Hoće li Facebook See First opcija biti popularna ili ćemo na nju ubrzo...

Hoće li Facebook See First opcija biti popularna ili ćemo na nju ubrzo zaboraviti?

Piše: -
Facebook See First opcija

Facebook je nedavno lansirao novu opciju „See First“ kojom korisniku omogućuje da na prvo mjesto postavi sadržaj koji mu je najvažniji. Napokon su pružili korisniku mogućnost da sam bira što želi vidjeti prvo na naslovnici i to od strane 30 osoba ili stranica čiji sadržaj želi vidjeti. Više nećete morati tražiti sadržaj koji vas zanima u moru objava površnih poznanika i stranaca koje vas manje zanimaju.

News Feed je evoluirao kroz godine te je do danas postao najvrjednija ploča na svijetu – za brendove, izdavače, javne osobe i na kraju za nas. Prije nego se Facebook See First opcija pojavila, misteriozni algoritam prikazivao je sadržaj za kojeg se vjerovalo da vam je najprivlačniji. To je zaključio na temelju sadržaja kojeg ste najčešće lajkali, dijelili ili komentirali.

No čini se da to i nije funkcioniralo baš najbolje. Stoga je Facebook odlučio zaposliti tim ljudi koji će pratiti ponašanje korisnika na ovoj društvenoj mreži. Svaki je dan prosječan ocjenjivač ocijenjivao 60 objava koje se pojave na njegovom News Feedu i to ocjenom od 1-5 prosuđujući koliko su bile interesantne. Zatim su ocjenjivači pisali odlomak objašnjenja zašto im se određeni post svidio ili nije te su o tome raspravljali na tjednim sastancima.

Zahvaljujući ovim metodama, došlo je do promjena pri kojima se primjerice veća prednost počela stavljati na objave bliskih prijatelja te je dodano vrijeme provedeno čitajući objavu kao faktor algoritma.

Hoće li se Facebook See First opcija koristiti?

Naslovnica je dizajnirana kako bi korisniku pružila najbolje iskustvo – ponudila sadržaj koji mu je najvažniji. Čitajući komentare na novu opciju, korisnici se i nisu previše osvrnuli na nju već su izrazili da žele stvaran i potpun broj objava prikazanih na naslovnici te da sadržaj bude najnoviji, a ne probran i zastario. Mogla bi i ova opcija završiti na popisu manje korištenih kao što su lista interesa na koju dodajemo stranice koje nas zanimaju, lista omiljenih prijatelja kao i ona gdje spremamo postove „za poslije“.

Možda ključ uspješnosti ove opcije leži u tome da joj je potrebna jednostavnost korištenja odnosno da nam je na oku, a ne da moramo kopati po opcijama koje nikad nismo ni otvarali kako bi ju uključili. Vjerojatno bi gumb pored osobe/stranice ili kratki tutorial na vrhu naslovnice pomogao kako bi ju korisnici više upotrebljavali.

Ako će ju netko i koristiti, mislim da će korisniku na prvom mjestu biti novosti najbližih prijatelja i rodbine prije nego stranaca. Osim što mogu odabrati da im dolaze obavijesti svaki put kada njihova najdraža stranica ili prijatelj nešto objavi, „See First“ se čini puno jednostavnijim i manje „napadnim“.

Što će Facebook See First opcija značiti za brendove?

Dobro je znano da ne možemo biti svi na prvom mjestu, a da bi stigli na prvo mjesto trebamo biti najbolji. S ovom opcijom mogli bi uspjeti samo najbolji i najpopularniji brendovi dok će ostalima pasti popularnost. Svaki put kada korisnik izabere drugu osobu ili stranicu a ne tvoju, gura tvoj sadržaj ispod i tako pada vjerojatnost za vidljivošću. Time dolazimo do zaključka da je ovo još jedan poticaj za veće korištenje Facebook oglasa.

Ono što će brendovi sigurno neizbježno raditi jest preklinjanje svojih fanova da označe baš njih da budu prvi. To baš i nije najbolja ideja, jer bi time mogli učiniti suprotno – odbiti fanove.

Facebook See First opcija - Facebook fan stranice

Najvažnije – kvalitetan i relevantan sadržaj

Facebook See First opcija će za najveću društvenu mrežu značiti samo više zarade, jer će se ulagati sve više i više u oglase kako bi stranice imale veći doseg. Što se tiče korisničkog iskustva ono je sada barem načelno poboljšano što bi moglo utjecati na to da će korisnici provoditi još malo više vremena na Facebooku, a tek će se vidjeti hoće li Facebook ovim potezom uspjeti značajnije privući nove korisnike i/ili zadržati stare.

Iako je moguće da će ova opcija brzo pasti u zaborav te da se neće očekivano previše koristiti, jedino što je važno je kvalitetan i relevantan sadržaj. Brendovima je dana nova prilika da poboljšaju svoj sadržaj i pridobiju svoju ciljanu publiku.

Osobno koristim ovu opciju kako bi primjerice imala na oku nove poslove koje nudi Studentski centar, ali kao vlasnica Facebook stranica i nisam presretna s njom. To samo znači da ću morati prilagođavati strategiju i puno više ulagati u kreiranje sadržaja.

A vi? Što mislite o novoj Facebookovoj opciji? Hoće li predstavljati novu glavobolju za community managere ili će ubrzo svi zaboraviti da uopće i postoji?

Fotografija: Facebook