Kampanja ‘Birajmo što gledamo’ zaštitit će djecu od potencijalno štetnih medijskih sadržaja

Kampanja ‘Birajmo što gledamo’ zaštitit će djecu od potencijalno štetnih medijskih sadržaja

Piše: -
kampanja birajmo što gledamo

Televizijski program koji uključuje Big Brother, Farmu, druge reality emisije i serije koje nisu primjerene djeci sve češće postaju tema rasprava kako spriječiti loš utjecaj na djecu. Sadržaj takvog programa može imati negativan utjecaj na ponašanje djece, a roditelji imaju veliku ulogu u njegovom ublažavanju. Kako bi podigli razinu svijesti o medijskoj pismenosti, Agencija za elektroničke medije i UNICEF su pokrenuli kampanju pod nazivom ”Birajmo što gledamo”.

Koji je cilj kampanje ‘Birajmo što gledamo’?

Cilj same kampanje je podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, ali i djece, te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu. Sama pojam medijske pismenosti predstavlja sposobnost pojedinaca da konzumirajući određeni medijski sadržaj, u ovom slučaju televizijski program, analiziraju i kritički evaluiraju sadržaje. Dakle, vještine medijske pismenosti podrazumijevaju kritičko mišljenje, rješavanje problema i komunikacijske sposobnosti.

Putem kampanje se želi pozvati roditelje da koriste oznake o prikladnosti TV programa za različite dobne skupine te na taj način svojoj djeci dopuste ili ne dopuste gledanje određenih emisija, serija i filmova.

“Smatramo da su edukacija i podizanje razine medijske pismenosti najbolji način za zaštitu djece od potencijalno štetnih medijskih sadržaja. O tome govore i pozitivna iskustva drugih zemalja koje su veći naglasak stavljale na edukaciju nego na zabrane. Medijska je pismenost danas vrlo važna, možda i esencijalna, i to podjednako i za djecu i za odrasle. Od lošeg, nekvalitetnog i potencijalno štetnog medijskog sadržaja najbolje se štitimo ako smo ga u stanju kritički promišljati”, rekla je Mirjana Rakić, ravnateljica AEM-a.

Kako bi promovirali kampanju, u njeno provođenje su se uključili i poznati TV urednici, novinari i voditelji poput Danijele Trbović, Marije Miholjek, Petra Pereže, Zorana Vakule i Zorana Šprajca. Oni će u programima svojih televizijskih kuća pozivati roditelje da biraju medijske sadržaje koje će gledati njihova djeca, da s djecom gledaju samo sadržaje primjerene za uzrast djece te se pritom vode oznakama o primjerenosti TV sadržaja.

Foto: YouTube