Google promijenio način pretraživanja na svojoj mobilnoj tražilici

Google promijenio način pretraživanja na svojoj mobilnoj tražilici

Piše: -
Google Algoritam Mobiteli

Na današnji datum je tražilica Google, koja slovi kao gigant internetske industrije s više od 100 milijardi pretraživanja mjesečno, uvela jednu od najznačajnijih promjena u svom načinu pretraživanja, a vezana je uz pretraživanje web stranica putem mobitela. 

Pozicije na mobilnoj verziji tražilice Google će od danas biti drugačije rangirane, a u ovom članku izdvajamo sve što trebate znati o novom algoritmu pretraživanja.

Posjetitelje gubite već sada, a pad prometa je zagarantiran

Novi algoritam mobilne tražilice Google od sada kažnjava sve web stranice koje nisu prilagođene malim rezolucijama, gdje se naglasak stavlja na sve modernije pametne telefone i tablete. Ovim putem Google želi svojim mobilnim korisnicima ponuditi najbolje korisničko iskustvo, gdje će se smanjiti broj “teških stranica” ili onih koje nisu kompatibilne za mobitele.

S obzirom na to da su prva mjesta na Google tražilici omogućavala veći broj posjeta određenim stranicama, a s time i veće prihode, veliki broj kompanija neugodno se iznenadio. To je prije same promjene algoritma najavio Itai Sadan, direktor servisa “Duda”, specijaliziranog za internetske stranice.

“Vjerujem da je najveći rizik za one koji nisu čuli za to” – izjavio je Sadan.

U tom slučaju tražilicu nije briga za sve manje portale, poput restorana, odvjetničkih ureda i stomatologa, no i hrpu drugih, koji još uvijek imaju starije verzije web stranica (koje su vjerojatno masno platili tek nedavno) – svi oni gube prednost nad stranicama koje imaju mobilnu verziju, neovisno o kvaliteti njihovih usluga.

Ova promjena je vjerojatno najznačajnija koju je Google ikada napravio u pogledu pretrage na mobilnim telefonima. Srećom, postoji jednostavna solucija, a ona ovisi o pozadini vaše web stranice.

Do mobilne verzije u svega par koraka

Ukoliko želite da se vaša stranica prikazuje korisnicima mobilnih uređaja, onda na raspolaganju imate dvije solucije. Prva je ona besplatna, a ovisi o tome koristite li neki od popularnih CMS sustava ili ne (WordPress, Joomla, Magento), a druga je ona nešto skuplja, gdje vjerojatno posjedujete CMS sustav rađen po mjeri, gdje se za cijenu morate informrati kod vašeg programera koji je isti CMS napravio.

Bolan, ali pametan potez od strane Googlea

Da, hrpa tvrtki sa zastarjelim web stranicama osjetit će pad u posjetiteljima i zaradi, ali ovo je korak koji se morao odraditi. Podsjetimo, u Hrvatskoj u prosjeku imamo 1,2 računala po kućanstvu, odnoso 2,5 mobitela po kućanstvu, što nam je dovoljno dobar pokazatelj da u obitelji od četvoro članova većina njih surfa mobilnim uređajima. Ovim putem Google želi poboljšati korisničko iskustvo upravo tih članova koji se drže isključivo mobilnih uređaja, neovisno radilo se o mobitelima ili tabletu. Jedini problem u cijeloj priči je tržište, kojem će vjerojatno trebati barem godinu dana dok se ponovno ne stabilizira.

Fotografija: Matt Montagne