Kako uz pomoć Facebook Insightsa doći do novih fanova?

Kako uz pomoć Facebook Insightsa doći do novih fanova?

Piše: -
facebook fanovi

Ako ste administrator neke Facebook fan stranice onda ste sigurno upoznati i s opcijom novih Facebook Insightsa. Kako sam i sam tek odnedavno počeo voditi Facebook profil InPublic.hra, tako i nisam bio u potpunosti na čisto što sve te statistike znače, što govore o mojim fanovima i kako tu opciju mogu iskoristiti da dođem do novih ljudi. I tako, uz malo istraživanja uspio sam doći i do tih informacija koje vam detaljno pojašnjavam u nastavku teksta.

1. Kliknite na Facebook Insights s lijeve strane profila

Sada ste na početnoj stranici Facebook Insightsa. Tu se nalazi veliki graf aktivnosti na stranici u posljednjih mjesec dana, kao i broj fanova, ‘talking about‘ statistike i slično. Uz njih, vidjet ćete i imaju li te statistike tendenciju rasta ili pada. Također, primijetite da svaki pojam na stranici pored sebe ima mali upitnik ‘?’ koji vam ukratko objašnjava što znači. Tu nemam nekih posebnih savjeta osim da konstantnim zanimljivim objavama na stranici, pokušavate držati statistiku ‘u zelenom’, tj. da stalno ima tendenciju rasta. Međutim, to nekad neće biti moguće, pa stoga nemojte previše paničariti kada se to dogodi. Spuštamo se niže…

Ispod glavnog grafa nalazi se i popis svih vaših postova objavljenih na stranici, kao i pojedine statistike uz svaki od njih. Te statistike su:

  • Reach: broj korisnika koji su vidjeli tu objavu (preko svog ili news feeda prijatelja).
  • Engaged Users: broj korisnika koji su kliknuli na objavu.
  • Talking About This: broj korisnika koji su ‘lajkali’, komentirali ili na svojim profilima podijelili tu objavu.
  • Virality: kada se broj korisnika podijelili, ‘lajkali’ ili komentirali objavu (‘talking about this’) podijeli s brojem ljudi koji su vidjeli tu objavu (‘reach’) dobije se postotak viralnosti tog posta.

Vaš cilj je sve ove statistike održavati što višima, a kako biste to učinili morate znati što vaši fanovi vole čitati ili komentirati. Kliknite na ‘All Post Types’ i odaberite da vam se razvrstaju svi tipovi postova koje ste dosad objavili.

Koji vam u prosjeku donose najveće brojke? Oni s fotografijama ili oni s linkovima na dobre članke? Uzmite si za proučavanje ovog malo vremena jer mogli bi doći do vrlo zanimljivih i korisnih saznanja.

Naime, u našem slučaju, fanovi najviše ‘lajkaju’ i komentiraju slike i fotografije pa smo im u skladu s tim odlučili ponuditi više takvog sadržaja. Naravno, to ne znači da smo u potpunosti zaboraviti i na ostale oblike objava. No, idemo dalje. S lijeve strane odabiremo ‘Likes’.

2. Odaberite Likes da biste saznali tko su vaši fanovi

Ovaj ekran ponudit će vam odgovor na pitanje – tko su moji fanovi. U našem slučaju, najviše fanova su žene od 18-24 te muškarci od 25 do 34 godine. Velika većina je iz Hrvatske i to iz Zagreba. Kako u svoju korist okrenuti ovo saznanje?

Pa recimo da ste community manager za jedan popularni brend muške i ženske odjeće. Mogli biste pomisliti da vam objave na Facebook stranici stoga trebaju ići i prema jednima i prema drugima. Međutim, ako ova rubrika kaže da vas ‘lajka’ 70 % žena, onda bi i vaše objave pretežito trebale biti usmjerene prema njima jer je očito da upravo žene u velikoj većini podržavaju vaš brend. A s druge strane, ako ste već dućan s muškom i ženskom odjećom možda ne bi bilo loše na temelju ove statistike usmjeriti cjelokupnu marketinšku kampanju kako biste privukli i muškarce.

Facebook Insights fanovi
Naši fanovi većinom su žene. To nas čini sretnima :)

Još jedna od korisnijih stvari je i ‘Where Your Likes Came From’ graf koji se nalazi ispod. Ukratko, on pokazuje u koje dane je vaša Facebook stranica dobila koliko lajkova i anlajkova i otkud su oni došli. Pratite graf i ako primijetite da je neki određeni dan došlo više fanova od prosjeka vratite se natrag na početnu stranicu Insightsa i provjerite što ste na taj dan objavljivali. Velika je vjerojatnost da su upravo vaše objave razlog tome. Isto to učinite i ako primijetite neuobičajeno velik odlazak fanova. Za ovaj dio smo gotovi, slijedi najzabavnije. S lijeve strane Insightsa odabiremo ‘Reach’.

3. Zašto je baš Reach najvažniji za vašu Facebook stranicu?

Reach ili doseg u cijeloj priči možda je i najvažniji. On u principu označava broj ljudi koji su na svom News feedu vidjeli neku vašu objavu. Naime, ja mogu biti dugogodišnji fan InPublic.hr Facebook stranice, ali ako dugo nisam ništa komentirao, ‘lajkao’ ili dijelio sa stranice, ona će jednostavno biti potisnuta objavama mojih prijatelja ili drugih stranica s kojima sam više u interakciji. Facebook mora tako funkcionirati jer inače bi na News feedovima ljudi koji imaju stotine prijatelja i fanovi su tisuća stranica bili pravi ‘košmari’ u kojima bi se bilo teško snaći. Valja napomenuti kako se najlakše pojaviti na feedu vlastitih fanova, ali u cijelu priču ubrajaju se i ljudi koji vašu objavu vide zato što ju je netko od njihovih prijatelja npr. komentirao.

Ono što ovaj dio Insightsa nudi opet je demografska i spolna struktura ljudi do kojih dosežete i ona nudi općenitu sliku vaših (potencijalnih) fanova. Međutim, ono što nas zanima je ‘How You Reached People’ dio, posebice onaj desni – ‘By Frequency’.

Gotovo uvijek stupci imaju izgled lijevka jer do najviše korisnika u principu dosežete jednom. Naime, to su ljudi koji vašu objavu vide onda kada vas neki od vaših fanova ‘lajka’ ili komentira. No, ono na što treba obratiti pozornost su zadnji i predzadnji stupac (11-20 i 21+). To je vaša glavna, temeljna publika; to su vaši najvjerniji čitatelji i njihova brojka uvijek bi trebala biti visoka. Ako se ona počinje spuštati znači da ste počeli nestajati s News feedova čak i vaših najvećih fanova.

Kako biste ih vratili možda bi bilo dobro da preko Facebook aplikacije provedete neku nagradnu igru ili postavite kakvu intrigantnu objavu na koju će se fanovi osjećati pozvani da komentiraju. U krajnjem slučaju, pad ove brojke možda jednostavno označava da ne ‘postate’ dovoljno često ili u pravo vrijeme.

Eksperimentirajte s tim.

3.1. Reach – Organic, Paid, Viral, Total

Pored stupaca s lijeve strane nalazi se još jedan zanimljiv i poučan graf. On pokazuje razdoblje od mjesec dana, ali su pojedine brojke na tjednoj bazi.

  • Organic – broj korisnika koji su vidjeli objavu direktno na vašoj Facebook stranici ili preko svog news feeda.
  • Paid – broj korisnika koji su vidjeli vaš sadržaj npr. preko Facebook oglasa.
  • Viral – broj korisnika koji su vidjeli vašu objavu preko svojih prijatelja (tako da su ju ovi npr. komentirali).
  • Total – zbroj svih korisnika koji su vidjeli ikakav sadržaj vaše stranice.

Idemo dalje. Niže dolje nalazi se graf ‘Visits to Your Page’ koji pokazuje koliko jedinstvenih korisnika dolazi na vašu stranicu te otkuda oni dolaze.

‘External Referrers’ vrlo je dobar pokazatelj kako stojite na internetu, a ako su Google i vaša službena web stranica jedini koji vode do fan stranice onda je vrijeme da krenete u malu gerilu kako bi se za vas uopće čulo. Postavite poveznice na drugim stranicama i profilima koje imate ili posjećujete.

Također, razmislite i o tome da nekome npr. budete gost bloger. Zauzvrat zatražite da na kraj svog teksta stavite link do vaše Facebook stranice. Uglavnom, što se tiče ovog, prilika je stvarno mnogo – samo ih je potrebno iskoristiti.

4. Talking about ili koliko ljudi pričaju o mojoj Facebook stranici

‘People talking about’ zanimljiva je statistika koja pokazuje koliko se ustvari na vašoj stranici događa interakcija vaših fanova; bilo komentiranja, ‘lajkanja’, dijeljenja objava,… Ono što je odlično kod ovog je činjenica da je ovaj podatak javan pa špijuniranje konkurencije nikad nije bilo zanimljivije. Naime, ako konkurencija ima ogroman ‘Talking about’, a vi mali bilo bi dobro da ih malo pratite i sami se uvjerite što to oni rade drugačije i bolje od vas.

Kako biste saznali radite li dobar posao s vašom stranicom, podijelite ‘talking about’ s ukupnim  brojem fanova. Sve pomnožite sa 100 i dobit ćete postotak. Ako vam je rezultat između 5% i 10% onda ste dobri, ali bi trebali poraditi na povećanju interakcije. Između 10 i 20 je odlično. Sve preko 20 % je vrhunski te je vrlo vjerojatno da je vaša stranica ‘opinion leader’ u svom polju. No tada to već vjerojatno znate.

Inače, grafovi na zadnjem dijelu Insightsa slični su onima koje smo vidjeli prije. Možete vidjeti demografsku strukturu fanova koji ‘pričaju o vama’ kao i grafove koji pokazuju koji dan se najviše i najmanje pričalo o vama. Savjet za to jednak je onima prije. Pazite na neuobičajene padove (ili rast) u interakcijama i ponašajte se u skladu s tim.

Facebook Insights odličan su alat kako biste saznali tko su vaši fanovi

Facebook nam je dao jedan odličan alat za vođenje svojih stranica te bi bila velika greška ne iskoristiti ga. Savjet dana stoga glasi: pratite želje i potrebe vaših fanova kako biste mogli pravovremeno i uspješno reagirati jer i jedni i drugi imat će koristi od toga.

Foto: Pixabay.com