Britanci sve manje troše na tisak, a sve više na TV i...

Britanci sve manje troše na tisak, a sve više na TV i internet

Piše: -
Britanci sve manje troše na tisak, a sve više na TV i internet

Internet nije spriječio ljude da troše novac na medije, već je samo utjecao na premještanje tog novca iz tiskanih izdanja. Čak ni ideja da je na webu sav sadržaj besplatan nije utjecala na cijelu sliku o smanjenju izdataka za medije. Kao što analiza proteklih šest godina pokazuje, internet je upravo promijenio ono na što ljudi troše svoj novac.

Udio prosječne tjedne potrošnje na novine i časopise od strane britanskog kućanstva je pao između 2007. i 2013. godine, ali je iznos koji troše na sve medije kao cjelinu ostao približno isti.

Podaci iz Ureda za nacionalnu statistiku pokazuju da je tijekom sedam godina, od 2007. do 2013., prosječni iznos koji su kućanstva trošila na novine i časopise te udio ukupnog dohotka kućanstva pao u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Udio prihoda koji su trošili na novine tjedno je padao sa 0,4 posto na 0,31 posto, dok je udio potrošen na časopise padao sa 0,19 posto na 0,15 posto.

Britanci sve manje troše na tisak, a sve više na TV i internet
Fotografija: www.themediabriefing.com

Podaci se odnose na brojke o ‘troškovima života i hrane’ i ankete koje je provedena u obliku dvotjednog dnevnika koji su ispunila odabrana domaćinstva te provedenog intervjua. Unutar navedenih rezultata ne postoji posebna kategorija za digitalna i tiskana izdanja, tako da je moguće kako neki od ispitanika pod kupnjom nisu podrazumijevali samo časopise i novine nego i onu drugu kategoriju koja uključuje određene izdatke za online izdanja novina.

Unatoč navedenom padu potrošnje, iznos koji kućanstava troše na medije ostao je statičan, ili se čak i povećao, ako se uzmu u obzir povećani izdaci za kategoriju ‘TV, video, satelitski program, kabelska televizija i TV licence‘.

Britanci sve manje troše na tisak, a sve više na TV i internet
Fotografija: www.themediabriefing.com

Druga kategorija koja bilježi povećanje iznosa potrošnje i udjela potrošnje kućanstava je kategorija koja uključuje poštanske i telekomunikacijske usluge. Od 2010. je zabilježen rast internetskih pretplata i usluga, koje se od tada vidno povećavaju u odnosu na prethodnu godinu. Dvije godine kasnije, 2012. godine je zabilježeno kako su britanska kućanstva u prosjeku povećale potrošnju za internet pretplatu, koja je dostigla razinu na kojoj je bila potrošnja za novine i časopise.

Britanci sve manje troše na tisak, a sve više na TV i internet
Fotografija: www.themediabriefing.com

Od 2008. godine prosječna cijena novina u Velikoj Britaniji se više nego udvostručila, što ukazuje na pad iznosa potrošenog na novine, iako je se ovdje postavlja pitanje o tome jesu li povećane cijene imale sveukupan negativan učinak na ubrzavanje odmaka od kupnje tiskanih izdanja.

Na kraju, rezultati pokazuju da je relativni udio prihoda kućanstava utrošen na hranu ostao relativno konstantan, te da siromašnija kućanstva troše veći udio na bitne stvari poput hrane, a manje na kulturu kao što su novine i časopisi. To samo po sebi nije iznenađenje, ali kao što realna vrijednost plaća pada dva posto godišnje od 2008. godine, kućanstva pri potrošnji biraju prioritete ovisno o potrebama.

I na žalost za izdavače u Velikoj Britaniji, ali i cijelom svijetu, čini se da tiskana izdanja ne spadaju na užu listu prioriteta pri kupnji, dok se televizija i internet smatraju važnijima nego ikada.

Fotografija: Adrian Clark