Facebook Insights redizajn je razlog zašto će community manageri ponovno zavoljeti Facebook

Facebook Insights redizajn je razlog zašto će community manageri ponovno zavoljeti Facebook

Piše: -
Facebook insights redizajn

Facebook Insights bi neki zlobnici (nikako ja) mogli nazvati ‘poluproizvodom unutar poluproizvoda’. Zašto? Prethodna verzija je vlasnicima Facebook stranica puštena još u osmom mjesecu 2011. godine, a Facebook je pokazao malo interesa da sasluša njihove prijedloge i da njihove frustracije i noćne more ispunjene manjkavim metrikama ostavi u prošlosti. No, community manageri svijeta napokon bi trebali prestati ‘nabadati’ strategiju vođenja stranica je Facebook Insights redizajn napokon tu. Da, kao što možete zaključiti, svidio mi se, a pošto je tema relativno opširna, pokušat ću što sažetije objasniti i zašto.

Vjerujem da community manageri znaju kako je izgledala prethodna verzija Insightsa, ali prije nego krenem, ako ste prosječan korisnik koji želi da mu se objasni što, kako i zašto, preporučujem da prije čitanja ovog teksta bacite oko na Davorov gdje je objašnjeno kako je to izgledalo davnih dana (do prije kojeg tjedna) i to iz jednostavnog razloga – da shvatite koliko je Facebook Insights sustav unaprijeđen.

Facebook Insights redizajn je ugodan oku, ali i mozgu

Navigacija kroz novi Insights je poprilično jednostavna, a sastoji se od četiri glavna taba – ‘Overview’, ‘Page’, ‘Posts’ i ‘People’.

1. Overview

Facebook insights redizajn

Prvo što upada u oči je pregledniji i dizajnerski osvježen ‘Overview’ tab koji služi za brzinski pregled stanja stranice u proteklih sedam dana. Ne trebate se brinuti da se među svim tim prozorima i tabovima nećete brzo snaći jer ćete nakon malo istraživanja shvatiti da se ‘Page likes’, ‘Post reach’ i ‘Engagement’ prozori zapravo spadaju pod isti, ‘Page’ tab. Oni su, zajedno sa statistikama vaših zadnjih pet objava, namjerno postavljeni da ih odmah zamijetite kako biste u par sekundi dobili neku općenitu sliku o tome vodite li stranicu kvalitetno ili negdje nešto ‘šteka’.

2. Page

2.1. Page likes

Kako mu i naziv govori, u ovom ćete dijelu dobiti sve informacije o lajkovima svoje fan stranice. Sastoji se od tri grafa, a kroz njih ćete vidjeti rast lajkova svoje stranice kroz određeni period, koliko ste lajkova dobili organskim putem, a koliko ih je došlo oglašavanjem te otkuda su došli, tj. koliko ste za nove lajkove zaslužni vi, a koliko sama zajednica okupljena oko vaše stranice. Također, kod ‘Net Likes’ grafa vrlo je korisno to što možete vidjeti kada je netko posegnuo za unlajkom cijele stranice pa ako ih vam se u kratkom roku nakupi određeni broj, to je izvrstan pokazatelj da nešto krivo radite.

Facebook insights redizajn

Sitnica koja mi je osobno poprilično fora je slider preko kojeg možete jednim potezom miša pozvati prikaz metrika i to od jednog tjedna pa sve do kvartala. Ok, ovo je više kozmetičke prirode i uštedjet će vam par klikova mišem da dobijete neki nedavni raspon datuma koji vas zanima za proučavanje, a mi pomalo lijeni i razmaženi to znamo cijeniti.

Facebook insights redizajn

2.2 Post reach

Ovdje na jednom mjestu možete vidjeti koliko je ljudi vidjelo vaše postove, koliko ih je ostvarilo neku interakciju s njima u obliku lajkova, komentara i shareova te koliki je ukupan reach. Posebno koristan može biti treći graf koji vrlo detaljno pokazuje koliko su vaši fanovi nezadovoljni i zabilježava jesu li sakrili samo jednu objavu ili sve objave, prijavili vas za spam ili unlajkali čitavu stranicu. Ovaj tab prikazuje interakciju fanova s vašom stranicom pa tako treći prozor, ‘Engagement’, također spada pod njega. Kod njega valja napomenuti da ‘People engaged’ brojka prikazuje broj jedinstvenih fanova koji su ostvarili neku interakciju s vašim objavama u prethodnih tjedan dana dok je ‘Post Clicks’ zbroj ‘čistih’ klikova na objave, primjerice fotografije, ali bez klasičnih Facebook interakcija.

2.3. Page Visits

Kako bi čovjek i očekivao, ova kartica prikazuje koliku interakciju fanovi imaju sa svim ostalim elementima vaše stranice, poput info taba ili onog s fotografijama te koliko su puta iskoristili neki offer i check-inali se, spomenuli vas u statusu/komentaru ili vam nešto zalijepili na zid. Mnogima će koristan biti i ‘External Referrers’ graf koji prikazuje koliko je ljudi na vašu fan stranicu došlo s web stranice ili neke od tražilica.

3. Posts

Ovaj tab je ono što je Insights očajnički trebao i napokon dobio! Uz popis svih objavljenih Facebook objava čije statistike možete filtrirati klikovima ili Facebook interakcijama gdje je poprilično očito da bi Zuckerberg bio jako sretan kada biste poklikali sve te silne boost gumbiće jer vam ih je vrlo očito gurnuo pod nos, glavne zvijezde ovog Insights dijela su kartice ‘When Your Fans Are Online’ i ‘Best Post Types’.

3.1. All Posts

Facebook se napokon sjetio sve objave prezentirati na pregledniji i način te ih je opremio s vrlo lijepom količinom detalja pa tako klikom na objavu i jednim preletom oka možemo vidjeti reach, klikove te pozitivne i negativne interakcije.

Facebook insights redizajn

3.2. When Your Fans Are Online

Napokon je došao kraj potrebi za listanjem tisuću i jedne infografike koje na temelju tisuću i jednog istraživanja tvrde da su pronašli sveti gral community managementa i donijeli odgovor na pitanje ‘Kada je najbolje vrijeme za objavu na Facebooku?’ Ova fantastična opcija napokon će uvjeriti sve one tvrdoglave da ne postoji nekakav šalabahter za objavu već da je svaka Facebook stranica zbilja unikatna i da ne može jedna strategija vrijediti za sve. Doduše, graf za svih sedam dana prikazuje prosjek kada su vaši fanovi vidjeli bilo koju objavu na svojem timelineu, što ne mora nužno biti baš vaša no ako pazite da ne naljutite Facebookov algoritam, možete biti sigurni da će se i vaša progurati do očiju fanova.

Facebook insights redizajn

Ova me opcija najviše razveselila, a u idućoj nadogradnji, kada (nadam se) implementiraju mogućnost da Facebook aktivnost svojih fanova možete pratiti u stvarnom vremenu i da uz to možete vidjeti u koje vrijeme imaju najveću interakciju s vašim postovima, mokri san svakog community managera će postati stvarnost.

3.3. Best Post Types

Opcija koja će uvelike pomoći početnicima koji će, umjesto bjesomučnog nabadanja po objavama različitih vrsta da vide što ‘prolazi’, imati točnu brojku reacha i engagementa i nakon par tjedana biti sigurni u to kakvu publiku njihova stranica ima i što joj servirati.

4. People

Ako želite više informacija o svojim fanovima, ovaj vam tab nudi skoro sve.

4.1. Your Fans

Kao i u prijašnjoj Insights verziji, razvrstat će vam fanove po dobi i spolu te ih usporediti s prosjekom čitavog Facebooka, što po meni i nije pretjerano korisno jer iz usporedbe s milijardu Facebook korisnika ne možete dobiti neku smisleniju informaciju. Ono što zna biti poprilično korisno su informacije koje govore iz koje zemlje/grada dolaze vaši fanovi i na kojem jeziku koriste Facebook profil.

4.2. People Reached

Vrlo sličan prijašnjem grafu, kroz ovaj ćete dobiti usporedbu svih onih koji su vidjeli vaše objave s vašim fanovima kako bi ih bolje razumjeli.

4.3. People Engaged

Ova kartica će vam pokazati ostaju li vaše objave u krugu stranice ili se šire i do korisnika koji nisu fanovi tj. od kojih demografskih skupina dobivate najviše interakcija i to sve u zadnjih 28 dana.

Facebook insights redizajn

Također, moram napomenuti da ljubitelji detaljnijeg proučavanja metrika mogu odahnuti jer je Facebook objavio kako u dogledno vrijeme ne planira mijenjati export sustav Insightsa pa ih slobodno možete i dalje prebacivati u excelice ili neke vlastite baze.

Ovaj Facebook Insights redizajn donosi poprilično pozitivne promjene, zar ne? Izgleda da Facebook (kada se potrudi) ipak može svojim korisnicima ispuniti želje, a pogotovo kada su ti korisnici vlasnici stranica koji troše novac na njihovu promidžbu. Ali dobro, neću sad zaglibiti u neku kritiku i post završiti u negativnom tonu jer Facebook to u ovom slučaju zbilja nije zaslužio. S novim Insightsima svi pobjeđuju – Facebook je sretan jer mu stiže novac od community managera (ili njihovih šefova), Facebook community manageri su sretni jer im je posao dobrano olakšan, a korisnici su također sretni jer će sada na puno više stranica vrlo vjerojatno viđati sadržaj kakav vole.

Ne jedan, već dva palca gore za novi Facebook Insights uz nadu da na verziju 3.0 nećemo morati čekati nekoliko godina jer, kao i u slučaju Facebooka općenito, prostora za napredak definitivno ima. No, o tome jednom drugom prilikom.

Što kažete na redizajn i nove opcije? Mislite li da će vam nova verzija Insightsa olakšati vođenje vaše fan stranice?

Fotografija: InPublic