Cyberconf: Online samopromocija

Cyberconf: Online samopromocija

Piše: -
Cyberconf online samopromocija

O temi ”Samopromocija na društvenim mrežama” na trećoj su Cyberconf raspravljali dečki iz online tima Severine Luka Jureško i Hrvoje Ratkić, profesor s Fakulteta političkih znanosti Domagoj Bebić te mladi glazbenik i umjetnik Filip Dizdar. Ono u čemu su se složili gosti konferencije, održane u ponedjeljak, 13. svibnja na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, je činjenica da je samopromocija postala neizostavan faktor izgradnje neke osobe ili tvrtke kao brenda, a posebno kada govorimo o društvenim mrežama koje su postale obavezan alat promocije i samopromocije.

Seve nacionale na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest… online tim Severine još od 2008. godine putem društveno-mrežnih kanala brine o imidžu popularne pjevačice, njezinoj reputaciji i načinu na koji pristupa svojim fanovima i obožavateljima.

– Htjeli smo od samog početka istaknuti da Severina ne sjedi pred monitorom ili svojim pametnim telefonom i objavljuje statuse i fotografije, već da se sve prezentira u 3. licu jednine, da radimo svoj posao u ime Severine – otvoreno su priznali Luka i Hrvoje na početku konferencije.

Simpatični dečki iz njezina online tima dodali su i to da poznata pjevačica ne vodi sama profile na društvenim mrežama, međutim često ‘koordinira’ sadržaj za koji želi da se objavi putem SMS poruka. Online tim zatim sve želje i misli pretvara u statuse na svim kanalima koje koriste. Iako su ovakve priče uvijek trenutačne i ovise o aktualnim događanjima, Severinin online tim ipak se vodi određenom strategijom i kampanjom osmišljenom prije svih evenata i velikih turneja.

– Kod fanova uvijek najbolje prolaze live, real-time fotografije koje prikupe najviše lajkova i na koje fanovi najbolje reagiraju. Nepisano je pravilo da će uvijek više pozornosti, lajkova i dijeljenja imati tekst popraćen fotografijom, za razliku od čistog teksta koji neće biti toliko zapažen – Hrvoje Ratkić, online tim Severine.

Izgradnja osobnog brenda – zahtjevan posao

Profesor Domagoj Bebić složio se s gostima da je upravo Severina ”pionir” takve moderne online komunikacije, a što je sve potrebno za promociju, odnosno samopromociju, pokušao je ukratko objasniti iz strateškog kuta. Pogled na brend i komunikaciju koji obuhvaća sve ono što želimo postići, a s druge strane posao community managera koji upravljaju cijelom situacijom – spoj ovih dviju stavki idealna je kombinacija za izgradnju nekog brenda.

– Bitno je obratiti pozornost na koncept identiteta pod kojim smatramo dio osobe koji želimo prezentirati javnosti te koncept reputacije koji podrazumijeva mišljenje javnosti o nečijem identitetu – rekao je profesor Bebić objasnivši da poznate osobe koje od sebe žele izgraditi brend moraju shvatiti da postaju neka vrsta medija koji prezentira ‘na van’ te da je iz tog razloga izuzetno bitno voditi brigu o online komunikaciji.

Igor Štimac – najbolji primjer samopromocije

Iako je izbornik hrvatske nogometne reprezentacije bio spriječen sudjelovati na Cyberconf, gosti su međusobno razgovarali upravo o njemu i uspjehu koji je postigao zahvaljujući angažmanu na društvenim mrežama. Svi smo posljednjih mjeseci (manje-više) pratili aktivnost izbornika na društvenim mrežama, a mnogi su mu još na samom početku pružili podršku zbog tog hrabrog iskoraka u komunikaciji. Ono u čemu se svi moramo složiti je činjenica da je izbornik na Facebooku jedna odlična pozitivna priča koja drugima može biti samo dobar primjer. Jednako tako razmišlja i profesor Bebić.

– Izbornik je iskoristio Facebook kako bi popravio svoju reputaciju, okrenuo je komunikaciju u onome smjeru koja njemu odgovara i došli smo do toga da mediji sastav momčadi za određenu utakmicu mogu pronaći samo na Facebook stranici izbornika. Ne postoji press konferencija, izbornik može sam kontrolirati svoju promociju i sve informacije kojima raspolaže – smatra profesor.

Filip Dizdar – One man band

Sjajan primjer konvergencije svega navedenog je mladi glazbenik, pjevač i umjetnik Filip Dizdar koji se uz svoj posao sam bavi svojom samopromocijom.

– Nije poanta u tome da napraviš jednu dobru pjesmu, već da od sebe izgradiš brend. Ja sam htio raditi na sebi kao na nekom projektu. Počeo sam preko Facebooka gdje sam objavljivao galerije svojih fotografija, zajednica mojih fanova počela se povećavati i tako sam došao i do novih ljudi i nekoliko novih poslova – ocijenio je Dizdar.

Jedno od pitanja o kojem se raspravljalo na konferenciji bilo je vezano za odabir vođenja profila na društvenim mrežama. Hoće li neka osoba sama voditi svoje profile ili će, poput Severine, angažirati tim ljudi koji će se brinuti da sve savršeno funkcionira ostaje na izbor onome tko odluči od sebe napraviti brend.

– Volio bih poput Severine imati 400 tisuća Facebook fanova i osobe koje bi za mene radile posao na društvenim mrežama. Ipak, meni je draže što mogu osobno sudjelovati u tome svemu i što sam vodim sve mreže na kojima sam prisutan – priznao je Filip.

Vječni problem za CM-ove: što s negativnim komentarima?

Community manageri Facebook stranica često se nađu pred zidom kada se susretnu s negativnim komentarima i kritikama. Gosti treće po redu Cyberconf jasno su istaknuli kako treba dobro razmisliti kod ”upravljanja” negativnim komentarima.

– Postoji više vrsta takvih komentara i nije potrebno svaki negativni komentar obrisati. Ukoliko se radi o argumentiranoj kritici naravno da nećemo ukloniti komentar, no ukoliko se radi o prostačkim uvredama, spam porukama, naravno da se takav sadržaj uklanja. Sve u svemu, ne treba previše pozornosti pridavati takvim ‘trolovima’ koji imaju za cilj samo provokaciju – rekao je online tim Severine.

Community manager vs. Social media marketing

Iako u društvu posao CM-a još uvijek nije ozbiljno shvaćen, u posljednje vrijeme ipak se vide neki pomaci. Kao što je profesor Bebić primijetio da ‘u radnoj knjižici još uvijek ne postoji zvanje community managera‘, duboko vjerujem u to da će se neke stvari s vremenom posložiti i da će ljudi shvatiti kako taj posao nije samo ‘brisanje komentara’.

– Iako naziv community manager podrazumijeva osobu koja samo moderira društvene mreže i komunikaciju, a social media marketing obuhvaća kreativnost, ideje, osmišljavanje projekata, danas jedno bez drugoga ne postoji – složili su se svi gosti te tom mišlju zatvorili ovogodišnji Cyberconf.