Facebook, Instagram, Snapchat,…: Koje su trenutno najpopularnije društvene mreže?

Facebook, Instagram, Snapchat,…: Koje su trenutno najpopularnije društvene mreže?

Piše: -
najpopularnije drustvene mreze

Društvene mreže u današnje vrijeme su jako dobro posložene. Postoji jezgra od ‘top 5’ društvenih mreža koje su najpopularnije i ona se ne mijenja već je iz godine u godinu ista. No, kao što ćemo vidjeti u nastavku, najpopularnije platforme društvenih mreža razlikuju se po razini korištenja u različitim zemljama i demografskim obilježjima korisnika. Inače, kada uspoređujete najpopularnije društvene mreže najbolje je da ih pregledavate po aktivnim profilima, a ne samom broju korisnika. Također, u ovom sažetku koji smo napravili pomoću podataka Global Web Indexa vidjet ćemo da neke društvene mreže rastu brže od drugih, ali i da su neke u padu.

Koristimo društvene mreže i aplikacije, jer želimo biti dio zajednica koje nas okružuju, ali koje od njih su u trendu i kako ih koristiti za probitak u poslovanju? Kako bi vam dali odgovor na to pitanje, donosimo vam najpopularnije društvene mreže u ovoj godini čijom ćete upotrebom ostvariti bolju i intenzivniju komunikaciju s potencijalnim kupcima.

Koje su “najkul” i najpopularnije društvene mreže?

najkul mreže
Tinejdžeri su zagrijani za YouTube i Instagram. Očekivano!

Ovaj grafikon jasno pokazuje da Facebook ima problema s imidžem među pojedinim demografskim skupinama. Gledajući sve korisnike interneta koja je prema njima “najkul” društvena mreža, Facebook i dalje uvjerljivo drži prvo mjesto, međutim, pitate li isto pitanje mlade (od 16-19 godina starosti) i Facebookov postotak drastično pada.

Dok 37 posto odraslih biraju Facebook kao “najkul” mrežu, samo 14 posto tinejdžera slaže se s njima. U stvari, među ovom trendovskom dobnom skupinom najbolje kotira YouTube koji se nalazi na vrhu. Zanimljivo je da Instagram, koji je u vlasništvu Facebooka zauzima drugo mjesto “najkul” mreže za mlade, te time opravdava Zuckerbergovu akviziciju. Kod servisa za slanje poruka Snapchat i dalje suvereno vlada ispred WhatsAppa ili Facebook Messengera. Tumblr također puno bolji status ima među tinejdžerima nego u općoj online populaciji.

Koje su najbrže rastuće društvene mreže?

rast 2015
Možda se sada vrijeme da uskočite na vlak zvan Pinterest!

Od najvećih društvenih platformi, Facebook je jedini zabilježio pad broja aktivnih korisnika koji iznosi devet posto. Istovremeno, grupa koju čine YouTube, Twitter i Google+ ostvarila je rast između šest i 13 posto. No, manje i specijalizirane platforme ostvaruju najbržu stopu rasta. Tu svakako moramo spomenuti Pinterest (+97 posto) i Tumblr (+95 posto), koji zabilježavaju daleko najveći i najimpresivniji rast. Naravno, manjim društvenim mrežama lakše je ostvariti veći postotak rasta jer kreću od nižih polazišnih točki. Iako ni to nije opravdanje Facebookovom trenutnom padu.

Trend korištenja sve više društvenih mreža tzv. multi-networking sve je intenzivniji. Prosječan korisnik Facebooka sada je aktivan na četiri ili više društvenih mreža. Uspon manjih, alternativnih platformi potaknuo je neke korisnike na odlazak s Facebooka. Primjerice, Pinterest sa slikovnim sadržajem, Instagram s fotografijama, a Tumblr kao brzorastuća blog mreža. Veliki utjecaj ima i ekspanzija aplikacija za dopisivanje poput Snapchata, WhatsAppa, WeChata i drugih, jer se razgovori koji su se u velikoj većini odvijali na Facebooku sele na druge platforme.

Pregled aktivnih korisnika društvenih platformi prema dobnim skupinama

aktivni korisnici po dobnim skupinama
Ako se želite približiti mladima, tu su Tumblr, Instagram, Snapchat i Kik.

U pogledu mobilnih aplikacija za komuniciranje, Snapchat ima najmlađu publiku; 84 posto njegovih korisnika je ispod 35 godina starosti (za usporedbu, istovjetni podaci o WhatsAppu i Facebook Messengeru su 63 posto i 64 posto). WeChat i LINE mogu se pohvaliti da više od trećine njihovih korisnika dolazi iz demografske skupine od 16-24 godine. Skype ima puno stariju publiku – rezultat toga dijelom je činjenica njegove popularnosti kao obiteljskog komunikacijskog alata. Kada govorimo o društvenim mrežama, Tumblr ima najmlađu aktivnu korisničku bazu – 70 posto njegove publike dolazi iz skupine od 16-34 godine. Instagram ga slijedi vrlo blizu, te pokazuje zašto ga smatraju jednom od “najboljih” mreža među tinejdžerskom publikom.

Kako se predstaviti na najpopularnijim društvenim mrežama?

Najpopularnije društvene mreže imaju svoje svijetle primjere nastupa na njima. U nastavku smo izabrali par brendova koji se odlično snalaze na Snapchatu, Pinterestu i Tumblru, a na njihovim primjerima možete dobiti ideje kako iskoristiti ove specijalizirane mreže za poboljšanje komunikacije s vašom publikom.

Primjer General Electrica pokazuje kako se može stvoriti zanimljiv i korisnicima privlačan profil od naizgled dosadne djelatnosti.

GE pinterest
Pinterest ‘done right’!

General Electricov profil na Pinterestu ima ploču posebno posvećenu strojevima naziva “Badass Machines” s kojima tvrtka svakodnevno radi, ali posebna je i njihova “Arhiva” ploča koja daje uvid u vizualnu povijest proizvoda tvrtke kroz godine. Oni također imaju nevjerojatan dio, gdje su objavljene sve fotografije fanova snimljene tijekom #GEInspiredMe kampanje, time su na odličan način iskoristili korisnički generiran sadržaj. Osim toga, kompanija ima inspirativan opis koji kaže: “GE imagines things others don’t, builds things others can’t and delivers outcomes that can move, power, build and cure the world.”

Na Pinterestu, ostanite vjerni temeljima svog brenda, jedino tako ćete privući fanove i zainteresirati ih za sadržaj.

Coca-Cola je primjer jako dobro organiziranog Tumblr marketinga. Naime, upotreba Tumblra temelji se na objavljivanju vlastitog sadržaja i rebloganju – ista funkcija kao i retweet na Twitteru. A u kompaniji ovog poznatog brenda održavaju vrlo pametnu ravnotežu sa svim sadržajem koji objavljuju na Tumblru.

cola tumblr
Coca-Cola ‘ubija’ na Tumblru…

Coca-Cola je stvorila kul blog na Tumblru koristeći zanimljive animirane GIFove koji generiraju veliki angažman korisnika. Također, svoj izvorni sadržaj nadopunjuju rebloganjem mnogih, pažljivo izabranih slika od drugih korisnika na Tumblru. Također, vrijedno je napomenuti integraciju Facebooka i Twittera pomoću kojeg  fanovi mogu dalje dijeliti njihov sadržaj i tako potiču viralnost svojih objava.

Uz Coca-Colu navedimo i primjer Adidas Originalsa, naime, ovaj sportski brend koristi platformu uglavnom za dijeljenje lifestyle sadržaja kao što su slike grafiti i uradci modnih dizajnera. Odličan suptilan marketing koji je vidljiv na njihovom blogu ističe prepoznatljive oznake brenda, a u objavama nude linkove koji usmjeravaju na online trgovine, tako da korisnici mogu kupiti proizvode koje vide na Tumblru.

adidas tumblr
Ovako izgleda dobro odrađen ‘endorsment’ popularnog glazbenika…

Odličan primjer korištenja Snapchata je američki ogranak Honde, Acura. Oni su jedan od brendova koji je svoj Snapchat profil predstavio putem Twittera, gdje već imaju pozamašnu bazu obožavatelja. Korisnike su zaintrigirali video isječkom od šest sekundi koji prikazuje novi NSX prototip, a moglo ga je vidjeti samo prvih 100 korisnika koji su dodali brend na Snapchat.

Naglašena ekskluziva i tajanstvenost uvijek su dobitna kombinacija na Snapchatu.

Koje dobne skupine korisnika trebamo ciljati?

korisnici na društvenim mrežama
Sve mreže – rastu!

Predstavljeni Tumblr, 70 posto korisnika ima u skupini od 16-34 godine, Snapchat ima 84 posto korisnika do 35 godina starosti, dok se Pinterestom najviše služe korisnici u dobi od 18 do 29 godina (34%).

Grupa korisnika od 18-29 godina predstavlja najaktivniju skupinu na društvenim mrežama i nadolazeće generacije koje postavljaju buduće trendove. Ako se pridobije njihova pažnja, sadržaj i angažman vezan za vaše brendove jednostavno će eksplodirati. Zašto? To su generacije koje su odrasle za mobilnim uređajima i računalima. Prihvaćaju komunikaciju na društvenim mrežama kao dio njihovog osobnog identiteta, te su zbog toga veoma ažurni i angažirani na njima. Karakterizira ih izbirljivost, pa ih nije lako impresionirati, te svakako prepoznaju kvalitetan sadržaj. Potrudite se i stvorite kratak, jasan i atraktivan sadržaj koji ćete plasirati navedenim društvenim kanalima i uspjeh vašeg brenda neće izostati. Konačan rezultat bit će prepoznatljiv imidž koji će dosezati sve veću publiku, te će tako postati odlika vašeg pristupa komunikaciji na društvenim mrežama.

Foto: Pixabay