Kako je Grizli od MOST-a napravio ‘najbolju udavaču u Hrvatskoj’?

Kako je Grizli od MOST-a napravio ‘najbolju udavaču u Hrvatskoj’?

Piše: -
most grizli komunikacije

Već dulje vrijeme pratim MOST i njihovog šefa Božu Petrova, može se reći da sam svojevrsni simpatizer. Ako upitate ljude s kojima sam pričao nekoliko mjeseci prije izbora, izborni rezultat i čak 19 mandata u Saboru uopće me nije iznenadio.

U samim počecima, tzv. pretkampanji, govorio sam kako će MOST uzeti između šest i 10 mandata. Kada su se u priču uključili Drago Prgomet i Stipe Petrina, u samom finišu kampanje, bio sam uvjeren da će Hrvatska imati snažnu treću opciju.

“MOST će dobiti između 12 i 15 mandata”, govorio sam tada.

Izborni dan je došao i prošao, MOST je postao ‘glavna udavača u Hrvatskoj’, a sve je zanimao jedan odgovor. Koja agencija stoji iza njihove sjajne i transparentne komunikacije: prvo na društvenim mrežama i osobnim profilima članova, a zatim i s medijima. Jer ono što sam pratio u kampanji, veoma mi se svidjelo. Kratke, jasne i svima razumljive poruke (#BašZato), nekoliko efektnih PR-ovskih stuntova za dobivanje publiciteta (ovjeravanje dokumenta o nekoaliranju s HDZ-om i SDP-om kod javnog bilježnika) te još mnogo toga što je stotine tisuća građana ove zemlje natjeralo da im daju glas.

No, koja agencija zapravo stoji iza MOST-a i kako je uopće došlo do suradnje, najbolje zna onaj tko je kampanju i odradio. Tomislav Čehulić, direktor Grizli komunikacija, dao nam je uvid u događanja iza kulisa jednih od najuzbudljivijih izbora u povijesti Hrvatske.

“Bili smo simpatizeri MOST-a i ranije. Upravo zato su nas njihovi čelni ljudi pozvali na sastanak gdje su htjeli saznati naše mišljenje o nekim pitanjima. Tamo im se svidjelo što su čuli od nas vezano za komunikaciju. Vrlo brzo smo se dogovorili, a rezultat svega je odlična predizborna kampanja i još bolji rezultat MOST-a na izborima”, počeo je priču Čehulić.

Kao i svaka kampanja, i ova je imala ogroman ulog i mnogo izazova, posebno kada stojite iza tzv. treće opcije koja želi poremetiti hrvatski izborni duopol – HDZ i SDP.

“Najveći izazov bio nam je kako očuvati trend rasta MOST-a i u PR dijelu jasno iskomunicirati za što se oni zalažu. Također, cilj nam je bio i očuvati stranku i njegove lidere od pokušaja prljave kampanje i kriznih situacija. Najvažnije je, međutim, bilo u komunikaciji glasačima vratiti vjeru u politiku i političare. Uspjeli smo i u tome pa je dosta ljudi zapravo izašlo na izbore i glasovalo. MOST upravo zbog toga ima 19 saborskih zastupnika”, detektirao je naš sugovornik.

Kako bi cijela komunikacija protekla što glađe, Grizli je koristio i slogan #BašZato te plakat “Ako vam je posljednjih 20 godina bilo dobro, znate za koga ćete glasovati. Ako nije, glasaj za MOST”? Riječ je bila o dosta jasnim, ali netipičnim porukama za hrvatski politički prostor.

“Slogan „Baš zato“ nije naš, MOST ga je koristio i ranije. A oglašivačka kampanja u kojoj smo govorili da je MOST to svijetlo na kraju tunela (a pritom nije jureći vlak) nakon dugog razdoblja nezadovoljstva građana, nastala je i sa strateške i s kreativne strane nakon dugih razgovora sa samim članovima stranke. To bi zapravo bila nit vodilja koja je projekt Mosta nosila od početka, još kad je nastajao u lokalnim sredinama poput Metkovića, Omiša, Tompojevaca, Gradeca i drugih”, smatra Čehulić i dodaje:

“Slažemo se da su te poruke netipične, baš zato su nam se i svidjele. Osim toga, MOST je imao skroman budžet za razliku od HDZ-a i SDP-a i morate ići s nečim upečatljivim i emotivnim, ne s nekakvim ispraznim obećanjima i dizajnerskim rješenjima”.

Kao trećoj opciji, MOST definitivno nije odgovarao SDP-u i HDZ-u, ali mediji su ga upravo zbog toga voljeli.

“Interes medija je postojao, ali trebalo je na pravi način kanalizirati ključne poruke prema ciljnim skupinama. Naš angažman se velikim dijelom odnosio na medijsko savjetovanje lidera Mosta, kreiranje press materijala te usklađivanje komunikacije MOST-a na nacionalnoj razini”, priča šef Grizlija i dodaje kako su krizne situacije i podmetanja političkih protivnika u ovakvim kampanjama očekivane.

“Bilo je prilično mnogo kriznih situacija, od pokušaja plasiranja teze da je Petrov kuću kupio uz pomoć Crkve, iako je bila riječ o posudbi njegova rođaka i bliske osobe koja je po profesiji svećenik, do zadnjeg skandala u kojem su splitski reperi Dječaci optužili Stipu Petrinu da ih je htio namamiti da sviraju na političkom skupu, a da oni to nisu znali, no sve smo to uspješno riješili”, smatra Čehulić i zatim poentira:

“I koliko god to zvučalo kao floskula, puno je lakše raditi za poštene političare”.

Sada kada je rezultat postignut, a MOST treća opcija u Hrvatstkoj, zanimalo nas je hoće li se raditi zaokret u komunikaciji, porukama i djelovanju?

“MOST je treća opcija, ali naš angažman niti približno nije gotov. Tek sada predstoje izazovi jer u medijima i javnosti postoji strašan interes za strankom. Sigurno  će biti i zaokreta u komunikacijskoj strategiji, ali trenutno je čelnim ljudima na prvom mjestu ispunjavanje obećanja biračima i provođenje nužnih reformi. Veselimo se tome i kao MOST-ova PR agencija i kao građani”, zaključio je naš sugovornik.