Koliko često i u koje vrijeme objavljivati na društvenim mrežama?

Koliko često i u koje vrijeme objavljivati na društvenim mrežama?

Piše: -
objavljivanje na društvenim mrežama

Jedno od najčešćih pitanja koje tvrtke imaju u vezi društvenih mreža je: Koliko često trebamo objavljivati sadržaj? Na svakoj društvenoj mreži postoji približna učestalost objavljivanja koja optimizira sposobnost tvrtki da se povežu sa svojim fanovima, ali previše nije dobro kao ni premalo jer time fanove i potencijalne kupce tjerate od svog brenda. Pronalazak optimalne frekvencije objavljivanja za svaku društvenu mrežu može se nazvati znanošću ili umjetnošću komuniciranja. Uspjeh u domeni društvenih mreža zahtijeva puno eksperimentiranja i posvećivanja analizi, kako bi bolje razumjeli rezultate vaših poteza i napredovali u komunikaciji sa svojom publikom.

Prije nego krenemo sa specifičnim pravilima za svaku društvenu mrežu, postavite si pitanje: Imate li kvalitetan sadržaj koji će donijeti dodatnu vrijednost vašoj publici? Ako je odgovor potvrdan, spremni ste za dijeljenje vašeg sadržaja na društvenim mrežama. Svaka društvena mreža ima različita pravila objavljivanja, ali ako ono što objavljujete ne donosi odgovarajuću vrijednost vašoj publici, onda ni nije vrijedno postavljanja na društvene mreže. Neka od osnovnih pravila objavljivanja na društvenim mrežama donosimo vam u nastavku:

1. Facebook

Opći savjet za učestalost objavljivanja na Facebooku je jedan do dva puta dnevno preko tjedna i ne više od jednom na dan za vikend. Stručnjaci iz SocialBakersa u svojoj studiji otkrili su da brendovi objavljuju u prosjeku jednom dnevno. Također je utvrđeno da objavljivanje tri ili više puta na dan negativno utječe na angažman korisnika i dovodi do gubitka lajkova.

Primjerice, popularni bomboni za osvježenje daha Tic-Tac na Facebooku objavljuju u prosjeku jednom dnevno.

Zbog masovne popularnosti Facebooka diljem svijeta, njegovi algoritmi filtriraju objave i prikazuju one za koje Facebook smatra da su zanimljive korisnicima. Jednostavno rečeno, ako korisnici ne pokazuju nikakvu aktivnost i angažman na vašim objavama, one će im se prestati pojavljivati u Facebook News Feedu. Dobra vijest je frekvencija objavljivanja, koja je na Facebooku znatno niža nego na mrežama kao što je Twitter, tako da se tvrtke mogu fokusirati na stvaranje visoke kvalitete sadržaja za objavljivanje. Eksperimentirajte s različitim vrstama sadržaja koji objavljujete. Neki korisnici vole vidjeti zanimljiv video ili fotografiju, pa će dijeljenje sadržaja u ovim oblicima povećati vaš ukupan doseg.

2. Twitter

Za razliku od Facebooka, Twitter je puno dinamičnija društvena mreža koja ne filtrira objave, već korisnici vide tvitove kronološkim redom od najnovijih prema najstarijim. U tome je cijeli smisao Twittera, jer korisnički tvitovi ostaju netaknuti i nisu regulirani nikakvim algoritmom, iako postoje najave da bi se trebao uvesti tijekom ove godine. Sadašnji raspored tvitova uzrokuje životni vijek objave na Twitteru znatno kraćim, u prosjeku dva sata (iako se taj broj može svesti na samo nekoliko minuta, ovisno o broju ljudi koje korisnik slijedi). Neki stručnjaci za društvene mreže Twitter opisuju kao jedinu platformu na kojoj nema ograničenja za dnevni broj tvitova upravo zbog njegovog “slobodnog”okruženja. No, istraživanja su pokazala da je zlatna sredina objavljivanja iznosi između četiri i 15 tvitova dnevno. Zbog velikog raspona učestalosti tvitanja, presudno je da eksperimentirate i pronađete pravu mjeru za vaše poslovanje.

Ako je vaš posao raširen na globalnoj razini, vjerojatno će vam broj od 10-15 tvitova dnevno više odgovarati kako bi bili relevantni u različitim vremenskim zonama, dok bi tvitanje četiri puta dnevno moglo zadovoljiti apetite publike lokalnih tvrtki. Rasporedite tvitove za objavljivanje više puta. Tvitovi imaju vrlo kratak životni vijek, pa je prijenos istog sadržaja više puta odličan način da ga vaši sljedbenici primijete. Naravno, ako namjeravate dijeliti isti sadržaj više od jednom dnevno, promijenite tekst tvita da korisnici ne prepoznaju da se ponavljate.

Jedan od najboljih primjera velike aktivnosti na Twitteru je tvrtka Sony sa svojom popularnom igraćom konzolom PlayStationom koji na Twitteru dnevno broji i više od sedam objava.

3. LinkedIn

Idealnu učestalost objavljivanja na LinkedInu, preporučili su iz same tvrtke – 20 puta mjesečno. Jednostavnije rečeno, po jedna objava svaki radni dan. Vikendi nisu vrijeme za objave na LinkedInu zbog profesionalne naravi ove mreže. Većina korisnika uzima pauzu od LinkedIna vikendom, baš kao i od radnih zadataka. Izbjegavajte previše promotivne objave na LinkedInu, jer se time ne uklapate u prirodu stranice. Dijelite s korisnicima vijesti iz određenih djelatnosti, industrija, te rezultate vaše tvrtke, a ostali sadržaj koji objavljujete neka bude profesionalan. Za razliku od mnogih drugih društvenih mreža, LinkedInom se gotovo isključivo koriste samo poslovnjaci. Posvećivanje profesionalnom sadržaju povećat će angažman publike na profilu vaše tvrtke. Tvrtka Starbucks vodi se preporučenom dinamikom objavljivanja i na njihovom službenom LinkedInu profilu možemo vidjeti sadržaj vezan za rezultate i novosti koje uvode u svoje poslovanje.

4. Google Plus

Strategija od jedne do četiri objave na dan na Google Plusu pokazala se uspješnom. Točna optimalna učestalost ovisi o vrsti publike koju vaša djelatnost privlači, tako da obratite pozornost rezultate i uspjeh objava dok eksperimente s učestalosti objavljivanja. Usredotočite se na naslov jer Google Plus djeluje kao mini blog, a svi odlični tekstovi na blogovima uključuju zanimljiv naslov. Iskustva pokazuju da je pet puta više ljudi sklono pročitati samo naslov nego i sadržaj koji se krije iza njega, tako da ne podcjenjujte važnost zanimljivog naslova.

Honda pazi na objavljivanje na društvenoj mreži Google Plus te u prosjeku na službenim profilima za brendove Honda i Acura ne objavljuje više od dva puta dnevno. O tome svjedoči preko 310 tisuća zajedničkih sljedbenika i preko 37 milijuna pogleda njihovog objavljenog sadržaja.

5. Instagram

Pokušajte ne objavljivati više od sedam puta tjedno na Instagramu. Nepisano je pravilo da na ovoj društvenoj mreži ne bi trebali objavljivati više puta dnevno. Objavljivanje dva puta u jednom danu nije zabranjeno, ali jedna objava po danu ispunjava normu ove mreže. Objavljujte spontane fotografije vaše tvrtke i zaposlenika. Kupci vole vidjeti što se događa na dnevnoj bazi u vašem poslovanju. Instagram je odličan alat da vaše poslovanje približite ljudima.

Dostavna tvrtka FedEx dijeli u prosjeku jednom dnevno na Instagramu zanimljive fotografije iz svakodnevnog poslovanja i trenutno ima preko 25 tisuća pratitelja.

6. Pinterest

Kada govorimo o Pinterestu, objavljujte između četiri i deset puta dnevno. Pinterest je društvena mreža visoke dinamike, tako da objavljivanje samo nekoliko puta tjedno neće imati željeni učinak na vaše poslovanje. Pobrinite se da objavljujete slike visoke kvalitete.  Čak i najbolji pin može se izgubiti u gužvi, zato u opis uključite relevantne ključne riječi kako bi ga korisnici mogli lakše pronaći u pretraživanjima.

Najbolji primjer je jedna od najaktivnijih tvrtki na Pinterestu – Nordstrom.

Follow Nordstrom’s board 9-to-5 on Pinterest.

7. YouTube

Ako je moguće, pokušajte postaviti jedan novi video tjedno ili mjesečno na YouTube. YouTube videi zahtijevaju puno više vremena i truda. Iako je super predstaviti se kroz ovaj oblik sadržaja, nije lako proizvesti kvalitetan video. Pobrinite se za promoviranje vašeg YouTube kanala na drugim društvenim mrežama kako i povećali vidljivost. Nemojte zaboraviti dodati ključne riječi na svoj video. Tijekom izrade koncepta, kao i kod Pinteresta, razmišljajte o ključnim riječima i napravite popis, on će vam dobro doći kada objavljujete video jer ćete ih tada brže povezati s vašim sadržajem.

koliko objavljivati na društvenim mrežama
učestalost objavljivanja na društvenim mrežama

 

U koje vrijeme objavljivati na društvenim mrežama?

Frekvencija je samo dio jednadžbe. Drugi važan aspekt objavljivanja je vrijeme. Na primjer, motivacijski postovi su obično uspješni u ranim jutarnjim satima, jer će ih ljudi podijeliti s drugima kako bi ih motivirali da bolje krenu u dan. Objavljivanje u najpopularnije doba dana ponekad može biti kontraproduktivno, jer će upravo tada biti aktivna i konkurencija pa je zbog povećanog prometa moguće da vaš pomno smišljen i lijepo upakiran sadržaj ne dosegne željeni broj publike.

vrijeme objavljivanja na društvenim mrežama
vrijeme objavljivanja na društvenim mrežama

Na internetu ćete pronaći stotine članaka s objašnjenjima raznih studija koje prikazuju najbolje vrijeme za objavljivanje na pojedinoj društvenoj mreži. Mi smo se oslonili na istraživanje portala Social Media Second. Iz ovog grafičkog prikaza vidljivo je da se kao najbolje vrijeme za objave na Facebooku navodi period između 13 i 16 sati (vjerojatno nakon ručka kada se korisnici opuštaju uz surfanje), za LinkedIn je od 7 do 9 i 17 do 18 sati (kada ljudi razmišljaju o svojoj profesiji).

Kako napraviti plan objavljivanja na društvenim mrežama?

Nažalost, točan odgovor na pitanje o idealnoj učestalosti objavljivanja ne postoji. Savjetujemo vam da svoj plan objavljivanja na društvenim mrežama temeljite na tri aktivnosti: Predvidite kada bi bilo optimalno vrijeme objavljivanja, testirajte i analizirajte uspješnost te ponovite proces nakon određenog vremena jer su društvene mreže i vaši sljedbenici živi organizam koji se konstantno mijenja. Dakle, nema lagane formule za učestalost objavljivanja, ali s pravim podacima, možemo barem dobiti predodžbu kako proces objavljivanja učiniti uspješnim. Tvrditi da je broj X idealan za objavljivanje na Twitteru, a broj Y za Facebook bilo bi pogrešno. Svi prikazani podaci su dobiveni na temelju dobro istraženih studija i iskustava pojedinih korisnika, ali uzmite ih u obzir samo kao početnu točku za prilagodbu svog optimalnog rasporeda objavljivanja. Zapamtite, tanka je linija između informativnog i napadnog objavljivanja, zato pažljivo eksperimentirajte i nađite vlastitu mjeru.

Foto: Cam Evans / Flickr