Google Chrome od danas počinje blokirati Flash oglase

Google Chrome od danas počinje blokirati Flash oglase

Piše: -
Google Chrome blokiranje Flash oglasa

Ako mrzite eksploziju buke i glazbe koja pogađa vaše uši svaki put kada se automatski pokrene video na web stranici koju ste upravo otvorili, imate razloga za veselje. Naime, Google Chrome blokira sve Flash oglase na web stranicama počevši od danas, te je tako sve vjerojatnije da Flash proživljava svoje posljednje trenutke.

Ovo je veliki udarac za Adobe jer je Chrome najpopularniji preglednik s udjelom od 63 posto tržišta. Odluka da se zaustavi Flash oglase donesena je u lipnju u beta fazi razvoja nove verzije preglednika, ali će postepeno biti lansirana za sve korisnike tijekom rujna kao način da se “poboljšaju performanse za korisnike”. Video sadržaj pokretan njime i dalje će se moći pokretati, a Flash oglasi i dalje će se moći vidjeti ako korisnik desnim klikom odabere opciju njihovog pokretanja.

U posljednje vrijeme svjedoci smo bojkotiranja Adobeovog Flasha od strane različitih web tvrtki. Firefox je još u srpnju potvrdio da će zabraniti prikaz Flash oglasa, dok je isti potez od prvog rujna napravio i Amazon, rekavši da ta promjena “osigurava kupcima pozitivno, dosljedno iskustvo korištenja Amazona i njegovih podružnica”.

Koji je razlog masovnog izbacivanja Adobe Flash Playera s tržišta?

Razlog ovakvih akcija usmjerenih protiv Flasha proizlazi iz brojnih nesigurnosti softvera kojeg zbog starog koda mogu iskoristiti hakeri. Tako je kolovozu Yahoo imao problema s uklanjanjem zlonamjernih programa iz svoje oglašivačke mreže koja koristi Flash, a Facebook i Firefox žele ga se riješiti nakon što su druge sigurnosne rupe identificirane i u srpnju.

HTML5 baca Flash u zaborav

Google automatski pretvara većinu Flash oglasa na svojoj AdWords mreži u HTML5, a uskoro će i druge web stranice krenuti istim smjerom. YouTube primjerice koristi HTML5 od početka ove godine, ali većina online oglašivača još uvijek koristi Flash. Zanimljivo je da su ga oglašivači nastavili koristiti i na mobilnim uređajima, iako iOS nikada nije podržavao Flash, dok je Android prekinuo podršku u 2011. godini.

S obzirom na to da većina nas koristi Chrome, naše uši uskoro više ne bi trebale biti na udaru nepredviđenih zvukova no oglašivači su sigurno nezadovoljni jer ovim potezom Googlea njihove reklame počinju biti puno manje uočljive. Jedino im preostaje prilagoditi se novim i sigurnijim mogućnostima oglašavanja putem HTML5 oglasa.

Originalna fotografija: Stephen Shankland / Flickr