Izvještaj: Weekend Media Festival 2012.

Izvještaj: Weekend Media Festival 2012.

Piše: -
Weekend Media Festival 2012

Iako nam je svake godine bio visoko rangiran na listi želja, tek je peti Weekend Media Festival bio prvi kojeg smo posjetili. No, definitivno budemo nastavili  pratiti ovaj festival koji pokriva trendove u novinarstvu, internetu, odnosima s javnošću, marketingu, mobilnoj industriji i srodnim granama. Paneli, radionice, predavanja, start up projekti s atraktivnim i relevantnim gostima i predavačima… sve se to odvijalo prošlog vikenda  u Rovinju. Zanimljivih događanja je bilo mnogo, na neka nismo stigli jer su se rasporedi poklapali, ali ipak smo uspjeli prisustvovati uglavnom na svemu što smo htjeli poslušati.

Guardian vs. HuffPost

Tako smo u subotu bili na radionici Nova medijska zanimanja na kojoj su Gabriel Dance, urednik interaktivnog sadržaja američkog izdanja Guardiana i Conor White Sullivan, direktor HuffPost Labsa, prezentirali kakve karakteristike treba posjedovati novinar u današnje vrijeme i što je sve potrebno za kvalitetan medijski sadržaj. Na prvi pogled, na istom mjestu našle su se dvije suprostavljene strane: Gabriel koji radi za Guardian i okuplja profesionalne novinare i Conor koji okuplja snažnu blogersku zajednicu sačinjenu od “običnih” građana. No njihova razmišljanja o kvalitetama koje trebaju krasiti suvremenog novinara se ne razlikuju i oboje imaju jednak cilj – što više aktivirati čitatelje i povezati se s njima.

Tako je Gabriel Dance zaključio da bi novinari trebali spajati tradicionalne s digitalnim vještinama te neprestano razvijati vještinu pisanja i cijeli proces dobivanja vijesti, a sve to kombinirati s interaktivnim sadržajima. Jedna od Guardianovih formula uspjeha je i fokusiranje na dugoročne projekte. Kako je Dance istaknuo, rijetko troše vrijeme na kratkotrajne projekte a radije su fokusirani na one koji će imati duži vijek trajanja ili se u bilo kojem trenutku mogu nadograditi i prilagoditi nekim budućim potrebama.

Aktivna medijska publika

Konvergencija medija dovela je do novih trendova i potreba publike. Mediji danas pokušavaju sagraditi dublju vezu sa svojom publikom putem komentara i društvenih mreža. Dance naglašava da je za uspjeh ključna transparentnost jer jedino ona gradi povjerenje i publiku koja će se vraćati i dalje prenositi pozitivna mišljenja o mediju. Za uspjeh medija Dance ističe da je krucijalno pratiti sljedeće trendove: osim teksta, publici pružiti i vizualno jer je to danas popularno i privlačno; koristiti društvene mreže te se na taj način povezati sa čitateljima što sve zajedno vodi do stvaranja zajednice koja aktivno sudjeluje u poboljšanju medijskog sadržaja. Guardian je prije nekoliko mjeseci krenuo s projektom Open journalism koji je publici otvorio proces stvaranja sadržaja te ih želi uključiti komentarima i sugestijama, a o tome smo i mi pisali.

Na sve ovo se nadovezao Conor White Sullivan koji je direktor blogerske zajednice HuffPost Labs te smišlja na koje načine dodatno aktivirati članove i ohrabriti ih da samostalno kreiraju i dijele sadržaje. HuffPost Labs Conor objašnjava kao projekt koji zapravo daje rješenje za smanjenje prenatrpanosti informacijama. Funkcionira tako da čitatelji na člancima s HuffPosta označavaju rečenice koje smatraju bitnima i reprezentativnima za priču te ih ističu i objavljuju na HuffPosts Labsu. Kada čitatelj posjeti stranicu Labsa može odabrati željene kategorije, a odabrani dijelovi pojavit će se u okvirima koji su spremni za komentiranje, dijeljenje na društvenim mrežama i vode na cijeli tekst na HuffPostu.

Conor je odmah nakon ove radionice održao predavanje Ne baš novine vašeg djeda gdje je ispričao kako je došao do HuffPosta te koji su ga motivi vodili cijelo ovo vrijeme u novinarstvu i prema poslovnom uspjehu. Tajna tog uspjeha leži i u njegovom pozitivnom stavu i osluškivanju okoline. Kako je rekao na predavanju, “sve naše ideje mogu biti apsolutno bezvrijedne ako ne postoji potreba za njima” – treba slušati ljude i ispitati što žele i što im je potrebno. Upravo na tome se temelji cijeli koncept HuffPosta, a sada i projekta HuffPost Labs koji nudi sadržaj koji je potreban publici, njih uključuje u proces stvaranja, a za to vrijeme Conor se ne pita gdje će se zaustaviti već se kreće prema naprijed bez opterećenja. Nimalo nas ne čudi što je 2011. godine uvršten u Forbesovu listu 30 najutjecajnijih ljudi mlađih od 30 godina života.

Novi i bolji marketing

Na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu sudjelovali smo i na radionici o content marketingu koju je organizirala ekipa iz agencije Jasno & Glasno. U današnje vrijeme korisnici proizvoda i usluga znatno su se promijenili, a tome su pridonijele i društvene mreže. Ako želite biti primjećeni tada morate biti originalni i autentični, zainteresirati potencijalnog korisnika. Više nije dovoljno gurnuti proizvod ili uslugu u prvi plan i prepustiti ga masi – današnji korisnici traže puno više. Oni se povezuju s brendom, međusobno razgovaraju te prenose iskustva i mišljenja. Da biste ušli u njihovu sferu morate ih znati privući kreativnim sadržajima i rješenjima, ponuditi nešto više od samog proizvoda. Razvoj interneta i društvenih mreža omogućuje brojne načine da to i ostvarite. Blogovi, Facebook, YouTube kanali, iPad aplikacije i online magazini – sve su to platforme koje mogu biti iskorištene za stvaranje veze s korisnicima.

Na radionici je predstavljeno nekoliko projekata kojima je zajednička kvalitetna online strategija i kreativno korištenje mogućnosti interneta. Predstavljen je Bnetov 3Dmag koji je počeo izlaziti u tiskanom izdanju, a prošle se godine u potpunosti digitalizirao. Magazin je moguće preuzeti i kao iPad aplikaciju, a povezan je i s Bnetovim portalom Online.hr. Za slično rješenje odlučio se i Erste Card Club koji je izdao drugo izdanje besplatnog lifestyle e-magazina D Life. Teme koje magazin pokriva su putovanja, školovanje, kupnja i sl., a čitateljima i korisnicima Diners kartice sugerira povoljne ponude koje dogovara sa svojim partnerskim tvrtkama. Na promociju na društvenim mrežama odlučila se nova hrvatska serija Nedjeljom ujutro/subotom navečer. Tako na Facebooku možete pratiti opise i dogodovštine likova, a serija se može pohvaliti i vlastitim hashtagom na Twitteru (#nusn) putem kojeg gledatelji mogu komentirati i raspravljati o seriji.

S Weekend Media Festivala vratili smo se s novim iskustvima, znanjima i nekim novim poznanstvima. Drago nam je što smo bili dio ovog pozitivnog događaja, vraćamo se iduće godine svakako!

*Galeriju fotografija pogledajte na našoj Facebook fan stranici.