Do kraja desetljeća oglašavanje na webu prestići će ono na televiziji

Do kraja desetljeća oglašavanje na webu prestići će ono na televiziji

Piše: -
oglašavanje internet

Ako je vjerovati istraživanju koje je provela tvrtka za zakup oglasnog prostora ZenithOptimedia, oglašavanje na webu (uključujući i mobile) prestići će ono na televiziji do 2017. godine, barem kada je riječ o nekim zemljama.

Te godine internet će postati najveći medij za oglašivače u čak 12 ključnih tržišta koji odnose čak 28 posto ukupnih svjetskih dohodaka kada je riječ o zakupu oglasa, piše u istraživanju Advertising Expenditure ForecastsU čak četiri od tih 12 tržišta, oglašavanje na internetu privući će više od polovice ukupnog novca velikih oglašivača.

Ipak, valja spomenuti kako će na globalnoj razini, internet i dalje ostati iza televizije po količini uloženog novca oglašivača, ali će ta razlika u 2017. godini pasti na tek četiri posto, sa sadašnjih 11.

oglašavanje na internetu

Danas, internetsko oglašavanje dominantno je u čak sedam zemalja svijeta. Australija, Kanada, Danska, Nizozemska, Norveška, Švedska i Ujedinjeno Kraljevstvo – u svim tim zemljama već sada se na oglase troši više od 50 posto ukupnog novca oglašivača. Do 2017. godine ovaj trend stići će i u Kinu, Finsku, Njemačku, Irsku i Novi Zeland.

Glavni pokretač promjena – mobile!

Za cijeli ovaj trend i potpuni preokret na tržištu zaslužni su, naravno, pametni telefoni. Do 2017. godine mobile će udvostručiti svoj udio na tržištu oglašavanja – sa sadašnjih 5.1 % na 12.9 %. Ovaj trend potaknuti će oglašivače i na pojačano trošenje pa će se za dvije godine, predviđa ZenithOptimedia, globalno trošiti čak 70 posto više novca.

– Internet je brzo postao dominantni oglašivački medij, i prema dosadašnjim trendovima, do kraja desetljeća trebao bi nadmašiti televiziju – smatra Steve King, direktor ZenithOptimedie.

Za ovu promjenu, zaslužna će ponajviše biti dva glavna svjetska događaja – Olimpijske igre u Rio de Janeiru 2016. godine, kao i američki izbori za predsjednika koji će biti neizvjesniji nego ikad.

Inače, ova priča samo je dodatni pokazatelj trenda o kojem smo nedavno pisali da se razvija na području Velike Britanije.

Više o samom istraživanju možete pročitati na stranicama ZenithOptimedie.

Fotografija: Joe The Goat Farmer/Flickr