Fly! bar se uspio ispromovirati u Fail! bar

Fly! bar se uspio ispromovirati u Fail! bar

Piše: -
Fly bar reklama

Da se odmah razumijemo, neargumentirano pljuvanje i „hejtanje“ smatram najnižim oblikom iskazivanja mišljenja. Mislim da je većini ljudi dosta teško nešto kreativno osmisliti i stvoriti, ali kada se nešto treba popljuvati, brzinom munje se stvaraju nepregledni redovi puni zavisti i kompleksa koji se pokušavaju izlječiti na ovaj način. Stvarnost i ljudska priroda, rekli bi. Idiotizam i maloumnost, kažem ja. No danas stojim u sličnom redu i iako sam obznanio svoju nesklonost odašiljanju hračaka na ljudski trud, mislim da ću ovom slučaju ipak napraviti iznimku i to naravno – argumentiranu.

Znatiželja i njezine posljedice

Za Fly! bar sam znao, iako ga nikada nisam posjetio. Zašto? To je stvar osobnih afiniteta i nekih predrasuda o popularnim zagrebačkim klubovima no toga se u ovom tekstu neću previše doticati jer se o ukusima ne raspravlja. Takva mi atmosfera jednostavno ne odgovara i uvijek ću izabrati „klošarskije“ mjesto na kojem ću se osjećati ugodnije. Ponavljam, stvar osobnih preferenci i ovaj tekst nema veze s klubom kao takvim, već s načinom na koji se prezentirao.

Osobno sam vrlo znatiželjna osoba, a pomalo i ovisnik o društvenim mrežama (što mi je također i jedan od preduvjeta za posao koji radim) pa kad to dvoje spojite dobijete kvazi-voajera koji za svaku stvar na koju naiđe provjeri postoji li na Facebooku, Twitteru itd. i kako to sve izgleda. Tako sam svoje znatiželjno oko, dvije minute nakon što sam prvi put prošao pokraj Fly! bara, bacio na njegov Facebook profil i nisam bio pretjerano impresioniran – svaki deseti status je bila nagradna igra koja krši sva pravila Facebooka (s tim sam se susreo toliko puta da sam prema tome već postao ravnodušan), a ostatak su više ili manje smiješne meme slike i filmići koje koristi 90% fan stranica kako bi si držali visok talking about. Tu je i poveća količina sadržaja kojima se pokušava dodvoriti mladoj i financijski relativno dobrostojećoj ekipi aluzijama na alkohol i seks što očito prolazi tako da tu ni ne želim davati nikakve kritike jer je, tko god da im vodi Facebook profil, jako dobro procijenio kakav tip publike targetira s objavama i na tome skidam kapu.

Proučivši sve to, zaključio sam kako Fly! bar kao takav ima jako puno potencijala i da je donekle i ciljano razvijao prepoznatljivost (avio tematika, konobari koji nose „uniforme“) te da je šteta što se na Facebooku prezentiraju na način da se dodvoravaju niskim strastima kao i bezbroj drugih zagrebačkih klubova. To je bio tok misli od par minuta nakon čega sam zaboravio na cijelu priču i jedino što sam zaključio je da to nije mjesto za mene. No tu priča nije stala jer je par mjeseci nakon tog kratkotrajnog vala znatiželje i blagog razočaranja, Facebook feed svako malo počeo izbacivati nekakve Fly bar reklame uz salve smijeha u pismenom obliku i velika sablažnjavanja mojih Facebook prijatelja. Ako se sjetite onog ranijeg dijela o znatiželji, mogli ste pretpostaviti da su me ti statusi odmah zainteresirali. I jesu. I zbog toga mi je i dan danas žao.

Kako osmisliti kvalitetan YouTube fijasko?

Ovo je Fly bar reklama s kojom sam se susreo:

Nakon ovog „uvodnog“ videa, pogledao sam ih sve odjednom i prvo što mi je palo na pamet bilo je „e da, to se dogodi kada ti netko hakira YouTube profil i iz neke osvete ili čega već stavi probe snimanja reklama. Nadam se da će ih skinuti u što kraćem roku.“ No ono što me ostavilo da u nevjerici škiljim u monitor nedugo nakon toga je činjenica da su ti isti videouratci (namjerno ih ne zovem reklamama jer smatram da to nisu) linkani i na Facebook profil Fly! bara. „Pa zar i Facebook profil, pa dobro ljudi kakvu vi to lozinku imate da se svaki Miro i Mate mogu spojiti i trolati vas? Pa evo, i odgovaraju u vaše ime i govore svim vašim fanovima kako se nadaju da će im se ove reklame svidjeti – koji bezobrazluk!“, iznenađeno pomislim. Naime, kada vidim nešto užasno loše (prvenstveno na internetu), automatski mi proradi obrambeni mehanizam gdje sam pod dojmom da netko nekoga trola. S kojim ciljem i kojim povodom, to ne znam, samo znam da mora biti lažno jer, pa dovraga, tko bi namjerno htio nanositi štetu vlastitom biznisu osim ako mu je toliko dosadno i ima toliko novca da ga nije briga ili je na nekom žešćem koktelu tableta pa mu je sposobnost rasuđivanja ugrožena?

Nije bilo lako, ali na kraju sam ipak prihvatio da se menadžment Fly! bara u jednom trenutku sjetio ove ideje, organizirao snimanje, angažirao „glumce“ i zbilja bio dovoljno zadovoljan rezultatom da je dao zeleno svjetlo da se ti videouratci stave na internet.

No pošto sam rekao kako će ovo pljuvanje kritiziranje biti argumentirano odlučio sam uzeti tri videa i nakon svakog napisati vlastito tumačenje svakog videouratka i ponuditi svoje skromno mišljenje kako je sve moglo ispasti da se u nekoj alternativnoj stvarnosti uložilo barem malo truda.

1. Neprofesionalni glumci i loš scenarij mogu uništiti poruku

Moje tumačenje:

Ideja o studentima koji bi reklamirali neki brend okrenut mladima nije loša sama po sebi, loš je pristup u kojem im se da papir na kojem piše par rečenica i kaže im se da to izrecitiraju u kameru. Ista stvar je u ovo slučaju i s konobarima. Neću spominjati kako svi izgledaju kao da su upravo došli sa seta onog remekdjela jedne komercijalne televizije pod nazivom „Krv nije voda“, ali pitam se na koji me način konobar, inače zaposlenik određenog kluba može nagovoriti da dođem u taj klub ako se iz svakog njegovog pokreta vidi da to radi zato što mora i da mu recitiranje pjesmica u osnovnoj školi mu nije bila jača strana. Krajnji rezultat svega je zamuckivanje s izrazom lica koji govori „o kvragu, ovaj sam dio malo zeznuo, nadam se da neću morati ponavljati sve i po osmi put“.

Što se moglo napraviti:

Ovome se moglo jako lako doskočiti na dva načina: ili angažirati nekoga tko ne pokazuje nelagodu pred kamerom (nije glumio u „Krv nije voda“) ili srezati tekst koji će se morati izrecitirati. „Svaki dan od toliko do toliko sam biraš koliko želiš platiti! Gdje to ima? Samo u Fly! baru – fly with us, živjeli!“ zvuči bolje nego „uveli smo ovu pogodnost zato jer smo se željeli približiti gostima kako bi oni sami izabrali bla bla bla…“. Čemu u detalje objašnjavati zašto je uvedena ova pogodnost kada mene kao potencijalnog posjetitelja to uopće ne zanima. Mogu nešto popiti i sam odrediti koliko želim platiti? Pa to mi reci!

2. Predstavljanje alkoholizma i nepismenosti kao poželjnih osobina svakog posjetitelja

Moje tumačenje:

Ne znam za vas, ali nekako mi se čini da osoba koja nakon stresnog dana na poslu, u ovom slučaju sjedenja za stolom i kukanja kako je na poslu teško, odmah produži do obližnjeg kafića kako bi popila dvije, tri, deset pivi ima velikih problema. Ili se varam? Možda popodnevni pelin&piva ipak jesu dobitna kombinacija? Za stvaranje ovisnosti o alkoholu sigurno jesu. Također, pretpostavljam da se s „Fly! bar je zasigurno najbolje mjesto za piće poslje posla“ htjelo ilustrativno pokazati da se nakon par pelina i pivi kod njih možeš opustiti i po pitanju svih tih silnih i bezrazložno strogih pravopisnih pravila zbog kojih moraš biti na oprezu dok si na tom tlačiteljskom poslu i ne brinuti ako doma dođeš pijan, onesvijestiš se na krevetu, ujutro se jedva razbudiš i kreneš u reprizu prijašnjeg dana.

Što se moglo napraviti:

Pitam se zašto ovdje nije iskorišten imidž Fly! bara i smišljen scenarij sličan ovome: tri pilota se upravo vraćaju s treninga kojeg su odradili među oblacima (što se za razliku od buljenja u mobitele za stolom ipak može kvalificirati kao stresan posao) i onako iscrpljeni idu opustiti na jedino mjesto gdje se osjećaju kao doma te naruče neko energetsko piće i prokomentiraju kako toliko vole svoj posao da im i dok su na zemlji treba nešto da dobiju krila. U pozadini se mogla ubaciti ova stvar jer bi svatko tko je pogledao Top Gun odmah shvatio referencu, a cure ih iznenade u tom trenutku i i počnu im prigovarati zašto nikada njih ne vode u Fly! jer se i one vole opustiti od stresnog posla pošto su sve tri stjuardese, na što im dečki uvale B52 koktele u ruke i kaže da su ih očekivali i htjeli iznenaditi. Nakon toga, ako već nekog teksta mora biti, može stajati – Fly with us @ Fly! bar što bi skrenulo pozornost na samo ime i logo kluba i na postojanje besplatnog interneta i računala za koje se zbilja nadam da u ugostiteljskom objektu ovakvog tipa postoje.

Ali možda su popodnevni pelin&piva nakon nekog uredskog posla ipak najbolji način kako zainteresirati radnu mladež za Fly! bar? Samo se pitam zašto ovaj Fly bar video ima 1000 pregleda i 0 palčeva okrenutih prema gore…

3. Promocija kafića kao elitnog bordela u koji zalaze samo oku ugodni ljudi

Moje tumačenje:

Ova reklama na toliko pogrešan i jeftin način pokušava približiti Fly! bar potencijalnim posjetiteljima da je to strašno. Dakle, iz ovoga se da zaključiti da za ulazak u Fly! bar ne postoji neki dress code, ali očito postoji look code i ako niste zgodni – bolje da ni ne dolazite. Tamo ćete sjediti usamljeni u svojoj ružnoći, izbjegavajući sve te prijekorne poglede mladih Apolona i Afrodita koji bi vas najrađe izbacili van jer im zagađujete atmosferu svojom ne tako ugodnom pojavom. No ako ste primjerice naočit muškarac kojeg mnogi uvijek greškom zamjenjuju za neko božanstvo, onda problema nema. Samo trebate doći, naručiti piće, pogledati par cura i čekati. One će, pošto u Fly! baru očito kroz ventilaciju ispuštaju feromone, izbezumljeno prići vama i ponuditi se na licu mjesta bez previše kompliciranja, a sjetite se samo svih ostalih kafića i klubova  gdje su se svi osjećali nelagodno pokraj vaše ljepote pa ste uvijek izvisili što se tiče cura. Dobro, vjerojatno su na svim drugim mjestima bile toliko ružne da im ne bi dopustili ni da vam bicikl pridrže, ali opet, lijepo je osjećati se poželjnim. Samo da napomenem, 0:25-0:28 je internetsko blago i vrhunac glumačke uvjerljivosti otkad postoje pokušaji glume koje ću čuvati još dugo vremena za sve situacije kada se budem osjećao potišteno.

Što se moglo napraviti:

Evo jedne lude ideje – zašto forsirati taj u današnje vrijeme sve teže održivi elitizam i kvazi-snobovstvo i ne postaviti se jednako prema svima? Na pamet mi pada desetak različitih scenarija kako se dodvoriti metalcima, alternativcima, cajkarošima i svim ostalim subkulturama bez diskriminiranja ijedne od njih. Dobro, koliko god se reklamirao i na taj način, Fly! će jako teško postati mjesto za izlazak metalaca ili alternativaca, ali zašto barem ne naglasiti da su vrata otvorena svima, a ne ovakvom promocijom dati do znanja da su neki poželjniji od drugih, no to je onaj tipičan hrvatski ugostiteljski mentalitet na koji ne planiram trošiti vrijeme objašnjavajući ga iznoseći svoje idealističke stavove.

Za kraj želim samo reći da se nadam kako će Fly! naučiti na pogreškama i idući put kada se bude htio promovirati (ako ga uopće bude) to učiniti sa stilom, a ne ovakvim jeftinim dodvoravanjem. Ovaj klub ima jako velik potencijal koji se može iskoristiti samo ako ga se bude znalo prezentirati na pravi način. A do tada će za mene i veliku većinu domaćih YouTube posjetitelja biti samo jedan veliki FAIL.