LinkedIn – naš poslovni identitet

LinkedIn – naš poslovni identitet

Piše: -
LinkedIn društvena mreža
Foto: mashable.com

Jedna od najpoznatijih svjetskih društvenih mreža često se naziva virtualnim životopisom. LinkedIn je mreža koja se ne temelji na društvenom životu, povezivanju s prijateljima i dijeljenju statusa i fotografija, već se fokusira na poslovni identitet pojedinaca, profesionalne karijere te na profile tvrtki i organizacija. Ukratko, LinkedIn je mreža koja povezuje ljude na temelju njihovih profesionalnih znanja, vještina, dosadašnjih poslovnih angažmana, uspjeha i radnog iskustva. U današnje vrijeme internet je naš glavni servis putem kojeg saznajemo informacije o svemu što nas zanima. Internetske tražilice postale su glavno rješenje za sve ono što tražimo i upravo je zbog toga bitno da se sami pobrinemo oko toga što će se o nama i pojaviti u online prostoru. Ukoliko jednog dana želimo izgraditi svoj poslovni identitet, popunjavati postepeno svoj životopis vrijednim iskustvom, poslovima i tvrtkama, moramo se pravovremeno pobrinuti i o vlastitom imidžu.

Zašto LinkedIn?

LinkedIn je mreža koja korisnicima nudi upravo ono o čemu govorimo – da na vlastitim profilima izlistaju sve ono što smatraju vrijednim za istaknuti, da navedu sve projekte na kojima su radili, sve ono u što su ulagali tijekom školovanja, svaki dodatni stupanj obrazovanja i svaku tvrtku za koju su do sada radili. Na taj način svatko koga zanimamo ima jasan pregled naše poslovne situacije. Ukoliko vam ovo sve zvuči bespotrebno i smatrate da je jedini ispravan način otvoriti Word dokument koji povremeno dopunjujete novim informacijama (a zatim ga isprintanog ponesete na razgovor za posao), nažalost, varate se. Živimo u doba kada je sve na neki način povezano s internetom, kao što je internet postao globalna komunikacijska mreža, tako se i poslovni svijet polako premješta na njega. Kada razmišljamo o nekom poslu koji tražimo, za koji smo se prijavili ili koji bismo rado obavljali, uvijek se prije svega želimo dobro informirati. Kako mi istražujemo sve informacije o tvrtkama i kompanijama dok smo u fazi traženja posla, jednako se tako tvrtke koje zanimamo ili koje imaju potrebu pronaći nove zaposlenike raspituju i o nama. Ne mislim doslovno ”o nama”, već mislim na to da i tvrtke i poslodavci često surfaju internetom u potrazi za određenim profilima ljudi koje bi željeli imati u svom timu. Iako se do nedavno ustaljeni pristup temeljio na razgovoru za posao i isprintanom životopisu u fasciklu, u današnje vrijeme naš poslodavac uglavnom zna već dosta toga o nama i prije nego što dođemo na prvi razgovor. Ukoliko želite preduhitriti potencijalne tvrtke i kompanije na čije bi se natječaje za posao rado prijavili, poslušajte redakciju InPublica i što prije posegnite za online životopisom! Jednostavan profil koji je još jednostavnije popuniti oduzet će vam izuzetno malo vremena, a u budućnosti vam može izuzetno puno koristiti.

Kako kvalitetno urediti svoj online CV?

LinkedIn društvena mreža

Prvo i osnovno, budite iskreni i unesite samo i isključivo točne i istinite podatke. Upišite sve ono za što smatrate da je vrijedno objave i da bi moglo zanimati onoga tko njuška po vašem profilu. Naravno, kada se radi o vlastitom ugledu, uvijek ćemo se potruditi prikazati ono najbolje od sebe, a isto pravilo vrijedi i za LinkedIn. Postoji li, za našeg potencijalnog budućeg poslodavca, išta bolje i vrijednije od online CV-a ispunjenog brojnim projektima, seminarima, certifikatima i dugogodišnjim iskustvom? Naravno da je odgovor negativan. LinkedIn je online ogledalo našeg poslovnog života, društvena mreža koja nam u karijeri može samo koristiti.

Koje sve informacije uvrstiti?

LinkedIn nudi mogućnost prikazivanja stečenog obrazovanja, detaljan prikaz školovanja, opis radnog mjesta koje trenutno obavljate, kao i detaljan opis svih prijašnjih radnih mjesta. Osim ovih osnovnih rubrika koji su osnovica virtualnog CV-a, svaki korisnik može u svoj virtualni životopis uvrstiti razne tečajeve koje je pohađao, diplome i certifikate koje je stekao, kao i navesti projekte u kojima je sudjelovao, a za koje smatra da vrijedi istaknuti.

Koliko je LinkedIn vjerodostojan?

Jedan od mogućih problema LinkedIn-a je u tome što svatko sam uređuje svoj profil i ne postoji nikakva kontrola unose li korisnici istinite i točne podatke. Međutim, postoje neki načini na koje zapravo možemo procijeniti kvalitetu određene osobe. Ovdje vrijedi istaknuti ”Znanja i vještine” – rubriku u koju svaki korisnik sam upisuje sve one vještine i znanja kojima dobro vlada, a zatim njegovi kontakti (osobe s kojima se povezao na temelju nekih međusobnih veza) mogu ocijeniti stavke koje je istaknuo. Pretpostavka je da ukoliko netko ima velik broj ocjena za određenu vještinu tom vještinom zaista jako dobro vlada. Još jedna posebnost također je i mogućnost preporuke kontakata. Ukoliko u svojoj mreži LinkedIn kontakata imamo osobe s kojima smo surađivali na određenim projektima, kolege s kojima smo radili na nekim od prijašnjih radnih mjesta ili poznanike koji su upućeni u ono čime se bavimo, postoji mogućnost da napišu preporuku i u kratkom tekstu istaknu sve što oni smatraju našim prednostima, vrlinama i pozitivnim stranama (u poslovnom smislu). Na taj način naš LinkedIn profil može samo dobiti na vrijednosti, a samim time povećava se vjerodostojnost našeg online CV-a. LinkedIn nije i ne može biti glavni i jedini način da upoznamo nekoga s poslovne strane, ali nas definitivno može uputiti u iskustvo osobe s kojom namjeravamo surađivati. Upravo je iz tog razloga, a gledajući sa strane korisnika koji traži posao (ili će jednog dana tražiti), ta poslovna društvena mreža odličan način da se otisnemo u virtualnu poslovnu zajednicu, stvorimo mnoštvo kontakata sličnih ili istih interesa i izgradimo svoj virtualni poslovni profil. LinkedIn je mreža koja je zapravo puno više od Facebooka, Twittera, Instagrama i svega ostalog gdje nas budući poslodavac može pronaći. LinkedIn je mreža na kojoj se možemo maksimalno profesionalno izbrendirati, okružiti se ljudima koji se bave poslom koji nas zanima, stvoriti čitav niz kontakata koji nam u jednom trenutku mogu dobro doći, te ono najvažnije, ukoliko želimo biti u korak s online alatima i novih tehnologijama, zaista moramo početi razmišljati virtualno. Kako sam napisala na početku, poslovni je svijet danas postao puno više od čistog rukovanja, prvog razgovora i isprintanog životopisa, a LinkedIn nam pomaže da na jednostavan način serviramo u online svijet sve ono što nam u našoj budućoj karijeri može samo koristiti.