Drenislav Žekić: PR-ovac nikad ne prestaje učiti

Drenislav Žekić: PR-ovac nikad ne prestaje učiti

Piše: -
Drenislav Žekić PR
Foto: media-marketing.ba

Piše: Marija Volarević, Piar blog

“Sve je lako kad si mlad, svako odijelo dobro ti stoji, svaka rana manje boli…” – pjevali su još 1988. godine Prljavci, i to je stvarno tako. Roditeljsko financiranje, život u drugom gradu, život po noći, spavanje po danu… Junk food, partijanje, malo učenja, puno zezancije… I naravno da je studentsko doba najbolje doba u životu!

A što kada naše bezbrižno studiranje treba zamijeniti ozbiljan posao?

E, onda se nalazimo u drugom svijetu. U svijetu ozbiljnosti, odgovornosti, rutine, organiziranosti, prilagodljivosti, posvećenosti, stresa… U svijetu svojih roditelja! Iako vam zvuči kao noćna mora, stvari zapravo i nisu toliko sive; svijet odraslih isto može biti cool. Da nam ne biste očajavali, pobrinuli smo se da dobijete najbolje informacije od najpriznatijih ljudi u ovoj branši. S vašom diplomom započinje nova stranica vašeg života! I da, znam da zvuči kao klišej, ali to upravo i jest. Kada ste mladi, onda vjerujete da ćete ostati do kraja odani svojim snovima, ali kroz život, potrebe i obaveze oni uvijek ostanu negdje po strani i vi, vodeći se onom starom “trbuhom za kruhom” zapravo nađete posao u struci koja vam donosi najviše profita. Kako ne biste odlutali od “staze svojih snova”, mi smo se pobrinuli da ostanete u uvjerenju kako još uvijek možete promijeniti svijet, jer je i nas u to uvjerila osoba koja tome i dalje teži.

Iako su fakulteti, usavršavanja, menadžerske agencije, posao u  medijima, inozemna karijera, brojni poslovi u komunikacijama te mnoštvo klijenata i suradnika ono što krasi njegov životopis, danas vam ga predstavljam pod laskavom titulom predsjednika Upravnog odbora HUOJ-a te osnivača i direktora Preclarus komunikacije. Gospodin Drenislav Žekić osoba je s bogatim iskustvom, kako životnim, tako i komunikacijskim te smo imali izuzetnu čast, uz kavicu i kolače, pitati za savjete i smjernice u ovoj branši. I kada sa strahopoštovanjem dolazite na razgovor s osobom bogata iskustva, a ona vam počne pričati o tome kako su u poslovanju prioriteti ugodna atmosfera, pozitivna energija ljudi, ljubav prema radu, a povrh svega ljubav prema sebi, onda ne možete a da vam se ne razvuče osmijeh preko cijelog lica. I onda gospodin Žekić nastavlja govoriti o karakteru kao glavnoj smjernici vašega života, o ambiciji kao pozitivnoj sili koja vas gura kroz život i o tome da se sve može naučiti, jer čovjek uči dok je živ… Pa kako onda ne vjerovati u one naše dječačke snove?

Da ne nastavljam i dalje s klišejima, donosim vam sve ono što ste htjeli znati o HUOJ-u, o studentima u okviru Udruge i o savjetima prvog čovjeka najvažnije strukovne Udruge za odnose s javnošću u Hrvatskoj. Gospodin Žekić za naš je blog podijelio svoje savjete što činiti i kako se aktivirati da bismo postali što bolji komunikatori, čime god se sutra bavili.

Budući da je glavna zadaća HUOJ-a unapređenje struke, okupljanje stručnjaka kao i edukacija i dodjela priznanja u odnosima s javnošću, kako uprava udruge, a i ostali stručnjaci PR-a, gledaju na studente? Smatraju li ih bitnim nadolazećim snagama u promicanju i poboljšanju profesije?

Komunikacija je sastavni dio našeg posla. Onda kada prestane komunikacija, nastaje problem. Komunikacijom vi oplemenjujete ostale vaše profesionalne vještine. Kako biste to učinkovito mogli napraviti, potrebno vam je znanje i bogatstvo jezika. Usvajanje teoretskog znanja, njegova primjena i provjera u praksi ujedno su i potvrda valjanosti vašega rada. Ambicija je ono što pokreće čovjeka te zato smatram da studenti trebaju tražiti mogućnosti za praksu kako bi teoriju naučenu na fakultetu mogli uspješno primijeniti i u poslovnom svijetu. Kombinacija teorije i prakse čini stvarno znanje te postaje vaš stav, vaše uvjerenje, dio vas.

Što Hrvatska udruga za odnose s javnošću radi kako bi animirala studente i pomogla im da se nastave baviti ovom profesijom?

Hrvatska udruga za odnose s javnošću otvorila je vrata studentima da stječu iskustva, da se međusobno upoznaju i da ostvare svoje prve veze i kontakte. Studenti sudjeluju u organiziranju godišnje Konferencije za odnose s javnošću što je njima samima veliki korak za upoznavanje najznačajnijih ljudi u ovoj branši te prva karika u stvaranju dobrog networkinga. Studenti su jako zainteresirani za Konferencije i uviđaju beneficije koje mogu steći na takvim okupljanjima. Ove godine moram izdvojiti troje studenata iz Vojvodine koji su u vlastitoj organizaciji došli na Konferenciju. Čak su prijedlog HUOJ-a o plaćanju puta i smještaju odbili, jer su se već međusobno organizirali i podijelili troškove. To nam je bio čist pokazatelj prepoznatljivosti same Konferencije, a posebno kod studentske populacije.

Ljudi su najveći kapital i toga su profesionalci odnosa s javnošću svjesni. Upravo je zato važno još za studentskih dana uvlačiti mlade ljude u posao radi stjecanja prakse. Agencije odnosa s javnošću otvaraju svoja vrata za praksu, jer je to obostrana investicija – studenti se nauče zanatu, nauče primjenjivati usvojenu teoriju u praksi i gledati njezinu provjeru, a agencije na taj način odgajaju svoje buduće radnike. HUOJ svoje društvene mreže također prepušta studentima koji imaju kreativnosti, volje i ambicije baviti se time i tako sebi osigurati impresivnu referencu za buduće zaposlenje.

U vrijeme kada informacija postaje tržišno dobro i kada komunikacija dobiva sve veću važnost u svim oblicima poslovanja, što mislite, što dobar PR-ovac treba imati?  Rađa li se on s tim osobinama ili se one ipak uče?

Dobar PR-ovac prvenstveno mora imati široku lepezu znanja. Osim stručnih znanja, mora se i opće obrazovati, znati događanja, povijest, kulturu… A povrh svega, mora poznavati svoj materinji jezik. Naime, upravo je jezik sredstvo i područje njegovog rada, i što je on kvalitetniji, to će biti i obavljeni posao bolji. Druga važna osobina je slušanje sugovornika. I da, često nije lako stvarno čuti osobu s kojim pričate, ali upravo zato, to je osobina koja se uči cijeli život. Naime, proces učenja nikada ne prestaje, posebno u ovoj branši. Morate naučiti biti prilagodljivi, brzo usvajati znanja i prilagođavati se novim situacijama. Tako razvijate sebe, razvijate svoju komunikaciju, jer su to osobine koje se nadograđuju kroz iskustva i znanja. Treba raditi na njihovu stjecanju, ali jednom kada se steknu, sve se s njima može prevladati.

Možete li nama, mladim studentima koji smo zainteresirani za ovu profesiju, približiti rad HUOJ-a kao najvažnije strukovne udruge?

HUOJ je najveća hrvatska udruga profesionalaca i PR praktičara koja okuplja sve ljude koji se bave odnosima s javnošću. Udruga se, kao takva, bori za status struke u društvu, okuplja sve PR-ovce, kako iz vladinog, neprofitnog, korporativnog sektora, tako i iz agencija, event menadžmenta, osobnog PR-a, PR-a u sportu… HUOJ se bori i za unapređenje struke, za zaštitu PR praktičara, za njihovu kvalificiranost, a ne za amaterizam. PR nije samo priča i govor, to su i naša djela, geste i međusobni odnosi. Sud časti i etički kodeks zato nadziru moral i etiku u poslovanju odnosa s javnošću. Naš je posao posredovanje između izvora informacija i konačnog konzumenta, publike, potrošača te zato moramo paziti da svoj posao obavimo časno, jer mi ne izmišljamo informacije, mi samo nalazimo najbolje komunikacijske alate i tehnike kako bi poruka došla do cilja. Hrvatska je udruga za odnose s javnošću i platforma za povezivanje stručnjaka ove branše, ne samo u Hrvatskoj nego i u regiji, a i šire. Zapravo, cilj same udruge i jest međunarodno povezivanje i razmjena iskustava, što u regiji već jako dobro funkcionira.

Ono s čime se HUOJ može pohvaliti je bogato izdavaštvo koje nas ističe u regiji. Naime, HUOJ je 2006. godine pokrenuo stručnu biblioteku “Print” (PR international) s ciljem da potpomogne obrazovanje, usavršavanje i razumijevanje struke, kako za stručnjake, tako i za mlade snage na fakultetima.

Konačno, bogato iskustvo ističe pojedince u odnosima s javnošću. Rad i predanost traže žrtvu i potpunu predanost radu. U tom kontekstu, koliko je važno obrazovanje, a koliko praksa u ovoj branši?

Obrazovanje je temelj na kojem se treba razvijati praksa. Bogato i kvalitetno obrazovanje nudi vam različite prilike bavljenja u struci. Iskustvo je spoj i obrazovanja i njegove primjene. Zapravo, bilo bi idealno kada biste odmah uz studij paralelno kombinirali i teoriju i praksu. No gdje god vas život odvede, koji vam god prioriteti bili, najvažnije je u radnu okolinu donositi optimizam i sebe. Nikada ne gubite dijete u sebi i uvijek se radujte svojim postignućima. A što je najvažnije, volite sebe i ne budite kritični! Potapšajte se po ramenu s vremena na vrijeme, iskoristite svoju ambiciju i ne možete pogriješiti!

“Baci niz vodu, naći ćeš uz vodu”, odnosno, sve će te kad tad zateći u životu kada si najmanje spreman. Treba se samo znati pravilno nositi sa svakom situacijom. I, za kraj, gdje god išli, što god radili, uvijek pamtite ono što primate, nikad ono što dajete! To je moj dar vama kojeg ćete, nadam se, i vi jednom darovati nekim drugim klincima.