simpatične, opuštene i tople tweetove! Njegova promišljanja o životu, društvenim medijima, najboljoj hrani koju je ikada probao i najnovijem nastavku omiljene mu serije koja ga je ostavila blago razočaranog dočekala su me potpuno nespremnog jer sam odmah znao da čitam nešto što su natipkali baš njegovi prsti. I drugi glumci, glazbenici i ostale poznate osobe imaju svoje Twitter profile, neki ih vode osobno, neki ne, ali niti jedan profil me nije oduševio kao ovaj jer sam shvatio da sve priče o MC Hammeru kao aktivnom korisniku i zagovorniku uporabe društvenih medija kao alata za biznis nisu puka naklapanja već da se čovjek zbilja trudi i uči kako se što više približiti ljudima, bili oni fanovi njegove glazbene karijere ili kritičari iz tehnoloških krugova i da u tome nedvojbeno uživa. Jedan pogled na njegovu Twitter prisutnost dovoljan je da svi shvate kako svoju bivšu slavu koristi na najbolji mogući način, a to je aktivno korištenje društvenih mreža, a ne kao u slučaju nekih njegovih kolega – izazivanja skandala za stvaranje publiciteta.

Tražilica Wiredoo – altenativa Googleu i Bingu?

Nakon što sam ga neko vrijeme pratio na Twitteru i svaki put iznova bio impresioniran količinom odvojenog vremena i entuzijazma kojim se trudio odgovarati svakom od svojih dva milijuna followera, vijest o njegovom pokretanju vlastite tražilice me i nije toliko iznenadila jer od poduzetnika i očekujete da konstantno ulazi u nove projekte, a na potez ovakvog kalibra odlučio se iz jednog jedinog razloga – svog imena. Svi znamo da je Google neprikosnoveni kralj internetskih tražilica i da, koliko god dobru ideju i samu izvedbu tražilice neka softverska tvrtka izmisli, vjerojatnost je da će ju ljudi privatiti iznimno mala jer već dugi niz godina koriste Google i ne žele promjenu. Ne znatnu, ali u svakom slučaju veću šansu takav projekt, kao što je tražilica Wiredoo ima ako iza njega stoji poznata osoba, a sve to zajedno dobiva dodatne bodove za vjerodostojnost kada je ta osoba jedna od samih začetnika ideje i integrirana u sam razvoj konačnog proizvoda.

Radi se o tražilici koja pretražuje sve kategorije povezane uz riječ koju upišete u nju i iako se čini kao dobra ideja (iako još treba vidjeti izvedbu) i bez obzira na potencijalni (ne)uspjeh, izvrsno je vidjeti nekoga iz svijeta poznatih tko je dovoljno snalažljiv da svoju najdragocjeniju imovinu, a to je vlastito ime, iskoristi na tako domišljat način, baveći se nečim u čemu uživa pokušavajući svoje ideje predstaviti svijetu. Ako ovako nastavi i dalje, njegov status najuspješnijeg celebrity poduzetničkog maga, barem što se tiče društvenih medija i interneta i dalje ostaje – netaknut, baš kako je oduvijek i preferirao.

Fotografija: Flickr/Rich Anderson