Dvije profesorice začinile marketinšku kuhinju kojom Borovo servira startasice

Dvije profesorice začinile marketinšku kuhinju kojom Borovo servira startasice

Piše: -
Inicijativa Pokaži koliko voliš Vukovar

Rijetki su hrvatski brendovi poput startasica koji se mogu pohvaliti tako dugim vijekom trajanja i popularnošću koja je prešla granice Hrvatske, ali i bivše Jugoslavije. Naime, tenisice Startas, prvotno osmišljene kao tenisice za stolni tenis, dizajnirane su i počele se proizvoditi davne 1976. godine. Kao brend traju 40 godina, a njihova proizvodnja nije prestala ni za vrijeme rata. Sam brend je ostvario najveći uspjeh 1987. godine kao službeni sponzor Univerzijade. Dovoljno je reći kako je proizvodnja Startas tenisica dosegla brojku od pet milijuna pari godišnje.

U početku su se proizvodile samo bijele i plave, a upravo su zbog jednostavnosti, kvalitete i povoljne cijene postale popularna obuća za sport i rekreaciju. Novo vrijeme donosi nove ideje i trendove. Kako bi i same startasice pratile tržišne trendove, sredinom 2007. godine Borovo u suradnji s kreativnim studijom Sheriff & Chery pod vodstvom dizajnera Maura Massarotija kreće u redizajniranje i oživljavanje marke Startas. Da je projekt pod nazivom ‘Long Live Startas’ ostvario uspjeh pokazuje činjenica da je odmah nakon pokretanja osvojio Grand Prix na Izložbi hrvatskog dizajna. Startasice u različitim bojama, uzorcima i motivima se i danas prodaju u trgovinama Borovo te su dio mnogih odjevnih kombinacija.

U marketingu i promociji također su napravljeni značajni koraci, a marketinški tim Borova svakako nastoji biti u korak s promjenama u komunikaciji i oglašavanju. Startas je kao brend prisutan i na društvenim mrežama, pri čemu je najvažnije izdvojiti Facebook stranicu Startas koja je pokrenuta i za američko tržište kao Startas USA. A da društvene mreže, tople ljudske priče i inicijative koje dolaze izvan tvrtke mogu postati ključan čimbenik u promociji brenda dokazuje priča dviju vukovarskih profesorica.

Kako je nastala Inicijativa ‘Pokaži koliko voliš Vukovar’?

Početkom ove školske godine profesorice Ekonomske škole Vukovar Mirjana Grahovac i Marija Grgić pokrenule su inicijativu pod nazivom ‘Pokaži koliko voliš Vukovar’ s ciljem, kako sama profesorica Grgić kaže, “jačanja svijesti svih građana Republike Hrvatske da kupnjom borovskih startasica mogu neposredno pridonijeti jedinoj preostaloj tvornici u Vukovaru u očuvanju postojećih i nadamo se otvaranju novih radnih mjesta”.

O samoj inicijativi razgovarali smo s profesoricom Grgić, po zvanju magistrici prava i sveučilišnoj specijalistici za ljudska prava koja u spomenutoj školi radi kao nastavnica pravne grupe predmeta.

Profesorica Grgić navodi kako su ona i profesorica Grahovac same postale svjesne kako broj nezaposlenih osoba u Vukovaru neprestano raste, a postale su i svjedoci kako se sve veći broj djece ispisuje iz njihove škole a cijele obitelji odlaze u inozemstvo u potragu za poslom.

“Jednostavno smo se zapitali hoćemo li to samo mirno promatrati ili ćemo barem pokušati nešto poduzeti kako bi to zaustavili. Tako smo kolegica Mirjana Grahovac i ja došle na ideju da putem društvenih mreža pokrenemo akciju kojom pozivamo sve roditelje i učenike da si za nastavu tjelesne i zdravstvene kulture ili kao obuću za školu kupe borovske startasice. U akciju smo uključile i svoje učenike želeći im pružiti pozitivan primjer kako mogu i trebaju sudjelovati i doprinositi boljitku svoje zajednice”, kaže profesorica Grgić.

Zanimljivo je kako ona sama nema vlastiti Facebook profil te je zamolila svoju šogoricu, koja se također zove Marija Grgić, da poziv objavi na svojoj stranici i tako je zapravo sve počelo. Ovaj potez je pokazao kako nije nužno da pojedinac bude marketinški stručnjak ili da uopće bude korisnik društvenih mreža.

Ponekad je dovoljna samo iskrena želja za doprinosom u promociji, proaktivnost i vizija na koji način proširiti određenu inicijativu. Profesorice Grgić i Grahovac imale su sve to, a bile su i uvjerene kako je Facebook najbolja platforma za objavu ovakvog poziva.

Poziv se proširio ne samo među učenicima Ekonomske škole Vukovar i njihovim roditeljima već je više od 3.000 korisnika Facebooka dijelilo ovu objavu. Učenici diljem Hrvatske podijelili su priču na svom profilu, a vijest o inicijativi koja je kružila društvenim mrežama uskoro je objavljena na mnogim drugim Facebook stranicama te u tiskanim i digitalnim medijima.

Podrška iz Vukovara, uprave Borova te učenika iz cijele Hrvatske

Osim učenika u Vukovaru, Zagrebu, Splitu i drugim gradovima, startasice je kupila i cijela uprava Grada Vukovara na čelu s gradonačelnikom Penavom. Sam gradonačelnik je izrazio zadovoljstvo akcijom i proaktivnošću profesorica koje su je osmislile. Nakon što je akcija objavljena, profesorice su se obratile gradonačelniku kako bi i sam pomogao u širenju inicijative te je u tu svrhu sazvao konferenciju za novinare.  Osim gradonačelnika, profesorice su dobile i podršku Uprave Borova koja im je zahvalila na pokretanju inicijative te ih pozvala u posjetu tvornici.

“Moram priznati da sam jako zadovoljna postignutim rezultatima. Naime, iz tvornice Borovo su nam javili da je prodaja startasica od pokretanja naše akcije u odnosu na isto razdoblje prošle godine porasla za čak 200 posto. Iskreno se nadam da će se prodaja nastaviti i da će u konačnici rezultirati željenim ciljem, odnosno novim radnim mjestima”, navela je profesorica Grgić.

Inicijativa osigurala značajan rast prodaje

Da cjelokupnom pričom mogu biti zadovoljni i u Borovu, pokazuje podatak koji je navela profesorica Grgić o rastu prodaje, ali i cjelokupni doprinos ove priče za neke buduće ideje i projekte.

“Imajući u vidu činjenicu da je u tvornici Borovo prije rata bilo zaposleno preko 20.000 ljudi,  smatram da Borovo ima potencijal uvelike smanjiti broj nezaposlenih u našem gradu. Mislim da je vrijeme da prestanemo čekati da neki strani investitori dođu i otvore nova radna mjesta već da počnemo cijeniti i jačati ono što imamo. Potrebno je tako malo, samo jedne startasice godišnje”, dodala je profesorica Grgić o marketinškom značaju ove inicijative.

Inicijativa je odličan primjer kako osobe poput profesorica Grgić i Grahovac, koje su prvenstveno iz brige prema svojim učenicima te svojoj djeci pokrenula akciju, uz pomoć društvenih mreža mogu postati najbolji glasnogovornik nekog brenda ili tvrtke. To nam može poslužiti i kao dokaz da publiku i obožavatelje ne smijemo shvaćati olako i kako se dobar glas daleko čuje.

Naravno, uspjeh ove inicijative ne bi bio moguć bez Facebooka i njegovih korisnika što opet pokazuje kako društvene mreže i ciljane inicijative mogu predstavljati odličnu sinergiju u marketinškim akcijama. Jačanju inicijative je doprinijela podrška Facebook korisnika, ali i Grada Vukovara te gotovo svih hrvatskih medija.

Kada bi barem bilo više ovakvih priča koje proizlaze isključivo iz nesebičnog srca.

Foto: PR Startas Borovo