Facebook će uskoro nuditi mogućnost zarade od videa kako bi postao ozbiljna konkurencija...

Facebook će uskoro nuditi mogućnost zarade od videa kako bi postao ozbiljna konkurencija YouTubeu

Piše: -
Facebook video zarada

Više nema nikakve sumnje da Facebook želi biti prvo mjesto na internetu za video. Imajući na umu da su se video klipovi na Facebooku početkom ove godine svaki dan gledali više od 3 milijarde puta, logično je da je Facebook video zarada napokon ugledala svjetlo dana.

Plan je idući – Facebook je velikim brendovima kao što su NBA, Fox Sports i Funny or Die, a čiji su video materijali na društvenoj mreži uvijek gledani u velikom broju, počeo prilaziti s ponudom o raspodjeli zarade od oglasa koji će se prikazivati uz njihove video klipove. Raspodjela bi se vršila u jednakom omjeru kao i na YouTubeu – 55% zarade ide autoru, a 45% Facebooku.

Suggested Videos – kao News Feed, ali isključivo za video

Facebook uskoro predstavlja Suggested Videos, novi feed na koji će vas odvesti svaki put kada kliknete na neki video u svojem News Feedu i ispod njega vam, uposlivši svoj algoritam, prikazati video klipove slične onom koji ste upravo pogledali. Neki video klipovi koji će vam se prikazati neizbježno će biti od strane spomenutih brendova, a uz njih će biti prikazivani video oglasi koji će se na Suggested Videos feedu automatski pokretati. Dogodi li se situacija da korisnik pogleda nekoliko video klipova, a samo jedan oglas, Facebook će 55% zarade među autorima razdijeliti analizirajući koliko je korisnik dugo gledao svaki video, a sebi će bez obzira na to ostaviti punih 45% zarade.


Facebook zarada

Prikazivanje oglasa u Suggested Videos feedu najvjerojatnije će funkcionirati tako da će se oni automatski pojavljivati između video klipova, a dobra vijest je što pre-roll format prikazivanja oglasa (u trenutku kada se video automatski pokrene) neće biti prisutan jer su iz Facebooka poručili kako su svjesni da bi takav oblik oglašavanja uvelike smanjio klikove na video.

Facebook trenutno nudi dvije opcije naplaćivanja video oglasa – po impresiji (čim se video pokrene) i po pregledu koji se računa nakon što je video pokrenut i korisnik ga gleda više od 10 sekundi.

Facebook video zarada zasad je dostupna samo nekima

Ako ste se zapitali hoćete li i vi moći zarađivati od Facebook videa, moramo vas razočarati jer je Facebook fokus odlučio usmjeriti samo na velike brendove s popularnim video sadržajem. Iz tvrtke su poručili da će novi oblik oglašavanja započeti s nekoliko desetaka partnera i nove dodavati po putu, ali želite li vidjeti neki oblik zarade od Facebook videa morat ćete postati službeni Facebook partner.

Sve u svemu, ovo se čini kao jako dobar potez jer će Facebook, osim novog kanala zarade, potaknuti brendovi da u što većoj mjeri objavljuju video sadržaj koji je u zadnje vrijeme postao izrazito popularan.

Suggested Videos feed stiže na iOS u idućih par tjedana, a u idućim će mjesecima postati dostupan i za Android i Web.