InPublic.hr slavi prvi rođendan!

InPublic.hr slavi prvi rođendan!

Piše: -
InPublic rođendan

Napokon je stigao i taj dan. Iako se ideja o ovakvom blogu ‘kuhala’ još od kraja ljeta, tek 14. prosinca, prije točno godinu dana, na InPublicu je osvanuo prvi članak. Ovo je kratka priča o naših prvih godinu dana na koju smo iznimno ponosni. Krenimo redom.

Kao i većina zanimljivih priča u hrvatskom medijskom svijetu i ova je nastala u podrumu Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Ideja o web stranici, kolaborativnom blogu koji bi komentirao, analizirao i promišljao o društvenim mrežama, odnosima s javnošću i medijima bila je nit vodilja našeg svakodnevnog rada. Već tada shvatili smo kako čitatelju ne možemo donositi dnevne aktualnosti s ovih područja, ali možemo odabrati temu, malo ju istražiti i donijeti vam drugu ili dublju stranu priče. Tako smo i radili te od samih početaka krenuli žestoko. U redakciji su, uz sadašnje novinare Dejana, Ivu, Maju, Nikolinu i mene bili i kolege s Piar bloga (Anja Vujević, Romana Sedak, Vlatko Škrlin) kojima smo zbog toga veoma zahvalni. Negdje u proljeće ekipi se nakratko pridružila i Tanja Džido, a košarkaša Jeremyja Lina kroz jedan članak dobro je obradio Nikola Puharić. Sada, godinu dana kasnije, redakcija je spala na petero ljudi, a iako nas je manje, radimo još više i upornije. Umjesto kvantitetom, trudimo se zadovoljiti čitatelje kvalitetom članaka. Nadamo se da u tome uspijevamo.

Uspjeh!

Od samih početaka InPublic.hr nije bio zamišljen kao cilj, već sredstvo dolaska do cilja. Novinarsko iskustvo, poznanstva i novac, novi posao? Sve pomalo. U godinu dana od pokretanja upoznali smo i povezali se s nekim od najzanimljivijih ljudi u branši, tvitali s Weekend Media Festivala u Rovinju (na kojem smo se odlično proveli), bili na osnivačkoj skupštini DRMA-e, ali i došli do novih ili dodatnih poslova. Nikolinu su primijetili ‘headhunteri’ iz Jasno&Glasno, Dejan je znanje stečeno na blogu iskoristio u vođenju društvenih profila Večernjeg lista, jednako kao i ‘social media little fairy’ Iva koja CM-a profile GNK Dinama. Jednostavno, svatko je u posljednjih 365 dana direktno ili indirektno zbog InPublica doživio neka nova, zanimljiva iskustva. Upravo je to ono što smo si zadali za cilj kada smo kretali u cijelu priču.

Društvene mreže! Klikovi, klikovi, klikovi!

Kakav bi mi to blog o društvenim mrežama bili kada se s vama ne bi družili i na Facebooku, Twitteru i Google Plusu. Sada je točno tri sata ujutro, a ja pun entuzijazma mogu reći kako InPublic.hr ‘lajka’ 666 (OMG, OMG!) fanova, prati 343 ‘followera’ i u krugu ima 45 ‘plusera’. Međutim, od pustih brojki nama je važnija činjenica da kroz te zanimljive društvene mreže svakodnevno komuniciramo, educiramo i međusobno si pomažemo.

Ipak, dat ćemo vam neke statistike. Ako se pita Facebook najbolja stvar koju smo gore stavili u 365 dana je ova slika. Na nju smo dobili čak 19 lajkova uz 39 dijeljenja.

InPublic rođendan

Odmah iza nje nalazi se printscreen iz sezone ‘kiselih krastavaca’ koji je uhvatila naša Nikolina i dokazala neoborivu istinu – smiješne slike i guzice najbolje prolaze na ovoj društvenoj mreži. InPublic ne bi bio blog o društvenim mrežama da nema članak i o tome. Pronađite ga u arhivi.

A kakve su same statistike bloga? Vrlo zadovoljavajuće, ako mene pitate. Naime, u godinu dana ostvarili smo 10.326 jedinstvenih posjeta. Napisali smo točno 110 iscrpnih tekstova u kojima smo analizirali domaće medije, nove društvene mreže te se dotakli zanimljivih PR case studyja. Ipak, najzanimljiviji, a time i najčitaniji članak bio je onaj pod naslovom Etika, novinarstvo i Jutarnji objavljen prije samo tri tjedna. Riječ je o članku koji nam je umalo srušio servere (bez panike, šala!) jer ga je otvorilo nevjerojatnih 1924 ljudi. Što je, nevjerojatno ali istinito, jedna petina svih godišnjih jedinstvenih posjetitelja stranice. Na drugom mjestu po čitanosti bio je članak o PR kampanji Fly bara te analiza Facebook aktivnosti ovce Gregora. Dosta čitan bio je i intervju s Nebojšom Grbačićem, ali i Majin članak o usponu i padu Vjesnika. Upravo ovakvi rezultati dali su nam elana za novih 365 dana s vama. A što vam u tom razdoblju pripremamo?

Budućnost…?

Uff, kako će nova godina biti zanimljiva. Osim činjenice da naš mali, ali uporni tim uskoro dobiva novo, novinarsko pojačanje, u narednim mjesecima spremamo i manji redizajn cijelog bloga. Međutim, sve to je ništa prema iznenađenju koje vam pripremamo negdje s dolaskom drugog rođendana. Ne želimo puno otkrivati budući da je cijela stvar na samom početku, ali ono u što možete biti sigurni je da se InPublic.hr sprema na velike stvari na domaćoj medijskoj sceni. Definitivno smo uzbuđeni te jedva čekamo novu i još uspješniju 2013. godinu. Pratite nas i dalje na našem FacebookuTwitteru i Google Plusu, šaljite nam vaše ideje, želje i kritike, a mi vam obećajemo još mnogo zanimljivih i poučnih članaka o svijetu medija, PR-a i društvenih mreža. Živjeli!