Četiri savjeta kako stvoriti popularan hashtag

Četiri savjeta kako stvoriti popularan hashtag

Piše: -
kako stvoriti popularan hashtag

Svatko imalo upoznat s pojmom hashtaga u komunikaciji s potrošačima na društvenim mrežama zna da ako se koristi strateški, ima vitalnu ulogu u stvaranju imidža. Danas se hashtagovi pojavljuju svugdje, od dnevnih online razgovora do TV reklama i plakata. Oni vam pružaju jednostavan način da dosegnete korisnike koji nisu izravno vezani za vas te tako lakše približite željeni sadržaj skupini ljudi koji nisu u aktivnoj u potrazi za njim.

S obzirom na sve prednosti i doseg hashtagova koji virtualno nemaju zapreke, nije iznenađujuće da ih gotovo svatko koristi. No, na svaki popularan hashtag koji je u trendu postoji doslovno tisuće drugih koji propadaju i ne nalaze na značajniju upotrebu. No, u čemu je razlika? Što definira dobre hashtagove i koji faktori odlučuju hoće li on biti u trendu ili ispasti totalni neuspjeh?

Kako razviti novi hashtag?

Izrada novog hashtaga je vrlo jednostavna – samo treba staviti simbol ‘#’ ispred bilo koje riječi, ali stvaranje uspješnog hashtaga zahtijeva puno više posla.

Prva stvar koju trebate u obzir je da li je potreban novi hashtag. Postoje slučajevi kada će imati više smisla stvarati sadržaj oko postojećih hashtagova – na primjer, #SB49, #BPL ili #Euro2016. Iako se često može naći nekoliko varijacija popularnih hashtagova (#EuroCup2016, na primjer), ako bi svatko pokušao stvoriti jedinstvenu inačicu, društvene mreže bi bile prezasićene i pretrpane za produktivne razgovore.

Pri kreiranju jedinstvenog hashtaga postoji nekoliko stvari na koje trebate paziti. Za početak, morate biti sigurni da se hashtag već ne koristi od strane druge osobe ili brenda. Kopiranje hashtaga pokazuje da niste uložili puno truda u razvoj kampanje i može usmjeriti nepotrebne negativne komentare prema vašem brendu zbog tog poteza.

Dok istražujete originalnost i jedinstvenost vašeg hashtaga, pokušajte predvidjeti reakcije vaše zajednice. Ima li izraz koji koristite još neke konotacije? Znači li nešto drugo u različitim dobnim skupinama i kulturama? Ako koristite frazu, imaju li sve riječi zajedničkog smisla? To su jednostavni elementi koji se lako mogu smetnuti s uma, pa planirajte da barem još jedna osoba pregleda hashtag prije nego li ga počnete koristiti.

Prilikom stvaranja novog hashtaga, pobrinite se da se izdvaja od postojećih kako bi se izbjegle konfuzije. Preporučujem da ne pokušavate stvoriti vlastiti hashtag od već postojećeg tako da mu dodajete još nekoliko znakova jer ga to neće učiniti dovoljno jedinstvenim i neće se moći uspješno koristiti.

1. Ne koristite svakodnevne riječi za naziv hashtaga

Također, ne odabirite izraze koji se koriste u svakodnevnoj konverzaciji već kreirajte hashtag prema ciljanoj publici.

Rovinjski Weekend Media Festival, na Twitteru primjerice koristi hashtag #Weekend2015 za objavu novosti i najave nastupa na ovogodišnjem događanju.

No, pogledamo li kakve se konverzacije na Twitteru kriju pod navedenim hashtagom dolazimo do zaključka da je on mogao biti izveden puno jedinstvenije. Naravno, problem je u engleskom izrazu i značenju riječi koja se često koristi za svakakve općenite teme. Razumljiv je logičan nastanak ovog hashtaga, ali smatramo da bi izvedenice poput #Vikendmedija2015 ili #WeekendMF2015 bile sretnije rješenje za sve koji nestrpljivo prate novosti oko skorašnjeg događaja.

2. Stvorite jasan i zanimljiv hashtag za vašu publiku

Neka vam hashtagovi budu kratki i jasni, pogotovo na Twitteru gdje ste ograničeni na 140 znakova. Ako vaš hashtag zauzima jednu trećinu vašeg tvita, velika je vjerojatnost da će ga korisnici izbjegavati jer se njegovom upotrebom neće moći izraziti na željeni način.

Pobrinite se da stvorite priču iza hashtaga, pogotovo ako je povezan s određenom kampanjom ili kreiran na temelju pojma vezanog za vašu djelatnost. Odličan primjer pametno kreiranog hashtaga je luksuzni hotelski lanac Ritz Carlton koji svojim popularnim hashtagom #RCMemories objedinjava sva iskustva i priče gostiju na društvenim mrežama.

Neki stručnjaci ne preporučuju korištenje korisničkog imena u hashtagu jer je suvišno i zauzima dragocjeni prostor. No, u primjeru Social Fresh eventa koji okuplja stručnjake u području društvenih medija hashtag #SocialFresh se pokazao popularnim jer su ga korisnici prihvatili kako bi pratili informacije s konferencije. Moj savjet je da sami procijenite hoćete li koristiti hashtag s korisničkim imenom ili nekim drugim nazivom.

3. Pazite na upotrebu i značenje pojedinih hashtagova

Pokušajte izbjeći neslane šale i crni humor. Primjer takvog, bezobzirnog ponašanja definitivno je slučaj odjevnog brenda Kenneth Cole koji je svojim nepromišljenim tvitom te upotrebom hashtaga #Cairo definitivno postao predmetom ismijavanja i zgražanja na društvenim mrežama. Naime, brend se našalio na račun tadašnjih nereda u Egiptu kako bi crnim humorom ispromovirao svoju novu proljetnu kolekciju.

kako stvoriti popularan hashtag

Napomenimo da se spomenuti hashtag #Cairo tada koristio baš za objedinjavanje informacija o neredima u Egiptu.

4. Vrijeme lansiranja hashtaga ima važnu ulogu

Dok imate apsolutnu kontrolu nad stvaranjem hashtaga, sva ta moć gubi se njegovim puštanjem na internet. Ako ste primijenili prethodne savjete ne biste se trebali zabrinjavati, ali uvijek stvari mogu poći u krivom smjeru.

Jedan primjer je avio tvrtka Qantas koja je to naučila u 2011. godine, kada je pokrenula hashtag #QantasLuxury u vrijeme kontroverznog sindikalnog spora. Rezultat je bila lavina negativnih reakcija i komentara koje su putem hashtaga izražavali nezadovoljstvo prema tvrtki. Na svom vrhuncu, hashtag #QantasLuxury bio je spomenut u 51 tvitu po minuti. Većina korisnika ismijavala je ili kritizirala zrakoplovnu tvrtku, stvarajući tako vrlo vidljivu PR katastrofu širokog dosega.

S obzirom na to da ne možete kontrolirati što će ljudi reći i učiniti pomoću hashtaga, možete kontrolirati kako ćete reagirati i odgovoriti. Najgore što možete učiniti je ignorirati situaciju, tako da je najbolji način djelovanja je suočiti se s pogreškom. Da bi riješili ovakve krizne situacije svakako pročitajte savjete iz našeg članka o kriznom komuniciranju na društvenim mrežama. I naravno, nemojte odustati ako je jedan pokušaj propao i stvorio vam eventualne neugodnosti, učite iz iskustava i primijenite naučeno na iduću kampanju kako biste stvorili popularan hashtag.

Zašto je važno stvoriti popularan hashtag?

Nakon što označite riječ hashtagom na Twitteru, Instagramu, Pinterestu, Facebooku i Google Plusu, svi korisnici ga mogu vidjeti. Upravo u tome se krije moć i važnost hashtagova, jer korisnicima koji nisu vaši sljedbenici dobivaju mogućnost da vide vaše tvitove i sadržaj koji ste objavili na različitim društvenim mrežama.

Stoga, držite se jednostavnih hashtagova jer o tome ovisi hoće li ih vidjeti tisuće, a možda čak i milijuni korisnika putem društvenih mreža. Neki ljudi ih koriste za zabavu dok drugi u njima vide alat za izgradnju imidža svoje tvrtke i prezentacije brenda na društvenim mrežama. Dokaz tome je viralnost određenih hashtagova zahvaljujući kojima su neke tvrtke dobile veliku popularnost. Istražite što je u trendu i uključite se u konverzaciju na društvenim mrežama kroz upotrebu hashtaga, nađite ključne riječi u svojim tvitovima koje imaju potencijal da budu popularne, te tako gradite imidž i proširite doseg poruka.

Hashtag je jedinstvena strategija za kategoriziranje poruka na Twitteru, a također predstavlja vrlo snažan marketinški alat jer će stvaranje i upotreba relevantnih hashtagova na Twitteru poboljšati vaše izglede za povećanje broja sljedbenika te vas učiniti vidljivijim ciljanoj publici i potaknuti druge da prate vaš rad i poruke. Ukratko, popularni hashtag će vaš ukupni doseg zasigurno učiniti većim od broja vaših fanova te je prilika da se što veći broj ljudi počne aktivno zanimati za ono što govorite u online svijetu.

Originalna fotografija: RJ / Flickr