Facebook napravio prvi korak prema pružanju virtualne stvarnosti korisnicima

Facebook napravio prvi korak prema pružanju virtualne stvarnosti korisnicima

Piše: -
facebook virtualna stvarnost

Facebook je ovih dana svojim korisnicima predstavio nešto zaista revolucionarno kada je riječ o društvenim mrežama.

Novom Facebookovom opcijom možete doživjeti videozapise s pogledom od 360 stupnjeva u objavama vaših prijatelja na News Feedu. Korisnici mogu istraživati ​​video sadržaj povlačenjem kursora u videu na desktopu ili okretom uređaja ako gledate na mobitelu. Svaki video je nekoliko minuta dugačak i daje korisnicima potpuni doživljaj putem 360 stupanjskog pogleda kojim mogu istraživati svoju okolinu.

Facebookova značajka 360 videa zasigurno ima partnere u tvrtkama kao što su GoPro i NBC, ali bilo koji korisnik s pravom opremom moći će raditi ovakve isječke te će uskoro biti u mogućnosti podijeliti ih na Facebooku u izvornom obliku. Korisnici će moći vidjeti video sadržaj na Androidu i webu, a iz tvrtke su najavili da će u narednim mjesecima biti dostupno i na iOS-u. Facebookov 360 video također nije još vidljiv u Safariju i Internet Exploreru.

Potez izbacivanja ovakvog virtualnog sadržaja nije čudan, već pokazuje kako se tvrtka aktivno priprema za budućnost. Suosnivač i CEO Mark Zuckerberg predstavio je mogućnost 360 video isječaka na Facebook F8 Developers Conference ranije ove godine. Također je istaknuo kako smatra da su videi virtualne stvarnosti budućnost konzumiranja medija.

Odluka da se pokrene mogućnost 360 videa u News Feedu pokazuje da Facebook ne pokušava korisnicima pružiti samo ono što žele u smislu onoga što im je već poznato, nego im dati i novi vizualni oblik za istraživanje. Facebook je akvizirao tvrtku specijaliziranu za virtualnu stvarnost – Oculus u ožujku prošle godine za dvije milijarde dolara, a Facebook opcija 360 videa razvijena je u suradnji s timovima Oculusa i News Feeda.

Facebook širi izbor oglašivačkog formata

Zajedno s novom vrstom sadržaja dolaze i nove mogućnosti oglašavanja za brojne tvrtke. To svakako odgovara Facebooku koji će 360 video oglase dobro unovčiti jer će tvrtke htjeti poboljšati svoju poziciju u News Feedu.

Za sada, na webu i mobilnim uređajima moći ćete pomicati video za pregled iz različitih kutova ili će žiroskop vašeg mobitela pratiti vaše pokrete i pretvoriti ih u pokretnu perspektivu.

Za snimanje tih videa, morat ćete kupiti nešto bolju kameru za snimanje 360 stupnjeva. To znači da ćemo za sada vjerojatno više viđati velike brendove i medijske kuće kako objavljuju ovakve videe nego li prosječne korisnike. No, kako cijena tehnologije neprestano pada i smartphone kamere postaju bolje, mogli smo očekivati veću upotrebu ovog formata snimanja u budućnosti.

Podsjetimo, kad je Facebook kupio Oculus, Zuckerberg je govorio o potencijalu virtualne stvarnosti, te kako ona može približiti ljude i učiniti da se osjećaju kao da su na istom mjestu. Facebook 360 video mogućnost prvi je korak prema ostvarenju tog cilja.

Foto: Wikipedia